Πολύ σύντομα η κυβέρνηση θα κληθεί να λάβει μια αναγκαία αλλά και δύσκολη απόφαση.
Αναγκαία, γιατί η επιχειρησιακή κατάσταση των ΕΔ και ειδικά της ΠΑ πρέπει να αναβαθμιστεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Δύσκολη, γιατί χρήματα δεν υπάρχουν όχι μόνο για την Εθνική Άμυνα, αλλά κυρίως για τους πολίτες.
Η απόφαση έχει να κάνει με την αναβάθμιση-εκσυγχρονισμό της ΠΑ και ειδικότερα με τα F-16.
Δεν υπάρχει δίλημμα αν πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει ο εκσυγχρονισμός.
Αυτό έχει απαντηθεί από το 2009 , από την ΠΑ.
Το θέμα είναι πως θα γίνει αυτό με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Τι σημαίνει σε χρήμα μια τέτοια απόφαση; Αν η Ελλάδα προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό και των 155 F-16 που διαθέτει το κόστος υπολογίζεται σε 2 δις δολάρια!
Η πρώτη απόφαση που έχει ληφθεί και θεωρείται οροστική παρά τις διαφωνίες της ηγεσίας του ΓΕΑ, είναι ότι τα πρώτα F-16 Block 30 που είχαν αγοραστεί στην πρώτη αγορά του αιώνα ,τη δεκαετία του 80 ,δεν θα εκσυγχρονιστούν. Αντιθέτως θα βγουν προς πώληση σε χώρες που ενδιαφέρονται για αγορά μεταχειρισμένων αμεριανικών αεροσκαφών.
Ρουμανία,Βουλγαρία, Σλοβακία,Κροατία σε πρώτη φάση θέλουν να βάλουν στην άκρη τα παλαιά αεροσκάφη σοβιετικής κατασκευής τα περισσότερα και να τα αντικαταστήσουν με μεταχειρισμένα F-16 .
Αγορά συνεπώς υπάρχει και η Ελλάδα έχει χάσει πολύτιμο χρόνο κι έναν …πελάτη.
Η Ρουμανία συμφώνησε να αγοράσει 12 μεταχειρισμένα F-16 από την Πορτογαλία!
Αν λοιπόν η απόφαση για πώληση των παλαιών F-16 είναι οριστική μάλλον θα πρέπει να βιαστούμε…
Υπολογίζεται ότι αν πουληθούν τα Block 30 μπορεί να μπουν στο ταμείο της ΠΑ μέχρι και 200 εκατομμύρια.
Ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για τον εκσυγχρονισμό των δικών μας F-16.
Με την εξαίρεση των F-16 Block 30, το κόστος του εκσυγχρονισμού των υπολοίπων υπολογίζεται λίγο πάνω από το 1,5 δις.
Υψηλό το κόστος ακόμη κι έτσι.
Γι΄ αυτό και η πιο πιθανή λύση που επεξεργάζονται στο ΥΠΕΘΑ είναι να γίνει εκσυγχρονισμός στα αεροσκάφη F-16 που αγοράστηκαν επί κυβερνήσεων Μητσοτάκη και Σημίτη και να μείνουν προς το παρόν ως έχουν τα νεότερα αεροσκάφη που αγοράστηκαν επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή ,το 2005.
Ο αριθμός των αεροσκαφών που θα εκσυγχρονιστούν μειώνεται περίπου στα 90 και το κόστος πέφτει μεταξύ 1 και 1,2 δις. Όχι ότι είναι λίγα τα χρήματα, αλλά αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου