Κυριακή 15 Απριλίου 2018

Η πολύχρονη απαξίωση των Mirage 2000 και η ασφάλεια πτήσεων για τους πιλότους μας

Ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος πετούσε με Mirage 2000-5.
Λίγες ημέρες πριν από το θάνατό του, είχε αποφασιστεί μετά από πολλά χρόνια, να δοθεί η απαραίτητη προσοχή στην υποστήριξη των γαλλικών αεροσκαφών.


Ένα μεγάλο μέρος από το κονδύλι των 120 εκατομμυρίων ευρώ που αποφασίστηκε να δοθεί στην ΠΑ για το “συμμάζεμά” της αποφασίστηκε να δαπανηθεί στην υποστήριξη αυτών των αεροσκαφών…

Δεν είναι νομίζουμε μυστικό ότι εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει μια προσπάθεια απαξίωσης των Mirage 2000.
Με αιτιολογία ότι “οι Γάλλοι είναι ακριβοί” -και είναι- διαδοχικές κυβερνήσεις και υπουργοί προτιμούσαν να αφήνουν τα αεροσκάφη να απαξιώνονται παρά να προσπαθήσουν να βρουν λύσεις.

Η προσπάθεια δεν ήταν κάτι που αγαπούσαν οι Έλληνες πολιτικοί.
Εξαιρούνται όσα θέματα φέρνουν ψήφους και η υποστήριξη μαχητικών αεροσκαφών δεν φέρνει…

Ανεξάρτητα από το αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με την απόφαση που είχε πάρει ο Ανδρέας Παπανδρέου να “σπάσει” την πρώτη αγορά του αιώνα και να αγοράσει εκτός από F-16 και γαλλικά Mirage 2000, κανείς νομίζουμε δεν μπορεί να αμφισβητήσει την πραγματικότητα:

•Το αεροσκάφος “βγήκε καλό” και αξιόπιστο.

•Η παρουσία του στο Αιγαίο ακόμη και σήμερα προβληματίζει τους Τούρκους.

•Το βασικότερο: τα Mirage 2000 είναι τα αεροσκάφη που μπορούν να φέρουν τα σημαντικότερα, αποτελεσματικότερα στρατηγικά όπλα της ΠΑ.

Αυτά τα αεροσκάφη τα είχαμε αφήσει ακόμη και χωρίς…τακάκια στα φρένα. Τέτοια απαξίωση.

Όμως δεν επαναφέρουμε το θέμα των Mirage 2000 για να επαναλάβουμε τα προφανή και αυτονόητα, τα οποία θα επιλυθούν ελπίζουμε τώρα.
Το επαναφέρουμε με αφορμή το θάνατο του Σμηναγού Μπαλταδώρου, γιατί καθηλωμένα αεροσκάφη σημαίνει ότι οι πιλότοι μας δεν πετάνε.

Κι όταν δεν πετάνε οι πιλότοι μας αυτό μακροπρόθεσμα “βγαίνει” στην ασφάλεια τω πτήσεων.
Οι πιλότοι πρέπει να πετάνε.
Στην Ελλάδα πρέπει να πετάνε πολύ.

Πολύ περισσότερο από το μέσο όρο του ΝΑΤΟ, ο οποίος για το έργο που έχουν να κάνουν οι δικοί μας χειριστές δεν είναι αρκετός.
Το αναφέρουμε, γιατί χρόνια τώρα ακούμε το επιχείρημα πως αφού “πιάνουμε” το μέσο όρο “όλα είναι καλά”!
Δεν είναι καθόλου καλά…


Ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος είχε πάνω από 900 ώρες πτήσης.
Για τα σημερινά δεδομένα πάρα πολλές και γι΄ αυτό ήταν στην κατηγορία των έμπειρων.
Παλιότερα οι “αναχαιτιστές” έμπαιναν σ΄ αυτή τη κατηγορία με ακόμη περισσότερες ώρες πτήσης.

Και τότε και τώρα ακόμη και οι έμπειροι είναι πιθανόν να έχουν ατύχημα.
Τι θα γίνει με τους νεότερους οι οποίοι εξαιτίας της απαξίωσης και της καθήλωσης αεροσκαφών όπως τα Mirage 2000 δεν μπορούν να “βάλουν” τις ώρες που πρέπει;

Θα αναγνωρίσουμε ότι τους τελευταίους μήνες γίνεται τιτάνια προσπάθεια για να επιλυθούν αυτά τα προβλήματα και είναι αλήθεια ότι υπάρχουν τα θετικά αποτελέσματα στις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών. Ελπίζουμε ότι αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί και θα ΄χει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δεν μας απασχολούν οι διαμάχες εταιρειών. Αυτό που νομίζουμε ότι πρέπει να απασχολεί όλους μας είναι ότι αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα για νέες αγορές πρέπει ότι έχουμε να πετά!
Ειδικά τα Mirage 2000 που έχουν τη δυνατότητα να εκτοξεύουν ότι πιο φονικό όπλο διαθέτει η ΠΑ στο οπλοστάσιό της.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: