Θρίλερ με τον Στόλο των F-16 της ΠΑ: Έρευνα για ρωγμές στα αεροσκάφη
Σε
εκτεταμένους ελέγχους προχώρησε εσπευσμένα η ΠΑ εν μέσω θέρους σε όλο
το στόλο των μαχητικών αεροσκαφών F-16 που διαθέτει ύστερα από σχετική
ειδοποίηση-οδηγία της αμερικανικής Αεροπορίας.
Η οδηγία προήλθε ύστερα από την παρατήρηση ρωγμών σε τουλάχιστον 82 διθέσια μαχητικά F-16D των ΗΠΑ σε σημείο της καλύπτρας το οποίο βρίσκεται μεταξύ των δύο θέσεων των χειριστών.
Η επικινδυνότητα του προβλήματος ήταν μεγάλη και έτσι αποφασίστηκε από την ΠΑ να προχωρήσει σε τεχνική επιθεώρηση όλων των μαχητικών F-16 συμπεριλαμβανομένων και των μονοθέσιων στην περιοχή της ένωσης της καλύπτρας με την άτρακτο του αεροσκάφους
Όπως διευκρινίστηκε από την ΠΑ πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στο παρελθόν και για ακριβώς αυτό το λόγο η επιθεώρηση έλαβε επείγουσα προτεραιότητα για την αποφυγή άκρως δυσάρεστων καταστάσεων.
Από τους ελέγχους που πραγματοποιηθήκαν δεν προέκυψε κάτι το ύποπτο πλην όμως το συγκεκριμένο σημείο παρακολουθείται πλέον τόσο στα διθέσια όσο και στα μονοθέσια αεροσκάφη.
Αν και οι ρωγμές στα αμερικανικά αεροσκάφη εμφανίστηκαν ιδιαίτερα σε αυτά παλαιότερων block παραγωγής όπως το block 40 εντούτοις η ΠΑ και ορθώς επέκτεινε τους ελέγχους στο σύνολο των αεροσκαφών.
Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως εάν το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των F-16 της ΠΑ το οποίο καθυστερεί αδικαιολόγητα είχε δρομολογηθεί στην ώρα του δεν θα υπήρχε κανένα τέτοιο θέμα καθώς το SLEP για το οποίο προβλέπεται να περάσουν όλα τα αεροσκάφη θα αντιμετώπιζε το θέμα ριζικά.
Τώρα τα αεροσκάφη θα πρέπει να παρακολουθούνται στα συγκεκριμένα σημεία (στο διαχωριστικό στο μέσο της καλύπτρας για τα διθέσια αεροσκάφη και στο σημείο ένωσης με την άτρακτο για τα μονοθέσια) για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επιχειρησιακή τους ετοιμότητα.
Σε ότι αφορά την αμερικανική Αεροπορία οι ρωγμές ανακαλύφθηκαν κατά την εφαρμογή τεχνικής οδηγίας χρονικής συμμόρφωσης TCTO (Time Compliance Technical Order) που επέβαλλε την επιθεώρηση όλων των F-16D που διατηρούνται σε υπηρεσία μετά την ανακάλυψή τους σε τυπικές επιθεωρήσεις μετά την πτήση.
Η επιθεώρηση των 157 συνολικά F-16D της USAF είχε ολοκληρωθεί μέχρι τις 18 Αυγούστου με ρωγμές να εμφανίζονται σε 82 μαχητικά.
Το Γραφείο Προγράμματος Συστημάτων F-16 της Αεροπορίας των ΗΠΑ και η κατασκευάστρια Lockheed Martin εκτελούν δομική ανάλυση και αναπτύσσουν διαδικασίες επισκευής που θα επιτρέψουν στα 82 μαχητικά να αρχίσουν εκ νέου πτητική δραστηριότητα για περιορισμένο όμως αριθμό ωρών πτήσης μέχρι την οριστική αποκατάσταση του προβλήματος.
Σε ότι αφορά τα διθέσια αεροσκάφη η ΠΑ διατηρεί επιχειρησιακά 4 F-16D block 30, 8 F-16D block 50, 19 D block 52+ και 10 F-16D Adv.
Το θέμα όμως θα αντιμετωπιστεί ριζικά μόνο με την εφαρμογή του προγράμματος SLEP το οποίο θα περιέχεται στο γενικότερο πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών για το οποίο όμως έχει σημειωθεί σημαντική, αδικαιολόγητη καθυστέρηση.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η οδηγία προήλθε ύστερα από την παρατήρηση ρωγμών σε τουλάχιστον 82 διθέσια μαχητικά F-16D των ΗΠΑ σε σημείο της καλύπτρας το οποίο βρίσκεται μεταξύ των δύο θέσεων των χειριστών.
Η επικινδυνότητα του προβλήματος ήταν μεγάλη και έτσι αποφασίστηκε από την ΠΑ να προχωρήσει σε τεχνική επιθεώρηση όλων των μαχητικών F-16 συμπεριλαμβανομένων και των μονοθέσιων στην περιοχή της ένωσης της καλύπτρας με την άτρακτο του αεροσκάφους
Όπως διευκρινίστηκε από την ΠΑ πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στο παρελθόν και για ακριβώς αυτό το λόγο η επιθεώρηση έλαβε επείγουσα προτεραιότητα για την αποφυγή άκρως δυσάρεστων καταστάσεων.
Από τους ελέγχους που πραγματοποιηθήκαν δεν προέκυψε κάτι το ύποπτο πλην όμως το συγκεκριμένο σημείο παρακολουθείται πλέον τόσο στα διθέσια όσο και στα μονοθέσια αεροσκάφη.
Αν και οι ρωγμές στα αμερικανικά αεροσκάφη εμφανίστηκαν ιδιαίτερα σε αυτά παλαιότερων block παραγωγής όπως το block 40 εντούτοις η ΠΑ και ορθώς επέκτεινε τους ελέγχους στο σύνολο των αεροσκαφών.
Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως εάν το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των F-16 της ΠΑ το οποίο καθυστερεί αδικαιολόγητα είχε δρομολογηθεί στην ώρα του δεν θα υπήρχε κανένα τέτοιο θέμα καθώς το SLEP για το οποίο προβλέπεται να περάσουν όλα τα αεροσκάφη θα αντιμετώπιζε το θέμα ριζικά.
Τώρα τα αεροσκάφη θα πρέπει να παρακολουθούνται στα συγκεκριμένα σημεία (στο διαχωριστικό στο μέσο της καλύπτρας για τα διθέσια αεροσκάφη και στο σημείο ένωσης με την άτρακτο για τα μονοθέσια) για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επιχειρησιακή τους ετοιμότητα.
Σε ότι αφορά την αμερικανική Αεροπορία οι ρωγμές ανακαλύφθηκαν κατά την εφαρμογή τεχνικής οδηγίας χρονικής συμμόρφωσης TCTO (Time Compliance Technical Order) που επέβαλλε την επιθεώρηση όλων των F-16D που διατηρούνται σε υπηρεσία μετά την ανακάλυψή τους σε τυπικές επιθεωρήσεις μετά την πτήση.
Η επιθεώρηση των 157 συνολικά F-16D της USAF είχε ολοκληρωθεί μέχρι τις 18 Αυγούστου με ρωγμές να εμφανίζονται σε 82 μαχητικά.
Το Γραφείο Προγράμματος Συστημάτων F-16 της Αεροπορίας των ΗΠΑ και η κατασκευάστρια Lockheed Martin εκτελούν δομική ανάλυση και αναπτύσσουν διαδικασίες επισκευής που θα επιτρέψουν στα 82 μαχητικά να αρχίσουν εκ νέου πτητική δραστηριότητα για περιορισμένο όμως αριθμό ωρών πτήσης μέχρι την οριστική αποκατάσταση του προβλήματος.
Σε ότι αφορά τα διθέσια αεροσκάφη η ΠΑ διατηρεί επιχειρησιακά 4 F-16D block 30, 8 F-16D block 50, 19 D block 52+ και 10 F-16D Adv.
Το θέμα όμως θα αντιμετωπιστεί ριζικά μόνο με την εφαρμογή του προγράμματος SLEP το οποίο θα περιέχεται στο γενικότερο πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών για το οποίο όμως έχει σημειωθεί σημαντική, αδικαιολόγητη καθυστέρηση.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου