Σάββατο 21 Απριλίου 2018

Ξεκίνησε με δυσκολίες η ανέλκυση του μοιραίου Μιράζ σε βάθος 800 μέτρων.Τι αναζητούν οι ειδικοί

Ξεκίνησε τελικά η επιχείρηση ανέλκυσης των συντριμμιών του Mirage 2000-5, που συνετρίβη στις 12 Απριλίου κοντά στη Σκύρο και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου.

Η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, όπου εντοπίστηκε το ηχητικό σήμα του καταγραφέα πρόσκρουσης, επέτρεψε στο ωκεανογραφικό σκάφος «Αιγαίο» να καταπλεύσει στην περιοχή και να ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες.

Την επιχείρηση έχει αναλάβει η ερευνητική ομάδα του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), ενώ μαζί τους βρίσκονται και μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ο καταγραφέας του Mirage 2000-5, το λεγόμενο flight data recorder, εντοπίστηκε σε βάθος 800 μέτρων στο βυθό της θάλασσας στην περιοχή 9-10 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Τα στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που βρίσκονται στην περιοχή της πτώσης του Mirage 2000-5, εντόπισαν την εκπομπή σήματος από τον καταγραφέα πρόσκρουσης.

Σύμφωνα με το protothema το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ανέθεσε το συγκεκριμένο έργο, στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών(ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ) υπογράφοντας σχετική σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ύστερα από αναφορά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, βάση των αεροσκαφών MIRAGE 2000 και MIRAGE 2000-5, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για τον εντοπισμό, περισυλλογή και ανέλκυση των τμημάτων του Α/Φ (με βάρος μέχρι δύο (2) τόνους) «με σκοπό πρωτίστως και κυρίως την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της Χώρας», για τους ακόλουθους λόγους:

Απαιτείται η άμεση περισυλλογή των ζωτικών τμημάτων του πτητικού μέσου, ούτως ώστε να αποσαφηνισθούν τα αίτια του ατυχήματος προς διασφάλιση της ασφαλούς πτητικής λειτουργίας των εναέριων μέσων ιδίου τύπου.

Υφίστανται ανελαστικά χρονικά περιθώρια αναφορικά με το όριο λειτουργίας/ζωής των συσκευών καταγραφής των δεδομένων πτήσης και του ορίου λειτουργίας των συσκευών εντοπισμού θέσης, ένεκα της διάβρωσης κρίσιμων τμημάτων/εξαρτημάτων για τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος.

Σε περίπτωση μη άμεσης εξέτασης των μερών του Α/Φ για την ανάδειξη των αιτιών του ατυχήματος και την απρόσκοπτη κατ’ αυτόν τον τρόπο συνέχιση του πτητικού έργου, απαιτείται η εκτέλεση επιπρόσθετων επιθεωρήσεων και εργασιών συντήρησης, με αντίκτυπο στη διαθεσιμότητα των Α/Φ ιδίου τύπου».

Όπως αναφέρεται, στο σκεπτικό της απόφασης, που υπογράφει ο υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, υποπτέραρχος Χαράλαμπος Ψιμούλης, «προέχει η εξασφάλιση της ασφαλούς πλοϊμότητας του συγκεκριμένου τύπου Α/Φ, καθόσον συμβάλλει καίρια στη φύλαξη και υπεράσπιση του εναέριου εθνικού χώρου και εν γένει στην εκπλήρωση της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων ∆υνάμεων».


πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: