Έχοντας πραγματοποιήσει ακραία σενάρια προσβολών στόχων εδάφους
ημέρα και νύχτα αναχώρησαν εχθές από την 110ΠΜ τα 10 F-16I Sufa της
ισραηλινής Αεροπορίας όπως και προβλεπόταν από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Το defencenet.gr φέρνει στη δημοσιότητα τις λεπτομέρειες της ελληνο-ισραηλινής συνεκπαίδευσης, με έντονο «άρωμα» Ιράν.
Τα 10 ισραηλινά μαχητικά πετώντας κυριολεκτικά σε καταστάσεις πλήρους προσομοίωσης πολεμικών αποστολών και εχθρικών απειλών εξάντλησαν τα όρια δυνατοτήτων τους χρησιμοποιώντας όλα εκείνα τα συστήματα που διαθέτουν και που τους επιτρέπουν την εκτέλεση αποστολών στο δύσκολο και απαιτητικό γεωγραφικό ανάγλυφο της κεντρικής Πελοποννήσου κάτι που ζητούσαν οι Ισραηλινοί εξ αρχής έτσι ώστε αυτό να εξομοιώνει όσο το δυνατόν το αντίστοιχο περιβάλλον που έχουν εγκαταστήσει οι Ιρανοί τις πυρηνικές τους μονάδες.
Εντύπωση βέβαια προκαλεί η επιλογή των Ισραηλινών να στείλουν στην Ελλάδα εξαιρετικά μεγάλο αριθμό αεροσκαφών αλλά και το γεγονός ότι όλα ήταν διθέσια κάτι που σημαίνει ότι η IAF ήθελε να εκπαιδευτούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πιλότοι – συνολικά 20- και να εξοικειωθούν με αποστολές σε δύσκολες περιοχές σε ότι αφορά το εδαφικό ανάγλυφο.
Να σημειωθεί ότι όσο καιρό τα ισραηλινά αεροσκάφη βρίσκονταν στην 110ΠΜ (από Κυριακή 21 Οκτωβρίου - Παρασκευή 26 Οκτωβρίου) τα μέτρα ασφαλείας ήταν δρακόντεια και σύμφωνα με πληροφορίες κατασχέθηκε από την Αστυνομία φωτογραφικό υλικό από τουλάχιστον ένα άτομο το οποίο επιχείρησε να φωτογραφίσει τα ισραηλινά αεροσκάφη.
Τα F-16I που ήρθαν στη Λάρισα ήταν συνολικά
10 όλα διθέσια και προέρχονταν από 4 διαφορετικές Μοίρες της ισραηλινής
Αεροπορίας. Πιο συγκεκριμένα από την 119 Μοίρα “The Bat”, την 201Μ “The
One Sq” και την 253Μ “The Negev Sq” με έδρα όλες στην ΑΒ Ramon και την
107Μ “Knights of the Orange Tail” με έδρα στην ΑΒ του Hatzerim.
Τα ισραηλινά αεροσκάφη πέταξαν σε κοινές αποστολές με τα F-16C/D block 52+ της 337 Μοίρας, πραγματοποιώντας συνολικά 10 εξόδους εκ των οποίων οι 8 ημερήσιες και οι 2 νυκτερινές.
Πιο συγκεκριμένα τις δύο πρώτες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 4 αποστολές ενώ τις υπόλοιπες από δύο 4 ημερήσιες και δύο νυκτερινές, όλες με τους αντικειμενικούς σκοπούς των σεναρίων να βρίσκονται στην Πελοπόννησσο. .
Τις δύο πρώτες ημέρες της συνεκπαίδευσης (Δευτέρα, Τρίτη) το σχέδιο πτήσης καταρτιζόταν από κοινού από την ισραηλινή αποστολή και την 337Μ με τα ελληνικά μαχητικά να προπορεύονται του μικτού σχηματισμού για λόγους εξοικείωσης με την περιοχή των ισραηλινών πιλότων.
Τις δύο επόμενες ημέρες (Τετάρτη, Πέμπτη) τα σχέδια πτήσης (CPM) καταρτίζονταν βάσει των επιθυμιών των Ισραηλινών για προσομοιώσεις αεροπορικών προσβολών, πάντα όμως συνοδεύονταν από ελληνικά μαχητικά.
Σε κάθε αποστολή τα ισραηλινά μαχητικά πετούσαν με πλήρες φορτίο ατρακτίδια και εκπαιδευτικά όπλα αέρος- εδάφους προσομοιώνοντας αποστολές βομβαρδισμού.
Οι αποστολές των αεροσκαφών κινήθηκαν στο ευρύτερο γεωγραφικό της Πελοποννήσου όπου ως κύριος εικονικός στόχος επιλέχθηκε το αεροδρόμιο της Τρίπολης, ενώ προσβολές –από μεγάλο όμως ύψος- έγιναν και στα αεροδρόμια του Αράξου και της Ανδραβίδας.
Οι αποστολές προσβολής του αεροδρομίου στην Τρίπολη πραγματοποιήθηκαν σε πολύ χαμηλό έως πάρα πολύ χαμηλό ύψος.
Τα
αεροσκάφη εισέρχονταν στον χώρο της Πελοποννήσου από την Στερεά Ελλάδα,
και οι εξαιρετικά χαμηλές πτήσεις ξεκινούσαν από τη στιγμή που τα
αεροσκάφη "έβγαιναν" στον Κορινθιακό όπου στη συνέχεια «χώνονταν»
κυριολεκτικά στο ορεινό εδαφικό ανάγλυφο της κεντρικής Πελοποννήσου για
να βγουν στην Τρίπολη πραγματοποιώντας εικονικές προσβολές.
Ισραηλινό F-16I Sufa ενώ πετά πάνω από τον Κορινθιακό.
Απέναντι βρίσκονται οι ακτές της Στερεάς Ελλάδας
Το ίδιο επαναλήφθηκε και κατά τη διάρκεια των 2 νυκτερινών αποστολών διατηρώντας πάντα την ίδια ναυτιλία σε πολύ χαμηλό ύψος, πετώντας “full” NVG και LANTIRN.
Ιδιαίτερα η δεύτερη νυκτερινή αποστολή ήταν ιδιαίτερα μεγάλη σε διάρκεια καθώς τα αεροσκάφη απογειώθηκαν γύρω στις 19:00 και προσγειώθηκαν ένα τέταρτο πριν τις 23:00 Σε αυτή την αποστολή πραγματοποιήθηκε και εναέριος ανεφοδιασμός από αεροσκάφος KC-707, χωρίς όμως να υπάρχουν πληροφορίες εάν αυτό είχε απογειωθεί από ΑΒ στην Κρήτη ή αν είχε έρθει απευθείας από το Ισραήλ.
Εναέριος ανεφοδιασμός των ισραηλινών αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε και κατά τη διάρκεια της ημέρας σε άλλη αποστολή.
Στον ανεφοδιασμό δεν συμμετείχαν αεροσκάφη της ΠΑ και αυτό «δικαιολογείται» εν μέρει και από τη γνωστή «αλλεργική» σχέση μέχρι πλήρους «αντιπάθειας» που έχει η Πολεμική Αεροπορία με το συγκεκριμένο είδος αποστολής.
Συνήθως τα αεροσκάφη απογειώνονταν για το πρωινό «κύμα» στις 10:00 με 10:30 το πρωί , για το μεσημβρινό στις 15:00 με 15:30 ενώ τον νυκτερινό στις 19:00.
Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι πως στις αποστολές των αεροσκαφών μετείχε και ένα αεροσκάφος G550 SIGINT/ELINT της ισραηλινής Αεροπορίας πραγματοποιώντας ηλεκτρονική υποστήριξη στους ισραηλινούς σχηματισμούς.
Η Ισραηλινή παρουσία στην Ελλάδα είχε καθαρά το χαρακτήρα προσομοίωσης προσβολής στόχων εδάφους σε ορεινά περιβάλλοντα που παραπέμπουν στο Ιράν και στις περιοχές όπου έχει εγκαταστήσει τις πυρηνικές του μονάδες.
Κατά τη διάρκεια της συνεκπαίδευσης εκτελέστηκαν και δύο σενάρια εναέριας μάχης με ισραηλινά F-16 εναντίον 337Μ αλλά με άγνωστα αποτελέσματα όπως άγνωστα ήταν και τα αποτελέσματα αντίστοιχων σεναρίων της συνεκπαίδευσης της 337Μ στο Ισραήλ…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το defencenet.gr φέρνει στη δημοσιότητα τις λεπτομέρειες της ελληνο-ισραηλινής συνεκπαίδευσης, με έντονο «άρωμα» Ιράν.
Τα 10 ισραηλινά μαχητικά πετώντας κυριολεκτικά σε καταστάσεις πλήρους προσομοίωσης πολεμικών αποστολών και εχθρικών απειλών εξάντλησαν τα όρια δυνατοτήτων τους χρησιμοποιώντας όλα εκείνα τα συστήματα που διαθέτουν και που τους επιτρέπουν την εκτέλεση αποστολών στο δύσκολο και απαιτητικό γεωγραφικό ανάγλυφο της κεντρικής Πελοποννήσου κάτι που ζητούσαν οι Ισραηλινοί εξ αρχής έτσι ώστε αυτό να εξομοιώνει όσο το δυνατόν το αντίστοιχο περιβάλλον που έχουν εγκαταστήσει οι Ιρανοί τις πυρηνικές τους μονάδες.
Εντύπωση βέβαια προκαλεί η επιλογή των Ισραηλινών να στείλουν στην Ελλάδα εξαιρετικά μεγάλο αριθμό αεροσκαφών αλλά και το γεγονός ότι όλα ήταν διθέσια κάτι που σημαίνει ότι η IAF ήθελε να εκπαιδευτούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πιλότοι – συνολικά 20- και να εξοικειωθούν με αποστολές σε δύσκολες περιοχές σε ότι αφορά το εδαφικό ανάγλυφο.
Να σημειωθεί ότι όσο καιρό τα ισραηλινά αεροσκάφη βρίσκονταν στην 110ΠΜ (από Κυριακή 21 Οκτωβρίου - Παρασκευή 26 Οκτωβρίου) τα μέτρα ασφαλείας ήταν δρακόντεια και σύμφωνα με πληροφορίες κατασχέθηκε από την Αστυνομία φωτογραφικό υλικό από τουλάχιστον ένα άτομο το οποίο επιχείρησε να φωτογραφίσει τα ισραηλινά αεροσκάφη.
Παρασκευή 21 Οκτωβρίου. Ένα από τα 10 ισραηλινά F-16I ενώ προσγειώνεται στην 110ΠΜ στη Λάρισα.
Τα ισραηλινά αεροσκάφη πέταξαν σε κοινές αποστολές με τα F-16C/D block 52+ της 337 Μοίρας, πραγματοποιώντας συνολικά 10 εξόδους εκ των οποίων οι 8 ημερήσιες και οι 2 νυκτερινές.
Πιο συγκεκριμένα τις δύο πρώτες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 4 αποστολές ενώ τις υπόλοιπες από δύο 4 ημερήσιες και δύο νυκτερινές, όλες με τους αντικειμενικούς σκοπούς των σεναρίων να βρίσκονται στην Πελοπόννησσο. .
Τις δύο πρώτες ημέρες της συνεκπαίδευσης (Δευτέρα, Τρίτη) το σχέδιο πτήσης καταρτιζόταν από κοινού από την ισραηλινή αποστολή και την 337Μ με τα ελληνικά μαχητικά να προπορεύονται του μικτού σχηματισμού για λόγους εξοικείωσης με την περιοχή των ισραηλινών πιλότων.
Τις δύο επόμενες ημέρες (Τετάρτη, Πέμπτη) τα σχέδια πτήσης (CPM) καταρτίζονταν βάσει των επιθυμιών των Ισραηλινών για προσομοιώσεις αεροπορικών προσβολών, πάντα όμως συνοδεύονταν από ελληνικά μαχητικά.
Σε κάθε αποστολή τα ισραηλινά μαχητικά πετούσαν με πλήρες φορτίο ατρακτίδια και εκπαιδευτικά όπλα αέρος- εδάφους προσομοιώνοντας αποστολές βομβαρδισμού.
Οι αποστολές των αεροσκαφών κινήθηκαν στο ευρύτερο γεωγραφικό της Πελοποννήσου όπου ως κύριος εικονικός στόχος επιλέχθηκε το αεροδρόμιο της Τρίπολης, ενώ προσβολές –από μεγάλο όμως ύψος- έγιναν και στα αεροδρόμια του Αράξου και της Ανδραβίδας.
Οι αποστολές προσβολής του αεροδρομίου στην Τρίπολη πραγματοποιήθηκαν σε πολύ χαμηλό έως πάρα πολύ χαμηλό ύψος.
Αν και η συγκεκριμένη φωτογραφία δεν καθαρή εντούτοις διακρίνεται ένα ισραηλινό F-16 να πετά πάνω από την περιοχή της Ακράτας.
Ισραηλινό F-16I Sufa ενώ πετά πάνω από τον Κορινθιακό.
Απέναντι βρίσκονται οι ακτές της Στερεάς Ελλάδας
Το ίδιο επαναλήφθηκε και κατά τη διάρκεια των 2 νυκτερινών αποστολών διατηρώντας πάντα την ίδια ναυτιλία σε πολύ χαμηλό ύψος, πετώντας “full” NVG και LANTIRN.
Ιδιαίτερα η δεύτερη νυκτερινή αποστολή ήταν ιδιαίτερα μεγάλη σε διάρκεια καθώς τα αεροσκάφη απογειώθηκαν γύρω στις 19:00 και προσγειώθηκαν ένα τέταρτο πριν τις 23:00 Σε αυτή την αποστολή πραγματοποιήθηκε και εναέριος ανεφοδιασμός από αεροσκάφος KC-707, χωρίς όμως να υπάρχουν πληροφορίες εάν αυτό είχε απογειωθεί από ΑΒ στην Κρήτη ή αν είχε έρθει απευθείας από το Ισραήλ.
Εναέριος ανεφοδιασμός των ισραηλινών αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε και κατά τη διάρκεια της ημέρας σε άλλη αποστολή.
Στον ανεφοδιασμό δεν συμμετείχαν αεροσκάφη της ΠΑ και αυτό «δικαιολογείται» εν μέρει και από τη γνωστή «αλλεργική» σχέση μέχρι πλήρους «αντιπάθειας» που έχει η Πολεμική Αεροπορία με το συγκεκριμένο είδος αποστολής.
Συνήθως τα αεροσκάφη απογειώνονταν για το πρωινό «κύμα» στις 10:00 με 10:30 το πρωί , για το μεσημβρινό στις 15:00 με 15:30 ενώ τον νυκτερινό στις 19:00.
Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι πως στις αποστολές των αεροσκαφών μετείχε και ένα αεροσκάφος G550 SIGINT/ELINT της ισραηλινής Αεροπορίας πραγματοποιώντας ηλεκτρονική υποστήριξη στους ισραηλινούς σχηματισμούς.
Η Ισραηλινή παρουσία στην Ελλάδα είχε καθαρά το χαρακτήρα προσομοίωσης προσβολής στόχων εδάφους σε ορεινά περιβάλλοντα που παραπέμπουν στο Ιράν και στις περιοχές όπου έχει εγκαταστήσει τις πυρηνικές του μονάδες.
Κατά τη διάρκεια της συνεκπαίδευσης εκτελέστηκαν και δύο σενάρια εναέριας μάχης με ισραηλινά F-16 εναντίον 337Μ αλλά με άγνωστα αποτελέσματα όπως άγνωστα ήταν και τα αποτελέσματα αντίστοιχων σεναρίων της συνεκπαίδευσης της 337Μ στο Ισραήλ…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου