Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Οι Διακινητές Ενεργοποιούν τoν «μεσογειακό διάδρομο» – Η Ελλάδα Πρέπει να Φερθεί Έξυπνα Επιτέλους …

οι-διακινητές
Γράφει ο Χρήστος Βαλκάνιος

Φαίνεται να αλλάζουν δρόμο οι διακινητές μετά το κλείσιμο της Βαλκανικής οδού, πλέον η Ελλάδα πάλι θα αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό αλλά όχι προς Βορρά αλλά προς την Ιταλία.


Αυτή θα είναι μια εξέλιξη που πάλι θα κατευθύνει τους μετανάστες και τους πρόσφυγες προς την Ευρώπη και πλέον θα φορτώνεται η Ιταλία με το συνολικό ρεύμα είτε προέρχονται από Τουρκία ή Ελλάδα.


Θα θέλαμε να δούμε τώρα τους Ιταλούς που τόσο ανόητα έσπευσαν να κλείσουν με καραμπινιέρους τα σύνορα με την Ελλάδα ενισχύοντας την Αλβανία, που θα ζητάνε και αυτοί επαναπροωθήσεις όπως οι Σκοπιανοί, όταν δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν όσους λίγους μπήκανε για πλάκα στα Σκόπια.


Δυστυχώς η Ελλάδα δεν θέλει να δράσει έξυπνα και να δημιουργήσει τετελεσμένα.


Όπως είχαμε άλλωστε πει σε πρόσφατα άρθρα μας, το προσφυγικό μπορεί να λυθεί σε 48 ώρες αν υπάρξει τόλμη και αποφασιστικότητα.


Πλέον την ίδια ευκαιρία με τα Σκόπια θα έχει ξανά η Ελλάδα όταν το ρεύμα προσφύγων και μεταναστών κινηθεί προς Ιταλία.


Η Ελλάδα πρέπει να μη δεχθεί καμία επανεισδοχή ότι και να λέει η ΕΕ, έτσι κιαλλιώς όλοι την έχουν γραμμένη …  ενώ πολύ άνετα μπορεί να οργανώσει αυτά τα ταξίδια άτυπα σε απάντηση της τόσο καταστροφικής και ύπουλης πολτικής της ΕΕ προς την Ελλάδα.


Σε αυτό τον τομέα θα μπορούσε να είχε και μεγάλο ανταγωνισμό με την Τουρκία ποιος θα στείλει τους περισσότερους …


Έτσι, μετά το ντε φάκτο κλείσιμο της λεγόμενης Βαλκανικής Οδού, οι διακινητές προετοιμάζουν το έδαφος για την ενεργοποίηση εναλλακτικών διαδρομών μέσω της ανατολικής Μεσογείου προς την ιταλική χερσόνησο, αναφέρει η Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS).


Όπως αποκαλύπτουν σχετικές έρευνες, οι νέες διαδρομές θα ξεκινούν από την Τουρκία και την Ελλάδα και θα οδηγούν στην Ιταλία μέσω της ανατολικής Μεσογείου.


Σύμφωνα με την εφημερίδα που επικαλείται διακινητές, οι σχετικές επιχειρήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μαζικά στις αρχές Απριλίου.


Ως σημεία αφετηρίας των ψαροκάικων αλλά και μικρών εμπορικών πλοίων αναμένεται να χρησιμοποιηθούν η Αττάλεια και η Μερσίνη, που βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Συρία, αλλά και η Αθήνα.


Οι οδηγίες που δίνονται στους πρόσφυγες και μετανάστες είναι να μένουν κρυμμένοι κάτω από το κατάστρωμα μέχρι τα σκάφη να περάσουν σε διεθνή ύδατα.


Για τη διαδρομή αυτή οι διακινητές ζητούν από τους πρόσφυγες μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ.


Ορισμένοι δε διακινητές θέλουν να προσφέρουν ακόμη και δύο δρομολόγια την εβδομάδα ενώ ένας μιλά για μεταφορά ακόμη και 200 ατόμων με ένα σκάφος.


Όπως σημειώνει σε τηλεγράφημά του το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa, η ζήτηση για εναλλακτικές διαδρομές προς την κεντρική Ευρώπη αυξάνεται συνεχώς.


Θεωρούμε τα νέα δεδομένα, μια άλλη ευκαιρία για την Ελλάδα να δώσει μια λύση στο πρόβλημα που της έχουν δημιουργήσει όλοι αυτοί οι ανεκδιήγητοι ευρωπαίοι, αλλά πολύ προσφάτως και η επίσημη Ιταλία που ουσιαστικά μας έκλεισε τα σύνορα.


Αλλά έχει ο καιρός γυρίσματα που λέει και ο λαός αρκεί να υπάρχουν ηγεσίες που να μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες.


Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά να φανούν πιο διαβασμένοι και ικανοί…

Χρήστος Καλογερόπουλος – Βαλκάνιος
Στρατηγικός Αναλυτής
Εξειδικευμένος σε Θέματα Διεθνούς Ασφάλειας
στη ΝΑ Μεσόγειο

Δεν υπάρχουν σχόλια: