Η πτώση του ελληνικού Mırage 2000 όπου βρήκε τραγικό θάνατο ένας από τους καλύτερους ηρωικούς Έλληνες πιλότους, φέρνει ξανά στην επικαιρότητα ένα θέμα που πολλοί το έχουν παραβλέψει για πολλούς «λόγους».
Το θέμα των ηλεκτρονικών παρεμβολών και αν πράγματι γίνονται στο Αιγαίο. Ένα σημαντικό ερώτημα για το οποίο δεν υπάρχει κάποια πειστική έρευνα.
Το Φεβρουάριο του 2016 ένα ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού έπεφτε στην νήσο Κίναρο στέλνοντας στον θάνατο άλλους τρεις Έλληνες ναυτικούς.
Μέχρι σήμερα έχουν μείνει πολλά ερωτήματα γιατί έπεσε το ελικόπτερα στην νήσο Κίναρο;;;
Στις 20 Δεκεμβρίου του 2006 σε ένα αποκαλυπτικό άρθρο με τον χαρακτηριστικό τίτλο : «Yunanıstan Kardak’ta elektronik harp ile felç oldu», το τουρκικό περιοδικό Tempo υποστήριζε σε ένα αφιέρωμα του για εκείνη την κρίσιμη βραδιά της 30ης προς 31 Ιανουαρίου 1996, ότι σε ηλεκτρονικές παρεμβολές οφείλετε η πτώση του ελληνικού ελικοπτέρου, την βραδιά των Ιμίων.
Όπως ανέφερε το τουρκικό περιοδικό, οι Τούρκοι είχαν καταφέρει την κατάρρευση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και επικοινωνίας των ελληνικών αεροναυτικών δυνάμεων που βρίσκονταν στην περιοχή.
Αυτή η «τυφλωτική» κίνηση από τουρκικής πλευράς, είχε σαν αποτέλεσμα το άγημα των Τούρκων κομάντος να αποβιβαστεί ουσιαστικά ανενόχλητο στην δεύτερη βραχονησίδα και στη συνέχεια να πέσει ακυβέρνητο το ελληνικό ελικόπτερο, παρασέρνοντας στον θάνατο τους τρεις ναυτικούς.
Όπως «αποκάλυπτε» ο γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος ερευνητής, Τουτκούν Ακμπάς, ενώ η ομάδα των Τούρκων κομάντος προετοιμάζονταν στον ναύσταθμο του Γκιουμουσλούκ για την επιχείρηση απόβασης στην δεύτερη βραχονησίδα, είχε αρχίσει παράλληλα η εκπομπή των τουρκικών ηλεκτρονικών παρεμβολών.
Οι παρεμβολές αυτές αφ’ ενός εξουδετέρωσαν τα ελληνικά ραντάρ έτσι ώστε η φρεγάτα Γιαβούζ κινήθηκε ανενόχλητη μεταφέροντας το τουρκικό άγημα που δεν έγινε αντιληπτό όταν αποβιβάστηκε στην δεύτερη βραχονησίδα, αφ ετέρου μπλόκαρε τις επικοινωνίες μεταξύ των ελληνικών πλοίων.
Έτσι όταν απογειώθηκε το ελικόπτερο μέσα σε μια «ηλεκτρονική θύελλα», έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να πέσει. Σημειωτέον ότι οι παρεμβολές αυτές επηρέασαν και τις επικοινωνίες μεταξύ των ίδιων των τουρκικών δυνάμεων και του Κέντρου Επιχειρήσεων. Ακόμα και οι τηλεφωνικές επικοινωνίες είχαν μπλοκαριστεί, σύμφωνα με τον Τούρκο δημοσιογράφο.
Οι παρεμβολές γίνονταν από το Κέντρο Επιχειρήσεων που είχε κατασκευαστεί από Γερμανούς, (πάλι αυτοί), με γερμανική τεχνολογία και διέθετε τελευταίου τύπου συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης και παρεμβολών γερμανικής παραγωγής
Όλη την ώρα της επιχείρησης βρίσκονταν σε συναγερμό η ναυτική βάση του Ακσάζ, το Κέντρο Ειδικών Επιχειρήσεων στην Φώκαια, λίγο βορειότερα, ενώ στην Άγκυρα περίμεναν με αγωνία την έκβαση της επιχείρησης.
Το πρωί στον ναύσταθμο του Γκιουμουσλούκ γιορτάστηκε με κανονιοβολισμούς η μεγάλη επιτυχία των Τούρκων κομάντος που πέρασαν μέσα από τις ελληνικές γραμμές σαν αόρατοι και κατάφεραν να αποβιβαστούν την δεύτερη βραχονησίδα ανατρέποντας την μέχρι τότε υπεροχή των ελληνικών δυνάμεων που ήδη βρίσκονταν στην πρώτη βραχονησίδα των Ίμια. Η κρίση των βραχονησίδων έγραφε τον τραγικό της επίλογο για την ελληνική πλευρά.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr
(2016)Η Τουρκία ανέπτυξε νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου
Το σύστημα Koral είναι το αποτέλεσμα μιας ανεξάρτητης ανάπτυξης της Τουρκίας.Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι το εύρος τιμών είναι 100 χιλιόμετρα, αν και δεν επιβεβαιώνεται από οποιαδήποτε άλλη πηγή
Η Τουρκία έλαβε επίσημα το πρώτο της σύστημα Koral EW από την Aselsan στις 22 Φεβρουαρίου 2016. Πηγή: SSM
Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία έλαβε ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου με το όνομα Koral, το οποίο ανέπτυξε η τουρκική εταιρεία Aselsan, όπως ανέφερε ο δικτυακός τόπος Janes.com .
Το Koral είναι σε θέση να αναζητήσει, να παρακολουθήσει, να αναλύσει, να ταξινομήσει και να βρει την κατεύθυνση πολλών συμβατικών και σύνθετων τύπων σημάτων ραντάρ.
Έχει επίσης την ικανότητα να μπλοκάρει, να εξαπατά και να παραλύει εχθρικά ραντάρ.
Μπορεί είτε να ρυθμιστεί ώστε να ανταποκρίνεται αυτόματα σε εχθρικά σήματα είτε μπορεί να παρουσιάζει προτεινόμενες επιλογές σε έναν χειριστή.
Το σύστημα Koral αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Land Based Stand-off Jammer System, το οποίο ανατέθηκε τον Ιούλιο του 2009.
Το σύστημα περιλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης (ED) και ένα ηλεκτρονικό σύστημα επίθεσης (ET), το καθένα τοποθετημένο σε φορτηγό 8x8.
Τα οχήματα μπορούν να απέχουν έως και 500 μέτρα το ένα από το άλλο, επικοινωνώντας μέσω καλωδίων οπτικών ινών.
Το σύστημα αναφέρεται ότι έχει εύρος λειτουργίας 100 km, αν και αυτό δεν επιβεβαιώθηκε από άλλη πηγή.
The KORAL is a land-based radar electronic warfare system designed and manufactured by the Turkish Defense Company Aselsan. The KORAL system is composed of two vehicles, one is the Radar Electronic Support (ES System) and one multi Radar Electronic Attack (EA) system to cover the full spectrum, each mounted on an 8x8 tactical military truck. This electronic defense/electronic attack system is designed to jam and deceive conventional and complex types of hostile radar, and analyzes multiple target signals in a wide frequency range, automatically generating appropriate response thanks to its digital radio frequency memory (DRFM) capability. In February 2016, the Turkish Company Aselsan has handed over its newly developed and locally produced land based radar electronic attack system called KORAL to the Turkish Air Force. Turkey has deployed a radar-electronic warfare system close to the borders with Syria in order to jam and deceive hostile radar emitters.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Variants: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Technical Data | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Back to top | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KORAL Radar ES System
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KORAL Radar EA System
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου