Η Αθήνα , πλέον, απαιτεί κατάθεση σχεδίων πτήσης μόνον για τα τουρκικά αεροσκάφη που συμμετέχουν σε αεροναυτικές ασκήσεις.Πρόκειται για μια μεγάλη ανατροπή μέσα στο FIR +θηνών, καθώς τα τουρκικά αεροσκάφη που συμμετέχουν σε ασκήσεις και υποχρεούνται σε κατάθεση σχεδίου πτήσης υπολογίζονται σε 300 τον χρόνο , ενώ τα «ελεύθερα» ή μεμονωμένα τουρκικά αεροσκάφη που αλωνίζουν ανεξέλεγκτα καθημερινά το Αιγαίο ανέρχονται σε 1800.
Ως γνωστόν από τον Φεβρουάριο του 1975, ( μετά την εισβολή στην Κύπρο) τα τουρκικά αεροσκάφη αρνούνται συστηματικά να καταθέτουν σχέδια πτήσης στην ΥΠΑ με αποτέλεσμα να παραβαίνουν τους κανόνες του IC+O.
Δι αυτού του τρόπου υπάρχει πλήρης κάλυψη των ελληνικών αεροσκαφών αναχαίτισης- αναγνώρισης σε περίπτωση ατυχούς περιστατικού, ενώ διασφαλίζεται η ασφάλεια της χώρας και δεν παρέχεται στην Τουρκία το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού σε βάρος της.
Η ίδια διαδικασία και απαίτηση κατάθεσης σχεδίων πτήσης υπήρχε καταχωρημένη στο Ελληνικό Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών ( ΑΙΡDGreece) και για τα 1800 τουρκικά αεροσκάφη εκτός ασκήσεων που αλωνίζουν καθημερινά το Αιγαίο και επομένως η ΠΑ δικαιολογείτο να προχωρά σε αναγνωρίσεις- αναχαιτίσεις των αεροσκαφών αυτών.
Όλως περιέργως εδώ και 15 μήνες, η παρούσα κυβέρνηση..αφαίρεσε από το ΑΙΡDGREECE την απαίτηση κατάθεσης σχεδίων πτήσεων για τα τουρκικά αεροσκάφη που εισέρχονται στο FIR Αθηνών ,πλην των αεροσκαφών που συμμετέχουν σε τουρκικές ασκήσεις.Δι αυτού του τρόπου, ο εναέριος χώρος του Αιγαίου έχει καταστείένα ξέφραγο αμπέλι για τα τουρκικά μαχητικά εκτός ασκήσεων.
Παρά ταύτα η Πολεμική Αεροπορία εξακολουθεί να αναγνωρίζει-αναχαιτίζει τα «ελευθερα» τουρκικά αεροσκάφη, αν και η ΥΠΑ της έχει αφαιρέσει αυτήν την υπευθυνότητα.Είναι άγνωστο για την ώρα, αν το ΥΠΕΘΑ δεν γνωρίζει τις αλλαγές στις οποίες έχει προχωρήσει η ΥΠΑ το τελευταίο 15μηνο, ή τις γνωρίζει, δεν τις αποδέχεται και εξακολουθεί τις αναχαιτίσεις με βάση το προηγούμενο « καθεστώς» στο ΑΙΡDGreece.
Έτσι, παρουσιάζεται το παράδοξο, το μεν ΥΠΕΞ που εκπροσωπείτη χώρα στον IC+O να υποστηρίζει τη μη κατάθεση σχεδίων πτήσης των μεμονωμένων τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο, αλλά το ΥΠΕΘΑ να προχωρεί κανονικά σε αναχαιτίσεις των ιδίων τουρκικών αεροσκαφών.
Είναι προφανές ότι όσο διαρκεί αυτή η κατάσταση, σε περίπτωσηαπευκταίου προβλήματος- ατυχήματος, την ευθύνη θα φέρει ακέραια η ελληνική πλευρά, αφού η «επιθετική» συμπεριφορά των ελληνικών αεροσκαφών δεν καλύπτεται τώρα από την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς ( Υπ. Μεταφορών – ΥΠΑ και ΥΠΕΞ).Δι αυτού του τρόπου όμως μπορεί να αμφισβητηθούν τα όρια και οι αρμοδιότητες του FIR σε περίπτωση ατυχούς περιστατικού
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου