Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Εικονικές αερομαχίες στο «κόκκινο»: Mε flares και επικίνδυνους ελιγμούς σε χαμηλά ύψη οι Τούρκοι πιλότοι επιδιώκουν ατύχημα στο Αιγαίο


Ακόμα και σε μια συνηθισμένη ημέρα με μικρό αριθμό παραβιάσεων-μόλις 15-οι γείτονες δεν δίστασαν όχι απλά να προκαλέσουν αλλά και να προχωρήσουν σε επικίνδυνες ενέργειες.



Προκλητικοί στην αρχή, επικίνδυνοι στη συνέχεια αλλά τρομαγμένοι στο τέλος. 

Για μια ακόμη φορά η Τουρκική πολεμική αεροπορία έψαξε «οξυγόνο» στο Αιγαίο αλλά κατέληξε καταδιωκόμενη.

Ακόμα και σε μια συνηθισμένη ημέρα με μικρό αριθμό παραβιάσεων-μόλις 15-οι γείτονες δεν δίστασαν όχι απλά να προκαλέσουν αλλά και να προχωρήσουν σε επικίνδυνες ενέργειες.

Ζεύγος Ελληνικών F-16 πετούσε στο Κεντρικό Αιγαίο προς την περιοχή της Χίου όταν η Τουρκική αεροπορία αποφάσισε να δοκιμάσει τα αντανακλαστικά των Ελληνικών «γερακιών» και την αντίδραση της αεράμυνας.

Τα Ελληνικά μαχητικά από τη μοίρα «ΠΕΡΣΕΑΣ» δεν ήταν οπλισμένα αφού εκτελούσαν απλά εκπαιδευτική πτήση στο Αρχιπέλαγος.

Δύο F-16 των γειτόνων παραβίασαν το FIR Αθηνών και κινήθηκαν προκλητικά προς τα Ελληνικά αεροσκάφη.

Τα «γεράκια» από τη 347 Μοίρα πήραν άμεσα εντολή να αποχωρήσουν όντας άοπλα. Αλλά ήδη οι φρουροί του Αιγαίου, τα μαχητικά επιφυλακής από τη Σκύρο και την 337 Μοίρα βρίσκονταν στον αέρα.

Ιπτάμενοι και μηχανικοί απογείωσαν τα μαχητικά στον ελάχιστο χρόνο, λες και οι χειριστές ήταν ήδη μέσα στο πιλοτήριο.

Ακολούθησε σκληρή εικονική αερομαχία με τους Τούρκους πιλότους αρχικά να επιχειρούν να παρασύρουν τα Ελληνικά μαχητικά σε χαμηλό ύψος, κάτω από τα 10.000 πόδια.

Είναι η γνωστή τακτική με στόχο να οδηγήσουν τον διώκτη σε πιο δύσκολο περιβάλλον και κατά συνέπεια στο λάθος.
 
Η δεύτερη ακόμη πιο σπασμωδική ενέργεια ήταν ένας εκ των καταδιωκόμενων να εξαπολύσει θερμοβολίδες (flares) προς το Ελληνικό μαχητικό το οποίο σταθερά βρισκόταν πλέον στην ουρά του Τουρκικού μαχητικού αλλά σε ασφαλή απόσταση.

Άλλωστε οι Έλληνες αεροπόροι γνωρίζουν πλέον καλά πώς να προστατευτούν από τους ατζαμήδες και επικίνδυνους γείτονες.

Ανάλογα ψύχραιμοι αλλά και αποφασιστικοί ήταν και οι «Τίγρεις» της 335 που έδωσαν στη συνέχεια ένα ακόμη μάθημα αεροπορικής δεξιότητας στους προκλητικούς Τούρκους πιλότους.

Δεν ήταν η πρώτη φορά τις τελευταίες εβδομάδες που οι Τούρκοι πιλότοι αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν flares για να ξεφύγουν από τα Ελληνικά μαχητικά.

Στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας οι ανώτατοι αξιωματικοί δεν έχουν καμιά αμφιβολία ότι τόσο η χρήση θερμοβολίδων όσο και οι επικίνδυνοι ελιγμοί σε χαμηλό ύψος γίνονται κατόπιν διαταγών.

Μετά το πραξικόπημα άλλωστε και ενώ πρόσφατα 70 Τούρκοι δόκιμοι αεροπόροι καταδικάστηκαν σε ισόβια θεωρείται αδύνατο πιλότος να αναλάβει στον αέρα την παραμικρή πρωτοβουλία χωρίς διαταγή.

Πόσο μάλλον να χρησιμοποιήσει αναλώσιμα όπως τα flares γεγονός που διαπιστώνεται αμέσως μόλις προσγειωθεί στη βάση του.

Στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία η ηγεσία παρέμεινε η ίδια και όπως φαίνεται το ίδιο επιθετικό-όταν απαιτείται- πνεύμα διέπει τους Έλληνες αεροπόρους.

Αν κάτι έχει αλλάξει είναι ότι τα «μπλε» φτερά που πετάνε πάνω από το Αιγαίο, σπεύδουν για να αναχαιτίσουν «κόκκινους εισβολείς» συχνά  υπερτερώντας και αριθμητικά γεγονός που στέλνει το μήνυμα της αεροπορικής υπεροχής.

Οι πληροφορίες τις οποίες επεξεργάζονται οι Έλληνες Επιτελείς δείχνουν ότι το πρόβλημα στην Τουρκική αεροπορία πέρα από την εκπαίδευση εντοπίζεται και στους αριθμούς.

Κυρίως των «ετοιμοπόλεμων» πιλότων που μπορούν να βγουν στο Αιγαίο γνωρίζοντας τι έχουν να αντιμετωπίσουν.

Μια ακόμη κρίσιμη διαπίστωση στην οποία καταλήγουν τα Ελληνικά «γεράκια» είναι ότι οι γείτονες δυσκολεύονται εξαιρετικά να διαχειριστούν καταστάσεις με συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαχητικών.

Και δεν δυσκολεύονται μόνο στον αέρα όπου ακόμα και σε σχηματισμό τετράδας δείχνουν να χάνουν ακόμα και τον προσανατολισμό τους πόσο μάλλον τα εχθρικά μαχητικά αλλά και στο έδαφος.

Εκεί όπου η εμπειρία των Ελλήνων Επιτελών οι οποίοι εκτιμούν την τακτική κατάσταση και αποφασίζουν φαίνεται στην πράξη ότι απέχει μακράν από αυτή  των Τούρκων αξιωματικών που κάθονται μπροστά στα μόνιτορ των ραντάρ.
Αν υπάρχει σε αυτό μυστικό όπως λένε χαρακτηριστικά τα Ελληνικά «γεράκια» δεν είναι άλλο από τις σύνθετες ασκήσεις μεγάλης κλίμακας τις οποίες είτε σχεδιάζει και εκτελεί η Πολεμική Αεροπορία όπως ο «ΗΝΙΟΧΟΣ» αλλά και όσες συμμετέχει στο εξωτερικό όπως πρόσφατα η «Blue Flag» στο Ισραήλ.

Την ίδια ώρα η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία αποφεύγει να στείλει πιλότους και αεροσκάφη να συμμετάσχουν σε μεγάλες αεροπορικές ασκήσεις υπό τον φόβο μήπως αυτομολήσουν σε κάποια Ευρωπαϊκή χώρα.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: