Έντεκα χρόνια μετά από τον άδικο θάνατο του Κώστα Ηλιάκη στον ουρανό της Καρπάθου, πολλά είναι αυτά που δεν έχουν απαντηθεί.
Τα περισσότερα για όσα ακολούθησαν της εναέριας σύγκρουσης με το τουρκικό F-16, χειριστής του οποίου ήταν ο Χαλίλ Ιμπραήμ…
Πως και γιατί ο Τούρκος χειριστής παραδόθηκε στους συμπατριώτες του, τόσο εύκολα;
Απ΄ όσα προκύπτουν από μια ανάγνωση των ***ημερολογίων του ΕΘΚΕΠΙΧ , μέρος των οποίων δημοσίευσε το Militaire.gr προκύπτει ότι στην Αθήνα, επικράτησε αμέσως η λογική που αργότερα -επί Βαγγέλη Βενιζέλου- “βαπτίστηκε” ως “στρατηγική ψυχραιμία”! Δεν έχουμε τίποτα ούτε με τη στρατηγική, πολύ περισσότερο με την ψυχραιμία. Αλλά δεν μπορεί όλα να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο.
Ο τότε υποδιοικητής του ΑΤΑ Πτέραρχος Γιώργος Νταβρής χρόνια τώρα και ειδικά τις ημέρες πριν και μετά από την θλιβερή επέτειο της δολοφονίας Ηλιάκη, θέτει τα ερωτήματα που έχουν μείνει αναπάντητα. Και για την σύγκρουση στον αέρα, αλλά και για τα όσα ακολούθησαν.
Σ΄ ένα κείμενό του κάνει λόγο για “ελλειπέστατο πόρισμα του Αεροδικείου”. Το χαρακτηρίζει έτσι, γιατί όπως γράφει σ΄ αυτό δεν υπάρχουν μαρτυρίες-καταθέσεις από τους βασικότερους πρωταγωνιστές της υπόθεσης! Όπως για παράδειγμα:
•Του τότε Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας Πτέραρχου Ι.Γιάγκου
•Του ίδιου που ήταν Υποδιοικητής ΑΤΑ
•Του Επιτελάρχη και ΔΑΚ ΑΤΑ
•Του Ταξίαρχου που διερεύνησε την υπόθεση
•Των Ελεγκτών και των Διοικητών του ΕΚΑΕ και του ραντάρ (3ου ΚΕΠ) που είχε τον έλεγχο της περιοχής
Αναφέρει επίσης ότι το σκεπτικό “απαλλαγής” του Τούρκου πιλότου-δολοφόνου είναι τελείως αστήρικτο.
Ο Χαλίλ Ιμπραήμ περιγράφεται ως “απείθαρχος, επιθετικός και με μικρή αεροπορική αντίληψη και κρίση”!
Και που τα μάθαμε αυτά;
Είδαμε το φάκελό του, αναρωτιέται ο Πτέραρχος Νταβρής.
Ακόμη κι έτσι να ΄ναι υπάρχει ένα θέμα με το ποιοι και γιατί επέτρεψαν την άνετη παράδοση του Χαλίλ Ιμπραήμ στους Τούρκους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου