«Μούφα» οι έρευνες που κάνει το Πίρι Ρέις;
«Μούφα» έρευνες ενδέχεται να κάνει στην κυπριακή ΑΟΖ το Πίρι Ρέις εκτιμούν ορισμένοι ειδικοί που έχουν εικόνα από τις δυνατότητες παρόμοιων σκαφών, αλλά και την κίνηση ( ταχύτητα) του συγκεκριμένου αυτές τις ημέρες.
Και αυτό την ίδια ώρα που στο εσωτερικό της Τουρκίας συνεχίζεται η συζήτηση γενκής αμφισβήτησης του γερασμένου σαπιοκάραβου, όπως το λένε πολλοί.
Ο αρθρογράφος της εφημερίδας Χουριέτ κ. Γιλμάζ Οζντίλ έγραψε ότι ακόμη ο καπετάνιος του πλοίου δεν είναι κανονικός καπετάνιος και οτι είναι πρώην …υπάλληλος τράπεζας!
Εξάλλου με τη φράση «Προχώρα γάιδαρε μου μέχρι την Κερύνεια…», τελείωσε το άρθρο του ο κ. Γιλμάζ Οζντίλ αναφερόμενος στο Πίρι Ρέις.
Η ανεπάρκεια του 33 ετών σεισμογραφικού Πιρί Ρεϊς – που βρίσκεται νοτίως της Κύπρου - ήταν θέμα συζήτησης στις εφημερίδες όλη την προηγούμενη εβδομάδα.
Η αντιπολίτευση (τα κόμματα CHP και MHP) μέμφονταν την κυβέρνηση ότι «οκορεύεται, χωρίς να έχει φροντίσει να έχει η Τουρκία ένα σοβαρό σεισμογραφικό πλοίο» η δημοσιογραφική έρευνα αποκάλυπτε ότι η Τουρκία διαπραγματευόταν από το 1997 σχετική παραγγελία με τη Νορβηγία, που όμως δεν καρποφόρησε και, τώρα, έχει παραγγείλει στην Κίνα το σεισμογραφικό «Τσακάμπεϊ», που είναι διπλάσιο σε μέγεθος από το ‘Πιρί Ρεϊς’ (60 μέτρα μήκος και 23 πλάτος), φέρει υπερσύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μπορεί να κάνει έρευνες αδιάκοπα επί 300 μέρες και θα στοιχίσει περί τα 10 εκ ευρώ.
Στις εφημερίδες αναφέρεται επίσης η κατασκευή υπερσύγχρονου σεισμογραφικού πλοίου με ελικοδρόμιο στα Τουρκικά Κρατικά Ναυπηγεία της Κωνσταντινούπολης που φέρεται να ξεκίνησε το 2010.
Πάντως για να πούμε και την άλλη άποψη σύμφωνα με τον πλοίαρχο του Πίρι Ρέις, το πλοίο οχι μόνο κάνει έρευνες αλλά έχει ήδη αρχίσει η επεξεργασία των δεδομένων που συγκεντρώνονται. Μόλις δε το σκάφος επιστρέψει στη βάση του στην Τουρκία θα αξιολογηθούν πλήρως τα αποτελέσματα.
Λέγεται οτι το Πίρι Ρεις έχει ρίξει ένα καλώδιο μήκους 1.500 μέτρων στην επιφάνεια της θάλασσας το οποίο με αισθητήρες λαμβάνει ήχους από τη θάλασσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου