Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010
Ναυπήγηση δύο νέων Type 214 προανήγγειλε ο Ε.Βενιζέλος στη Βουλή - Πάνε για στόλο 8 Type 214
Χωρίς την ευρεία πλειοψηφία που επεδίωκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος και είχε δεσμευτεί να υπάρξει ως βασική προϋπόθεση για την αποδοχή της σύμβασης προμήθειας των δύο υποβρυχίων Type 214 και της έγκρισης πώλησης των ENAE από την TKMS στην Abu Dhabi Mar, ολοκληρώθηκε μέσα στη νύχτα η ψήφιση του νόμου. Επί της αρχής και κατ’ άρθρον (έτσι ή αλλιώς μόνο ένα άρθρο είχε ο «νόμος») και στο σύνολο του με πλειοψηφία μόνο από το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ. Δηλαδή δόθηκε η επίφαση νομιμότητας και διαφάνειας σε μία αγοραπωλησία που συμφωνήθηκε στο ημίφως, μακριά από την Ελλάδα και τα κενά της συναγωνίζονται την αρχική κλίση του ταλαίπωρου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ.
Μέσα σε όλα αυτά ο υπουργός προανήγγειλε και την ναυπήγηση δύο επιπλέον υποβρυχίων Type 214 τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρία από τα τέσσερα υποβρύχια της κλάσης ΓΛΑΥΚΟΣ. Δηλαδή πάμε σε μία συνολική δύναμη 8 υποβρυχίων Type 214 + τo ΩΚΕΑΝΟΣ + 1 της κλάσης ΓΛΑΥΚΟΣ, για να φτάσουμε στα δέκα που είναι ο ελάχιστος αριθμός που πρέπει να διατηρεί σε υπηρεσία η χώρα (18 υποβρύχια διαθέτει το τουρκικό Ναυτικό).
Αν βέβαια ο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ καταφέρει να πλεύσει με ασφάλεια μετά από ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού το οποίο αφήνει πολλές υπόνοιες για μη επιτυχημένη ολοκλήρωσή του. Είναι βέβαιο ότι ο ΩΚΕΑΝΟΣ θα μας αποσχολήσει άμεσα τους επόμενους μήνες.
Το γεγονός ότι η Ν.Δ. καταψήφισε το ν/σ σίγουρα αφήνει «ανοικτούς λογαριασμούς» για το μέλλον σε ότι αφορά τα όσα έχουν διαδραμτιστεί τους τελευταίους δώδεκα μήνες. «Η σύμβαση αυτή θα είναι το αντικείμενο μιας επόμενης εξεταστικής επιτροπής» σημείωνε χθες με νόημα στενός συνεργάτης του προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά.
Κατά τα λοιπά χθες δεν λέχθηκε τίποτα το καινούριο, πέρα από την θέση που έλαβε κατά της πώλησης του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ.Καρατζαφέρης. Βέβαια είτε θέλει να τον πουλήσει η κυβέρνηση είτε όχι, το θέμα είναι ποιος τον αγοράζει στα λεφτά που ζητάμε. Διότι αν ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» πουληθεί έστω και ένα ευρώ χαμηλότερα από την τιμή που αγοράστηκε, το αδίκημα τς απιστίας ... καραδοκεί!
Στο μεταξύ η ομιλία του νέου ιδιοκτήτη I.Safa στην Βουλή, όπου ουσιαστικά αφήνει εκτός ΕΝΑΕ του 160 εργαζόμενους στην γραμμή παραγωγής των βαγονιών, δημιούργησε την πρώτη κόντρα με το σωματείο εργαζομένων των ΕΝΑΕ, την ΤΡΙΑΙΝΑ. Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε, μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
"Οι δηλώσεις που έγιναν μετά από τον υποψήφιο επενδυτή κο Σαφά απέδειξαν και το ότι οι διαρροές από φερόμενους κύκλους του, προηγούμενων ημερών, ήταν παραπληροφόρηση αλλά και το ότι "Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ τελικά παρουσιάστηκε ΓΥΜΝΟΣ." Δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Μένουμε ανυποχώρητοι στις παραπάνω διατυπωμένες θέσεις μας και ρωτάμε: Αφού κε Σαφά δεν μπορείτε να καλύψετε στο σύνολο του την απασχολησιμότητα τότε γιατί θέλετε να αγοράσετε το Ναυπηγείο άραγε;
ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ.»
Σε ότι αφορά τον περίφημο Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα είναι βέβαιο ότι πριν και αν φτάσουμε εκεί έχουμε να δούμε πολλά επεισόδια. Το ζήτημα είναι να ξεκινήσει το ταχύτερο δυνατό η ναυπήγηση των FREMM: Οι Γάλλοι σε ότι αφορά το χρονοδιάγραμμα ναυπήγησης και εν συνεχεία επιχειρησιακής ένταξης του πρώτου σκάφους δίνουν χρόνο έξι ετών από την ημέρα που θα μπούν οι υπογραφές της σύμβασης! Γίνεται αντιληπτό ότι θα οδεύουμε απειλητικά προς το τέλος της δεκαετίας και στο Αιγαίο θα πλέουν ελληνικές φρεγάτες ηλικίας 25-40 ετών!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου