Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Δείτε φωτογραφίες από την φιέστα των Τούρκων για το υποθαλάσσιο μετρό του Βοσπόρου

4355E31758299A25CE4B2CCE2021A364
Ο πρωθυπουργός της Iαπωνίας, Σίνζο Άμπε και ο Πρόεδρος της Σομαλίας, Χασάν Σέιχ Μοχάμουντ, βρέθηκαν στην εορταστική εκδήλωση που συνέπεσε με την επέτειο της εγκαθίδρυσης της δημοκρατίας στην Τουρκία

Ένα όνειρο 150 ετών, έγινε πραγματικότητα την Τρίτη, ανήμερα της επετείου της εγκαθίδρυσης της δημοκρατίας στην Τουρκία, για τους πολίτες της χώρας.
Με πρώτους επιβάτες τον πρόεδρο της Τουρκίας, Αμπτουλάχ Γκιουλ, τον πρωθυπουργό Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Ιάπωνα ομόλογό του, Σίνζο Άμπε, εγκαινιάστηκε χτες το πρώτο δρομολόγιο της υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής σήραγγας που ενώνει την ασιατική και την ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου.


Καθ όλη τη διάρκεια της τελετής εγκαινίων, στο πλευρό του Ερντογάν, βρισκόταν η σύζυγός του, Εμινέ, ενώ παρών ήταν και ο πρόεδρος της Σομαλίας, Χασάν Σέιχ Μοχάμουντ.

Το Μαρμαράι (Marmaray), το «έργο του αιώνα» όπως το χαρακτηρίζουν οι τουρκικές Αρχές, είναι μια σήραγγα μήκους 14 χιλιομέτρων - βρίσκεται σε βάθος 60 μέτρων κάτω από τον Βόσπορο - ένα τμήμα της οποίας, μήκους 1.400 μέτρων, συνδέει την ασιατική με την ευρωπαϊκή Τουρκία μέσα σε μόλις τέσσερα λεπτά, μειώνοντας έτσι την κυκλοφοριακή επιβάρυνση των δρόμων στην Πόλη.


Μάλιστα η τουρκική κυβέρνηση ελπίζει ότι η σήραγγα θα εξελιχθεί σε σημαντικό εμπορικό άξονα ενός δικτύου που θα ξεκινά από την Κίνα για να φέρει προϊόντα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης.


Το κόστος του έργου έφτασε τα τρία δισ. Ευρώ.

«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε», δήλωσε ο Τούρκος Πρωθυπουργός ενώπιον πλήθους πολλών χιλιάδων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης που είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία Ουσκουντάρ, στην ασιατική πλευρά της πόλης. «Ενώνουμε τις δύο ηπείρους και τους λαούς αυτών των δύο ηπείρων», πρόσθεσε.

Η ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από τον Βόσπορο διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον Οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ.


Το σχέδιο επανήλθε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 κυρίως λόγω της δημογραφικής έκρηξης στην Κωνσταντινούπολη που σημειώθηκε τότε.

Ο πληθυσμός της Πόλης διπλασιάστηκε από το 1998, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια κατοίκους.

protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: