Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Πρόταση για την αξιοποίηση των VIP πτητικών μέσων της ΠΑ

Το υπερατλαντικό ταξίδι του πρώην υπουργού Οικονομικών Γ. Παπακωσταντίνου και της οικογένειάς του τον Απρίλιο του 2011 κόστισε €150.000.


Μετά τη δέσμευση των πιστώσεων προς ΜΚΟ και των (πλην ΕΥΠ) απόρρητων κονδυλίων των υπουργείων, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πωληση των τριών πρωθυπουργικών αεροσκαφών (Gulfstream V, EMB-135LR και EMB-135BJ LEGACY) στο πλαίσιο περιστολής των κρατικών δαπανών. 

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, εξετάζεται είτε η πώληση είτε η μακροχρόνια μίσθωσή τους προς όφελος του Δημοσίου αλλά και για να …αποφευχθούν μελλοντικά φαινόμενα κατάχρησής τους. 

Ενδεικτικά, οι VIP πτήσεις των αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας και της Αεροπορίας Στρατού την περίοδο 5/8/2009 έως 1/4/2011 κόστισαν στον Έλληνα φορολογούμενο το αστρονομικό ποσό των €6,9 εκατομμυρίων, πολλές εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν κατά παράβαση της Πάγιας Διαταγής 5-1/2008 του ΓΕΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία τα κρατικά αεροσκάφη μπορούν να χρησιμοποιούν εκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρωθυπουργό, και οι Υπουργοί Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, εφόσον εξυπηρετείται η άσκηση των καθηκόντων τους και η διεθνής εκπροσώπηση της χώρας.
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, προτείνεται:
1. Η πώληση ή μακροχρόνια μίσθωση των αεροσκάφων Gulfstream V και EMB-135BJ LEGACY.
Διάθεση των εσόδων για την κάλυψη επειγουσών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως η χαμηλού κόστους προμήθεια αεροσκαφών αρχικής εκπαίδευσης προς αντικατάσταση των υπέργηρων Τ-41.
Gulfstream V
EMB-135BJ LEGACY
2. Η διατήρηση του EMB-135LR (Long Range) ως μοναδικού VIP αεροσκάφους και αξιοποίησή του σε απολύτως αναγκαίες περιπτώσεις ώστε να μην παρατηρηθεί σύντομα το φαινόμενο χρήσης των μεταγωγικών αεροσκαφών της ΠΑ για πτήσεις εξωτερικού. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι το μοναδικό εκ των τριών που χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο κινητήρων με τα 4 αερομεταφερόμενα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου ΕΜΒ-145 Εrieye.
3. H υιοθέτηση ρύθμισης για οριστική απαγόρευση οποιασδήποτε πτήσης κυβερνητικών στελεχών με ελικόπτερα της ΑΣ ή της ΠΑ. (Στο γνωστό του πόνημα, ο αντιπρόεδρος της προηγούμενης κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος ξέχασε να συμπεριλάβει το κόστος πτήσης του ελικοπτέρου Super Puma που χρησιμοποίησε τον Δεκαπενταύγουστο του 2010 για να μεταφερθεί στην Τήνο από την Κέα όπου παραθέριζε…)
4. Η συγκέντρωση των VIP ελικοπτέρων ΑΒ-212 (ένα της ΑΣ και τέσσερα της ΠΑ) σε ένα Κλάδο και η αξιοποίησή τους αποκλειστικά προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων.
Eνδεικτικά το σύνολο των 5 ελικοπτέρων με την αφαίρεση των VIP συλλογών τους θα μπορούσε να αξιοποιηθεί:
  • από τον Ελληνικό Στρατό σε αποστολές τακτικών μεταφορών.
  • από το Πολεμικό Ναυτικό (που χρησιμοποιεί ιδίου τύπου Ε/Π) σε αποστολές τακτικών μεταφορών και ειδικών επιχειρήσεων από τη ΔΥΚ.
  • από την Πολεμική Αεροπορία σε αποστολές τακτικών μεταφορών, έρευνας-διάσωσης, αεροδιακομιδές, ειδικών επιχειρήσεων από την 31 ΜΕΕΔ.
Είναι απαράδεκτο να υποχρεώνεται σήμερα η 358 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης (ΜΕΔ) να εκτελεί πτήσεις πάνω από το Αιγαίο σε αποστολές ζωής και θανάτου με τα παλαιά μονοκινητήρια ΑΒ-205 και τα δικινητήρια ΑΒ-212 να περιορίζονται στην εξυπηρέτηση των αναγκών μεταφοράς “υψηλών προσώπων”.
strategyreports.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: