Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Περί του σημερινού αεροπορικού ατυχήματος και των λοιπών αναφορών που προσβάλουν τις Ένοπλες Δυνάμεις

_DSC13351_650χ475
Το σημερινό τραγικό αεροπορικό ατύχημα αποτέλεσε για πολλοστή φορά πεδίο άσχημου σχολιασμού από ανθρώπους τις περισσότερες φορές αδαείς επί των αμυντικών και αεροπορικών ζητημάτων. 


Τα σχόλια σε διάφορα άρθρα, blogs και sites πραγματικά δυσφιμούν τις Ένοπλες Δυνάμεις και το προσωπικό αυτών.
Έτσι λοιπόν από το πρωί διαβάσαμε για διάφορα σενάρια βασισμένα σε θεωρίες συνωμοσίας, ανυπόστατες φαντασιώσεις που ούτε στις ταινίες δεν συμβαίνουν μέχρι και ότι το ελικόπτερο το κατέρριψαν οι Τούρκοι...

Επιτέλους, αυτά τα ζητήματα οφείλουμε να τα αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα όπως αρμόζει σε αυτές τις δύσκολες περιστάσεις.
Δεκτή και σεβαστή κάθε άποψη αρκεί να εκφέρεται τεκμηριωμένα διότι για να έχουμε γνώμη πρέπει να έχουμε και γνώση.

Σε καμία των περιπτώσεων εμείς δεν διεκδικούμε τα σκύπτρα τις αριστείας αφού πραγματικοί γνώστες είναι μόνον όσοι είναι αμιγώς επαγγελματίες του αεροπορικού αντικειμένου και ειδικότερα της άμυνας (χειριστές, μηχανικοί, αεροναυπηγοί, διερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων). 

Εν τάχει λοιπόν θέλουμε να τονίσουμε ορισμένα γενικά σημεία τα οποία χρήζουν ιδιαίτερου ενδιαφέροντος:

  1. Τα ελικόπτερα δεν είναι απαρχαιωμένα ούτε και σαπάκια όπως πολλοί τα παρουσιάζουν. Σίγουρα, είναι παλαιά πτητικά μέσα πλην όμως είναι εξαιρετικά αξιόπτιστα και με πολύ καλές επιχειρησιακές δυνατότητες. 
  2. Ακόμα και στις καλύτερες αεροπορίες, ναυτικά, στρατούς συμβαίνουν ατυχήματα. Πολλές φορές δε σε πτητικά μέσα τελευταίας τεχνολογίας. Ασφαλώς και ένα σύγχρονο πτητικό μέσο έχει καλύτερες επιδόσεις και είναι πιο ασφαλές απόρροια των συστημάτων που διαθέτει. 
  3. Όσο πιο ρεαλιστική είναι η εκπαίδευση τόσο περισσότερο αυξάνεται ο κίνδυνος εκδήλωσης πάσης φύσεως ατυχήματος. Και η εκπαίδευση πρέπει να είναι ρεαλιστική και συνάμα σκληρή για να εξασφαλίζεται το αξιόμαχο και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Διότι περισσότερος ιδρώτας στην εκπαίδευση συνεπάγεται λιγότερο αίμα στον πόλεμο. 
  4. Τα Ελικόπτερα συντηρούνται άψογα. Μηχανικοί και Τεχνικοί της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού επιτελούν ένα έργο υποστήριξης των ελικοπτέρων άξιων συγχαρητηρίων. Ούτε ελλείψεις σε ανταλλακτικά υφίστανται ούτε περικοπές σε ζητήματα ασφάλειας πτήσεων γίνονται. 
  5. Καμία έκπτωση δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση των χειριστών. 
  6. Όλοι οι χειριστές της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού είναι πολύ έμπειροι και καταξιωμένοι στο λειτούργημα που καθημερινά επιτελούν. 
  7. Πάντα υπάρχει η "κακή" στιγμή. Δεν γίνεται να μην συμβούν ποτέ ατυχήματα. 
  8. Δεν χρειάζεται να βιαζόμαστε και να εξάγουμε βεβιασμένα συμπεράσματα απλά και μόνον για να προκαλούμε το ενδιαφέρον. Ήδη έχει συγκροτηθεί η αρμόδια επιτροπή και σύντομα θα έχουμε τις αιτίες πτώσεως του ελικοπτέρου. 
  9. Τα ελικόπτερα ΑΒ-212 επιχειρούν διεθνώς με δεκάδες χρήστες.  
  10. Το ζήτημα δεν προσφέται για κομματική αντιπαράθεση. Είναι ημέρα μνήμης και πένθους. Aυτοί που σήμερα χαρακτηρίζουν τα ελικόπτερα "ιπτάμενα φέρετρα" είναι οι ίδιοι που θα κατηγορούσαν σφόδρα το Π.Ν εάν προμηθευόνταν καινούργια ελικόπτερα μιλώντας για τεράστια σπατάλη άνευ λόγου. 

Σημειώνεται, πως οι χειριστές της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού ούτε διαθέτουν ούτε χρησιμοποιούν διόπτρες νυχτερινής όρασης για τον λόγο ότι κάνουν την αποστολή τους με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα και χωρίς αυτές.

Για την χρησιμοποίηση των διοπτρών νυχτερινής όρασης επιβάλλεται συμβατότητα με το κόκπιτ του ελικοπτέρου και τον φωτισμό των οργάνων. Μόνον τα Aegean Hawk διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή για Διόπτρες Νυχτερινής Όρασης.

Διεθνώς, χρησιμοποιούνται οι Διόπτρες Νυχτερινής Όρασης για πτήσεις πάνω από θάλασσα και διαφόρων ειδών αποστολές (ASW, ASuW, κτλ). Όμως, οι Διόπτρες Νυχτερινής Όρασης δεν αποτελούν το πλέον ιδανικό βοήθημα για πτήση πάνω από θάλασσα καθώς δεν προσδίδουν σωστή αίσθηση του βάθους όρασης. Η Αμερικανική Ακτοφυλακή τις χρησιμοποιεί για τον εντοπισμό ναυαγών.

Σίγουρα, όμως είναι ένα βοήθημα παραταύτα ποτέ δεν κρίθηκε ως απαραίτητη η απόκτηση τους ούτε το κόστος αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα. Και οι δύο τύποι που χρησιμοποιεί η Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού είναι απόλυτα ικανοί να επιχειρούν σε νυχτερινές αποστολές ακόμα με ή χωρίς Διόπτρες Νυχτερινής Όρασης. 

Αναφορικά με το FLIR. Μόνον ένα ελικόπτερο ΑΒ-212 (το "ΠΝ 29") διαθέτει σύστημα FLIR ενώ όλα τα Aegeanhawk διαθέτουν ανάλογο σύστημα το οποίο είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο βοήθημα για τις νυχτερινές πτήσεις όχι σε επίπεδο αεροναυτιλίας αλλά σε επίπεδο εντοπισμού και επιβεβαίωσης στόχων πχ περισκόπιο υποβρυχίου, αγκιστρωμένη πυραυλάκατος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: