Η Τουρκία έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον για συμμετοχή της στο πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικού KF-X της Νοτίου Κορέας. Ο Στρατηγός Choi Cha-Kyu, γενικός διευθυντής του προγράμματος του αεροσκάφους στο κέντρο Defense Acquisition Program Administration (DAPA), είπε κατά τη διάρκεια ενός φόρουμ την Τρίτη ότι η Άγκυρα εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο συμμετοχής στο πρόγραμμα KF-X για την αντικατάσταση 180 F-16 μέχρι το 2020.
Η πολεμική αεροπορία της Τουρκίας λειτουργεί επιχειρησιακά περίπου 180 αεροσκάφη τύπου F-16, και θα υπάρχει απαίτηση για την αντικατάσταση των παλαιότερων μαχητικών με νεώτερα, μέχρι το 2020. Επί του προγράμματος, η Τουρκία αναμένεται να έχει το ίδιο ποσό του κόστους ανάπτυξης, όπως η Ινδονησία.
Ο Cha είπε ότι το KF-X, το οποίο ξεκίνησε το 2002, αλλά αναβλήθηκε λόγω οικονομικών και τεχνολογικών προβλημάτων, θα ξεκινήσει το επόμενο έτος με τη συγκατάθεση των νομοθετικών αρχών σχετικά με τον αμυντικό προϋπολογισμό της χώρας.
Οι βιομηχανικές πηγές λένε ότι συμμετοχή της Τουρκίας στο σχέδιο KF-X θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια συμφωνία την Άγκυρα και τη Σεούλ για το επιθετικό ελικόπτερο T-129, ως υποψήφιο για το πρόγραμμα ελικοπτέρου AH-X για την Ν. Κορέα.
Περίπου 120 KF-X θα κατασκευαστούν αρχικά και περισσότερα από 130 αεροσκάφη θα παραχθούν επιπλέον.
Η Κορέα θα πληρώσει το 60% του κόστους ανάπτυξης για το KF-X, αξίας περίπου 4.2 δισεκατομμύρια δολάρια, με το υπόλοιπο να προέρχεται από άλλες κυβερνήσεις ή εταιρικούς συνεργάτες.
Σύμφωνα με το μνημόνιο που υπεγράφη στις 15 Ιουλίου, η Ινδονησία συμφώνησε να πάρει το 20% του προγράμματος και να αγοράσει περίπου 50 αεροσκάφη KF-X, όταν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή.
Το κόστος παραγωγής μετά τη φάση της ανάπτυξης, υπολογίζεται ότι είναι περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Κορέα επιδιώκει να λάβει τις σχετικές μεταφορές τεχνολογίας από τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές εταιρείες του τομέα της αεροδιαστημικής. Οι πιθανοί εταιρικοί συνεργάτες περιλαμβάνουν τις Boeing και Lockheed Martin από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την ευρωπαϊκή EADS και την Saab της Σουηδίας.
Η αρχική πρόταση για το KF-X είναι η ανάπτυξη ενός πέμπτης γενιάς μαχητικού με χαρακτηριστικά staelth.
Εν μέσω μιας διαμάχης σχετικά με την σκοπιμότητα του αρχικού σχεδίου, η DAPA ανέθεσε μια δεύτερη μελέτη τον Απρίλιο του περασμένου έτους.
Το κέντρο συνέστησε στη συνέχεια ένα σχέδιο για την ανάπτυξη αεροσκαφών F-16 εφοδιασμένα με το ραντάρ AESA, ηλεκτρονική σουίτα και συστήματα ζεύξης δεδομένων, κατάλληλα για ένα δίκτυοκεντρικό περιβάλλον.
Η ομάδα προβληματισμού συνέστησε επίσης τα μαχητικά να έχουν εμβέλεια περίπου 1,5 φορές μεγαλύτερη από το F-16, η διάρκεια ζωής του αεροσκάφους 1,34 φορές μεγαλύτερη από αυτή του F-16 και καλύτερα ηλεκτρονικά από εκείνα του F-16 Block 50.
Μεταξύ των άλλων απαιτείται μιά ώθηση 25 τόνων, η οποία θα πρέχεται από έναν ή δύο κινητήρες, δυνατότητες supercruise και ικανότητα πλήγματος στόχων στον αέρα, στην ξηρά και στη θάλασσα.
Η πολεμική αεροπορία της Τουρκίας λειτουργεί επιχειρησιακά περίπου 180 αεροσκάφη τύπου F-16, και θα υπάρχει απαίτηση για την αντικατάσταση των παλαιότερων μαχητικών με νεώτερα, μέχρι το 2020. Επί του προγράμματος, η Τουρκία αναμένεται να έχει το ίδιο ποσό του κόστους ανάπτυξης, όπως η Ινδονησία.
Ο Cha είπε ότι το KF-X, το οποίο ξεκίνησε το 2002, αλλά αναβλήθηκε λόγω οικονομικών και τεχνολογικών προβλημάτων, θα ξεκινήσει το επόμενο έτος με τη συγκατάθεση των νομοθετικών αρχών σχετικά με τον αμυντικό προϋπολογισμό της χώρας.
Οι βιομηχανικές πηγές λένε ότι συμμετοχή της Τουρκίας στο σχέδιο KF-X θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια συμφωνία την Άγκυρα και τη Σεούλ για το επιθετικό ελικόπτερο T-129, ως υποψήφιο για το πρόγραμμα ελικοπτέρου AH-X για την Ν. Κορέα.
Περίπου 120 KF-X θα κατασκευαστούν αρχικά και περισσότερα από 130 αεροσκάφη θα παραχθούν επιπλέον.
Η Κορέα θα πληρώσει το 60% του κόστους ανάπτυξης για το KF-X, αξίας περίπου 4.2 δισεκατομμύρια δολάρια, με το υπόλοιπο να προέρχεται από άλλες κυβερνήσεις ή εταιρικούς συνεργάτες.
Σύμφωνα με το μνημόνιο που υπεγράφη στις 15 Ιουλίου, η Ινδονησία συμφώνησε να πάρει το 20% του προγράμματος και να αγοράσει περίπου 50 αεροσκάφη KF-X, όταν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή.
Το κόστος παραγωγής μετά τη φάση της ανάπτυξης, υπολογίζεται ότι είναι περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Κορέα επιδιώκει να λάβει τις σχετικές μεταφορές τεχνολογίας από τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές εταιρείες του τομέα της αεροδιαστημικής. Οι πιθανοί εταιρικοί συνεργάτες περιλαμβάνουν τις Boeing και Lockheed Martin από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την ευρωπαϊκή EADS και την Saab της Σουηδίας.
Η αρχική πρόταση για το KF-X είναι η ανάπτυξη ενός πέμπτης γενιάς μαχητικού με χαρακτηριστικά staelth.
Εν μέσω μιας διαμάχης σχετικά με την σκοπιμότητα του αρχικού σχεδίου, η DAPA ανέθεσε μια δεύτερη μελέτη τον Απρίλιο του περασμένου έτους.
Το κέντρο συνέστησε στη συνέχεια ένα σχέδιο για την ανάπτυξη αεροσκαφών F-16 εφοδιασμένα με το ραντάρ AESA, ηλεκτρονική σουίτα και συστήματα ζεύξης δεδομένων, κατάλληλα για ένα δίκτυοκεντρικό περιβάλλον.
Η ομάδα προβληματισμού συνέστησε επίσης τα μαχητικά να έχουν εμβέλεια περίπου 1,5 φορές μεγαλύτερη από το F-16, η διάρκεια ζωής του αεροσκάφους 1,34 φορές μεγαλύτερη από αυτή του F-16 και καλύτερα ηλεκτρονικά από εκείνα του F-16 Block 50.
Μεταξύ των άλλων απαιτείται μιά ώθηση 25 τόνων, η οποία θα πρέχεται από έναν ή δύο κινητήρες, δυνατότητες supercruise και ικανότητα πλήγματος στόχων στον αέρα, στην ξηρά και στη θάλασσα.
ΠΗΓΗ