Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΛΟΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ Α-374 «ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ»

Αποστολή του «Προμηθέα» είναι η παροχή πάσης φύσεως υποστήριξης στα πλοία του ΠΝ: Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, διάθεση ανταλλακτικών, πυρομαχικών, τροφίμων, νερού, καυσίμων, λιπαντικών κ.ά.


Πέραν του ρόλου γενικής υποστήριξης, ο «Προμηθέας» μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ανθρωπιστικές αποστολές, αφού διαθέτει υποδομή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, προκατασκευασμένων γευμάτων και πόσιμου νερού, ενώ διαθέτει και πλήρως εξοπλισμένες ιατρικές εγκαταστάσεις.


ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ «ΠΡΟΜΗΘΕΑ» ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΟΧΗ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΠΝ
Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ένα ραντάρ έρευνας επιφανείας τύπου SPS-10D (λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων G), δύο ραντάρ ναυτιλίας τύπου LD-1825 (λειτουργούν στη ζώνη συχνοτήτων Ι), δύο συστήματα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας (Close In Weapon System : CIWS) τύπου Phalanx Mk.15 Mod.12 (6 x 20mm), τέσσερα πυροβόλα των 20mm, δύο πολυβόλα των 12,7mm και οκτώ πολυβόλα των 7,62mm.

Ο «Προμηθέας» διαθέτει ένα ελικοδρόμιο με διαστάσεις (μήκος x πλάτος) 28 x 16 μέτρα και ικανότητα υποδοχής ενός ελικοπτέρου βάρους 15 τόνων. Δηλαδή, μπορεί να φιλοξενήσει ένα ελικόπτερο τύπου S-70 Sea Hawk ή δύο ελικόπτερα τύπου ΑΒ-212. Εναλλακτικά, το υπόστεγο του ελικοπτέρου μπορεί να αποθηκεύσει 20 τόνους ξηρού φορτίου.

Με αυτές τις υποδομές, το πλοίο είναι σε θέση να ανεφοδιάσει κάθε τύπου πολεμικό πλοίο με τη μέθοδο του κάθετου ανεφοδιασμού (Vertical Replenishment : VERTREP). Μ’ αυτή τη μέθοδο, τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εφοδίων από το ένα πλοίο στο άλλο, χωρίς όμως να προσγειωθούν. Αιωρούνται πάνω από το ελικοδρόμιο, το προσωπικό απαγκιστρώνει το φορτίου και μετά αποχωρούν, μειώνοντας έτσι το χρόνο ανεφοδιασμού.

Το πλοίο μπορεί να ανεφοδιάσει δύο πλοία ταυτόχρονα, καθώς διαθέτει τέσσερις σταθμούς ανεφοδιασμού εν πλω RAS/FAS (Replenishment at Sea/Fuel at Sea). Καθένας από τους σταθμούς ανεφοδιασμού μπορεί να μεταφέρει στερεά και υγρά καύσιμα (πλοίου ή ελικοπτέρου) και νερό. Ο μέγιστος ρυθμός ανεφοδιασμού σε πετρέλαιο κίνησης (diesel) είναι της τάξεως των 650 τόνων/ώρα. Ένας πέμπτος σταθμός ανεφοδιασμού είναι τοποθετημένος στην πρύμνη του πλοίου, ο οποίος χρησιμοποιείται κυρίως σε περιπτώσεις θαλασσοταραχής (όχι έντονης).

Συνολικά, κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει 5.600 τόνους πετρελαίου κίνησης, 1.500 τόνους αεροπορικού καυσίμου (τύπου JP-5) και 192 τόνους πόσιμου νερού, το οποίο παράγεται εν πλω από τρεις σταθμούς αφαλάτωσης μέγιστης δυνατότητας παραγωγής 40 τόνων πόσιμου νερού.

Επιπλέον, μπορεί να μεταφέρει έως και 12 container ξηρού φορτίου, 20 τόνους ανταλλακτικών, 30 τόνους λιπαντικών και 30.000 μερίδες προπαρασκευασμένου φαγητού. Για τη διαχείριση του φορτίου, το πλοίο είναι εφοδιασμένο με δύο γερανούς ικανότητας ανύψωσης 50 τόνων, δύο ανελκυστήρες ικανότητας ανύψωσης τεσσάρων τόνων, έναν ανελκυστήρα ικανότητας ανύψωσης ενός τόνου και τρία φορτηγά μεταφορικής ικανότητας 2,5 τόνων έκαστο.

Το πλοίο ενσωματώνει δύο πετρελαιοκινητήρες τύπου Sulzer 12V ZA40S με μέγιστη συνεχόμενη ισχύ 2 x 11.582 ίππους στις 510 στροφές/λεπτό. Οι κινητήρες κινούν δύο έλικες μεταβλητού βήματος, οι οποίοι καταλήγουν σε μια προπέλα.

Το σύστημα πρόωσης συμπληρώνουν τέσσερις γεννήτριες ενέργειας συνολικής ισχύος 2 x 1.000 kW και 2 x 780 kW αντίστοιχα. Η μέγιστη ταχύτητα του πλοίου, με πλήρη φόρτο, είναι της τάξεως των 21 κόμβων/ώρα (39 χιλιόμετρα/ώρα).

Με ταχύτητα πλεύσης τους 18 κόμβους/ώρα (33 χιλιόμετρα/ώρα), η αυτονομία του πλοίου ανέρχεται στα 7.600 ναυτικά μίλια (14.075 χιλιόμετρα).
Το μήκος του πλοίου είναι 146 μέτρα, το πλάτος του 13,1 μέτρα και το μέγιστο εκτόπισμά του, με πλήρη φόρτο, είναι 13.400 τόνοι.
Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι της τάξεως των 135 ατόμων.

ΤΟ ΠΓΥ A-470 «ΑΛΙΑΚΜΟΝ» ΕΝΩ ΠΕΡΝΑ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Εκτός του «Προμηθέα», στο ΠΝ υπηρετούν δύο ακόμα ΠΓΥ τύπου 701C. Πρόκειται για τα A-464 «Αξιός» (πρώην A-1412 “Coburg”) και A-470 «Αλιάκμον» (πρώην A-1415 “Saarburg”). Είναι πλοία, τα οποία ναυπηγήθηκαν στα γερμανικά ναυπηγεία Bremer Vulcan το 1968. Ειδικότερα, ο «Αξιός» καθελκύστηκε στις 9 Ιουλίου του 1968 και εντάχθηκε στο ΠΝ στις 9 Μαρτίου του 1993, ενώ ο «Αλιάκμονας» καθελκύστηκε στις 30 Ιουλίου του 1968 και εντάχθηκε στο ΠΝ στις 19 Οκτωβρίου του 1994.

Υπενθυμίζουμε ότι στο ΕΜΠΑΕ 2006-2015 η χώρα μας είχε προγραμματίσει τη ναυπήγηση και δεύτερου ΠΓΥ, προϋπολογισμένου κόστους € 100.000.000, καθώς και τη μετατροπή τεσσάρων ελικοπτέρων AB-212 σε ελικόπτερα Διοικητικής Μέριμνας (ΔΜ) με προϋπολογισμένο κόστος € 4.000.000.

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, με την ολοκλήρωση της ναυπήγησης και του δεύτερου σύγχρονου ΠΓΥ, τα δύο 701C θα αποσύρονταν από την ενεργό υπηρεσία. Ωστόσο η περικοπή των αμυντικών δαπανών ακύρωσε το πρόγραμμα και έτσι τα δύο πλοία συνεχίζουν να υπηρετούν στο ΠΝ. Οι διαστάσεις των 701C είναι (μήκος x πλάτος x μέσο βύθισμα) 114,4 μέτρα x 13,2 μέτρα x 4,5 μέτρα και έχουν εκτόπισμα 4.487 τόνων.

Διαθέτουν δύο κινητήρες τύπου Maybach 872 συνολικής ισχύος 2 x 3.000 ίππων και επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα της τάξεως των 17 κόμβων/ώρα (33 χιλιόμετρα/ώρα).
Η μεταφορική τους ικανότητα μεταφράζεται σε 2.426 τόνους πετρελαίου κίνησης, 203 κυβικά μέτρα πόσιμου νερού, 1.500 τόνους διαφόρων υλικών, οκτώ κατευθυνόμενα βλήματα τύπου MM-40 Exocet, 15 τορπίλες τύπου SST-4 και 70 νάρκες τύπου Mk.55.

Για την αυτοπροστασία του, το κάθε πλοίο διαθέτει δύο πυροβόλα των 40mm και δύο πυροβόλα των 20mm.
Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι της τάξεως των 70 ατόμων.



πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: