Εκεί κρύβονται οι επιπλέον «θησαυροί» για την Αεροπορία Στρατού και σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, πρόκειται για το δέκατο (10ο) μεταφορικό ελικόπτερο τύπου Chinook, σαν αυτά που έχει παραλάβει τα τελευταία χρόνια ο Στρατός Ξηράς (ΣΞ) από τις Ηνωμένες Πολιτείες και που ήταν ο καταλύτης για πολλές κρίσιμες στιγμές που πέρασε η χώρα, γράφοντας ωστόσο χιλιάδες ώρες πτήσης.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές εκτός του δέκατου ελικόπτερου, πακέτο έχουν γίνει και εφεδρικοί κινητήρες, πράγμα που σημαίνει πολλά για την Αεροπορία Στρατού.
Το ταξίδι του πολύτιμου υλικού θα διαρκέσει λιγότερο από έναν μήνα όπως μαθαίνουμε από επίσημα χείλη του ΓΕΣ και ο πιο πιθανός προορισμός του, απ’ ότι όλα δείχνουν θα είναι όχι το πρώτο λιμάνι της χώρας αλλά ο Βόλος.
Και αυτό δεν είναι καθόλου παράλογο από τη στιγμή που ο μεγαλύτερος όγκος σε αριθμό, αποτελούν τα ελικόπτερα Kiowa που γι’ αυτά ήδη έχουν γίνει εργασίες στο Στεφανοβίκειο της Μαγνησίας, ώστε να τα υποδεχτούν κι εκεί να ξεκινήσει η εκπαίδευση των ιπταμένων τους από Αμερικανούς πιλότους.
Η ίδια πηγή εξηγούσε επίσης πως δεν έχουν σταματήσει οι σκέψεις, το φορτηγό πλοίο να δέσει στον Πειραιά.
Όμως εκεί υπάρχει ο προβληματισμός του για το που θα προσγειωθούν τα Kiowa σε πρώτο χρόνο και κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο να γίνει στα Μέγαρα, από τη στιγμή που ήδη εκεί, υπάρχει μεγάλος όγκος πτητικών μέσων, σ’ ένα μικρό αεροδρόμιο, αν σκεφτεί κανείς, πως ένα μέρος του, έχει καταληφθεί από τα αεροπλάνα της αερολέσχης Μεγάρων.
Σ’ ότι αφορά την εκπαίδευση των πιλότων της Αεροπορίας Στρατού, τα ίδια χείλη ανωτάτων πριν από λίγες ημέρες σημείωναν πως αυτή θα έχει διάρκεια περίπου έξι μηνών μέχρις ότου υπάρξει ικανοποιητικός αριθμός ιπταμένων από την χώρα μας που θα βγουν διαθέσιμοι στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου κι αυτοί με τη σειρά τους, ως αξιολογητές θα μπορέσουν να εκπαιδεύσουν επιπλέον προσωπικό.
Οπουδήποτε οποτεδήποτε αλλά…..
Πάντως η έλευση του δέκατου ελικοπτέρου Chinook, δεν σημαίνει πως θα παρθεί μια μεγάλη ανάσα για τον συγκεκριμένο τύπο ιπτάμενου μέσου, που βγάζει τεράστιο όγκο δουλειάς, είτε αυτός είναι για επιχειρησιακούς σκοπούς, είτε υπέρ του κοινωνικού συνόλου.
Άλλωστε δεν είναι ψέμα ότι τα Chinook κυριολεκτικά, όχι το 2018, αλλά τις δυο προηγούμενες χρονιές έβγαλαν από τη δεινή θέση την αεροπυρόσβεση της χώρας μας κι αυτό ήταν αποτέλεσμα όχι μόνο των χιλιάδων ωρών πτήσης αλλά των χιλιάδων ωρών εργασίας στην πίστα από τους μηχανικούς, για να είναι διαθέσιμα το επόμενο χάραμα, ν’ απογειωθούν και να βρεθούν ξανά πάνω από τα πύρινα μέτωπα.
Επιπλέον τα Chinook είναι εκείνα που κλήθηκαν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και στον τομέα των αεροδιακομιδών ελέω της διαρκούς και σε μεγάλο διάστημα παντελούς έλλειψης των ΝΗ-90, για τα οποία η νέα ηγεσία φαίνεται να πιέζει όσο γίνεται από τώρα το σύστημα να τρέξει ώστε να σταματήσουν να βρίσκονται στην πίστα των Μεγάρων και να βρεθούν στον αέρα.
Αυτό πάντως μεταφράζεται σε χρήμα, κάτι που σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ΓΕΣ, δεν θα είναι εύκολο.
Για τον Στρατηγό Καμπά πάντως φαίνεται πως είναι μια μεγάλη πρόκληση στην οποία θέλει να δικαιωθεί.
Το θέμα των ωρών που καταναλώνονται από τα Chinook, έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία βλέπει πως αν δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες που γίνονται, είτε για απόκτηση ελικοπτέρου αεροδιακομιδών, είτε για περισσότερα πυροσβεστικά αεροσκάφη, οι Πήγασοι με τους δυο έλικες, οδεύουν προς την τύχη των Super Puma και των S-70 καθώς τα προηγούμενα χρόνια Πολεμική Αεροπορία και Πολεμικό Ναυτικό είχαν αναλάβει το μεγαλύτερο μερίδιο των αεροδιακομιδών συνανθρώπων μας από τα νησιά του Αιγαίου.
Εδώ και καιρό το έργο αυτό έχει πέσει στο 2ο ΤΕΑΣ με τα ΝΗ-90 αλλά εκεί υπάρχει σοβαρότατο και άλυτο θέμα με την υποστήριξη τους και την σκυτάλη πήρε το 4ο ΤΕΑΣ με τα Chinook.
Σε κάθε περίπτωση η Αεροπορία Στρατού (ΑΣ) εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα έχει συντάξει κι έχει παραδώσει προς την ηγεσία των ΕΔ, τα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν με μαθητική ακρίβεια την πορεία των πραγμάτων, ώστε κανείς να μην βρεθεί προ εκπλήξεων.
Όσο γι’ αυτό, όπως λένε στελέχη της ΑΣ, για να μην υπάρξει αυτή η έκπληξη στα υπόστεγα συντήρησης όλων των κλιμακίων στα Μέγαρα και στο Στεφανοβίκειο, δίνεται ένας αγώνας τεράστιος ώστε ν’ αποδίδονται τα ελικόπτερα που πρέπει στην ώρα τους. Γ.Σ., HELLAS JOURNAL
Πηγή: hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου