Το ζήτημα της παρακμής των δύο μεγαλύτερων ναυπηγείων της
χώρας, των ΕΝΑΕ και του ομίλου Νεωρίου-Ελευσίνας, αλλά και της
εξαθλίωσης που βιώνει ολόκληρη η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Πειραιά
και του Περάματος (συνολικά 25.000 οικογένειες σε περίπου 2.000
επιχειρήσεις) έχει δημιουργήσει πέρα από το αυτονόητο πρόβλημα επιβίωσης
των ανθρώπων αυτών και της απώλειας ναυπηγικής τεχνογνωσίας (έχουν
μεταναστεύσει τα καλύτερα μυαλά) και τεράστιο πρόβλημα στην ασφάλεια της
χώρας.
Τα εγκλήματα του παρελθόντος στην σύμβαση των υποβρυχίων Type 214, η αναβολή στην υπογραφή της σύμβασης για τις φεγάτες FREMM (τώρα αναζητούν αγωνιωδώς δύο σύγχρονες φρεγάτες με ικανότητα αεράμυνας περιοχής για τις ανάγκες της Α.Μεσογείου και δεν βρίσκουν), η παραπομπή στις ελληνικές καλένδες του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO-200HN δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον στο τομέα της ασφάλειας και αυτό είναι άμεσα κατανοητό πλέον ακόμα και στον πιο δύσπιστο "συναρμόδιο" υπουργό.
Το τελευταίο πρόγραμμα, αν δεν ξεκινήσει μέχρι το 2015, καλύτερα θα είναι να μην ξεκινήσει ποτέ και τα χρήματα να επενδυθούν σε νέες ναυπηγήσεις. Έτσι ή αλλιώς το πρόγραμμα μοιάζει εξαιρετικά με αυτό των "S": Πολλά λεφτά για περιορισμένο αποτέλεσμα.
Καλύτερα να ΕΝΑΕ να εμπλακούν σε νέες σχεδιάσεις.
Με τον εκσυγχρονισμό οι μόνοι σίγουρα ευεργετημένοι θα είναι οι αντιπρόσωποι των ηλεκτρονικών που έχουν ήδη "λάβει θέση".
Και είναι οι ίδιοι που είχαν εμπλακεί και στο αμαρτωλό πρόγραμμα των "S".
Βασικά ο πρωθυπουργός Α.Σαμαράς και ο υπουργός Eθνικής Άμυνας Π.Παναγιωτόπουλος έχουν αντιληφθεί πλήρως ότι "Δεν πάει άλλο" και ότι η κατάσταση ελλοχεύει κινδύνους:
Μέχρι τον Ιούνιο το αργότερο θα δούμε τουρκικό ερευνητικό πλοίο επάνω στην ελληνική υφαλοκρηπίδα να αναζητεί υδρογονάνθρακες κι εμείς για το κρίσιμο χρονικό διάστημα μέχρι το 2020, οπότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η τιτλοποίηση των κοιτασμάτων θα είμαστε αναγκαστικά με το ίδιο απαρχαιωμένο στόλο (κατά 70%) που έχουμε και σήμερα!
Ακόμα και αύριο αν υπογραφόταν σύμβαση ναυπήγησης φρεγατών, πολεμικό πλοίο επιχειρησιακό δεν θα έπλεε στο Αιγαίο πριν από το 2021! Για τον λόγο αυτό αναζητούν ενδιάμεση λύση με την ενοικίαση δύο φρεγατών και φαίνεται ότι βρίσκουν, αλλά μένουν πολλά να γίνουν ακόμα...
Απόφαση του Α.Σαμαρά είναι να έχει λήξει το θέμα των ναυπηγείων πριν από το Πάσχα. Σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ, αναζητείται ο Ι.Σάφα, ο οποίος για την ώρα ... αγνοείται κάπου στο εξωτερικό, παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις της κυβέρνησης.
Ο Ι.Σάφα θεωρεί ότι χάρη στον Ε.Βενιζέλο "έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι" λόγω του νόμου που τον κατοχυρώνει 100% γι αυτό άλλωστε και έχει προσφύγει στην διαιτησία από την περασμένο Μάϊο.
Σε ότι αφορά τον όμιλο Νεωρίου-Ελευσίνας το πρόβλημα είναι διαφορετικής υφής: Βασικά οφείλεται στο ακυρώθηκαν ή αναβάλλονται από χρόνια τα μείζονα προγράμματα αρχικά της φρεγατοκορβέτας (απόφαση ΚΥΣΕΑ Αυγούστου 2003) και εν συνεχεία των φρεγατών FREMM (απόφαση ΚΥΣΕΑ Νοέμβριος 2008).
Η τοποθέτηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Π.Παναγιωτόπουλου περί έναρξης επενδυτικών προγραμμάτων γοα την ασφάλεια της χώρας με μετακύλιση πληρωμών μετά το 2020, δείχνει το μονοπάτι που θα ακολουθηθεί.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τα εγκλήματα του παρελθόντος στην σύμβαση των υποβρυχίων Type 214, η αναβολή στην υπογραφή της σύμβασης για τις φεγάτες FREMM (τώρα αναζητούν αγωνιωδώς δύο σύγχρονες φρεγάτες με ικανότητα αεράμυνας περιοχής για τις ανάγκες της Α.Μεσογείου και δεν βρίσκουν), η παραπομπή στις ελληνικές καλένδες του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO-200HN δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον στο τομέα της ασφάλειας και αυτό είναι άμεσα κατανοητό πλέον ακόμα και στον πιο δύσπιστο "συναρμόδιο" υπουργό.
Το τελευταίο πρόγραμμα, αν δεν ξεκινήσει μέχρι το 2015, καλύτερα θα είναι να μην ξεκινήσει ποτέ και τα χρήματα να επενδυθούν σε νέες ναυπηγήσεις. Έτσι ή αλλιώς το πρόγραμμα μοιάζει εξαιρετικά με αυτό των "S": Πολλά λεφτά για περιορισμένο αποτέλεσμα.
Καλύτερα να ΕΝΑΕ να εμπλακούν σε νέες σχεδιάσεις.
Με τον εκσυγχρονισμό οι μόνοι σίγουρα ευεργετημένοι θα είναι οι αντιπρόσωποι των ηλεκτρονικών που έχουν ήδη "λάβει θέση".
Και είναι οι ίδιοι που είχαν εμπλακεί και στο αμαρτωλό πρόγραμμα των "S".
Βασικά ο πρωθυπουργός Α.Σαμαράς και ο υπουργός Eθνικής Άμυνας Π.Παναγιωτόπουλος έχουν αντιληφθεί πλήρως ότι "Δεν πάει άλλο" και ότι η κατάσταση ελλοχεύει κινδύνους:
Μέχρι τον Ιούνιο το αργότερο θα δούμε τουρκικό ερευνητικό πλοίο επάνω στην ελληνική υφαλοκρηπίδα να αναζητεί υδρογονάνθρακες κι εμείς για το κρίσιμο χρονικό διάστημα μέχρι το 2020, οπότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η τιτλοποίηση των κοιτασμάτων θα είμαστε αναγκαστικά με το ίδιο απαρχαιωμένο στόλο (κατά 70%) που έχουμε και σήμερα!
Ακόμα και αύριο αν υπογραφόταν σύμβαση ναυπήγησης φρεγατών, πολεμικό πλοίο επιχειρησιακό δεν θα έπλεε στο Αιγαίο πριν από το 2021! Για τον λόγο αυτό αναζητούν ενδιάμεση λύση με την ενοικίαση δύο φρεγατών και φαίνεται ότι βρίσκουν, αλλά μένουν πολλά να γίνουν ακόμα...
Απόφαση του Α.Σαμαρά είναι να έχει λήξει το θέμα των ναυπηγείων πριν από το Πάσχα. Σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ, αναζητείται ο Ι.Σάφα, ο οποίος για την ώρα ... αγνοείται κάπου στο εξωτερικό, παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις της κυβέρνησης.
Ο Ι.Σάφα θεωρεί ότι χάρη στον Ε.Βενιζέλο "έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι" λόγω του νόμου που τον κατοχυρώνει 100% γι αυτό άλλωστε και έχει προσφύγει στην διαιτησία από την περασμένο Μάϊο.
Σε ότι αφορά τον όμιλο Νεωρίου-Ελευσίνας το πρόβλημα είναι διαφορετικής υφής: Βασικά οφείλεται στο ακυρώθηκαν ή αναβάλλονται από χρόνια τα μείζονα προγράμματα αρχικά της φρεγατοκορβέτας (απόφαση ΚΥΣΕΑ Αυγούστου 2003) και εν συνεχεία των φρεγατών FREMM (απόφαση ΚΥΣΕΑ Νοέμβριος 2008).
Η τοποθέτηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Π.Παναγιωτόπουλου περί έναρξης επενδυτικών προγραμμάτων γοα την ασφάλεια της χώρας με μετακύλιση πληρωμών μετά το 2020, δείχνει το μονοπάτι που θα ακολουθηθεί.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου