Η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνική και την κυπριακή υφαλοκρηπίδα και αξιώνει από το ιταλικής σημαίας σκάφος Odin Finder που έχει αναλάβει τις επιστημονικές έρευνες για την πόντιση του καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας να ζητάει απ΄ αυτή άδεια.
Εξέδωσε μάλιστα και σχετική NAVTEX με την οποία δίνει τις συντεταγμένες των ερευνών στο ιταλικό σκάφος χωρίς να έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα.
Η ενέργεια αυτή από την πλευρά της Άγκυρας έρχεται ως μία ακόμη πρόκληση παραμονές της κατάθεσης των συντεταγμένων στον ΟΗΕ από την Κυπριακή Δημοκρατία για την οριοθέτηση και βορείως του νησιού, αλλά επιδιώκει και να προκαλέσει ρήγμα στις σχέσεις Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ.
Αφού η Τουρκία είχε εκδώσει NAVTEX σε περιοχή που η αρμοδιότητα ανήκει στην Ελλάδα και στην Κύπρο, αναγγέλλοντας έρευνες του Odin Finder, η Αθήνα και η Λευκωσία εξέδωσαν νέες NAVTEX για την πραγματοποίηση των ερευνών του ιταλικού σκάφους στις ίδιες σχεδόν συντεταγμένες ενώ οι Κυπριακές Αρχές έσπευσαν να χαρακτηρίσουν άκυρη την τουρκική NAVTEX.
Οι συγκεκριμένες αναγγελίες αφορούν την περιοχή της ελληνικής και κυπριακής υφαλοκρηπίδας που αμφισβητεί ευθέως η Τουρκία με την μονομερή αυθαίρετη ερμηνεία της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας, ότι τα νησιά, όχι μόνο το Καστελόριζο αλλά και η Κρήτη και η Κύπρος δεν έχουν επήρεια σε θαλάσσιες ζώνες πέραν των χωρικών υδάτων τους (12 νμ., για την Κύπρο και 6 ν.μ. για τα Ελληνικά νησιά).
Καθώς το Odin Finder πραγματοποιεί εργασίες για το σημαντικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας, δημιουργούνται σοβαρά ερωτηματικά για το εάν η εταιρία ζήτησε την έκδοση NAVTEX τόσο από την Ελλάδα και την Κύπρο, όσο και από την Τουρκία, κάτι που θα συνιστά μείζον ζήτημα, καθώς θα υπονομεύονται εκ των «έσω» τα ελληνικά και κυπριακά κυριαρχικά δικαιώματα .
Το NAVTEX είναι μία διεθνής προσφερόμενη Υπηρεσία που σκοπό έχει τη διασπορά, στα πλοία εν πλω, ναυτιλιακών, μετεωρολογικών και κατεπειγούσης φύσεως πληροφοριών που αφορούν στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές.
Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ” ευθείας με τηλετυπικό τρόπο.
Η ίδρυση του NAVTEX έχει συμφωνηθεί, από κοινού, από τους Διεθνείς Οργανισμούς ΙΗΟ (Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός) και ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) (IMO Sub-Committee on RadioCommunications – 31st session – COM/31/5/4//13 Mar 1986 and IMO MSC 54 – COM/circ. 99//8 May 1987) και αποτελεί ένα μέρος του Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), το οποίο αναπτύσσεται μέσα στα πλαίσια του ΙΜΟ. Η υπηρεσία NAVTEX της Ελλάδας ανήκει στην περιοχή της Μεσογείου NAVAREA III συντονιστής της οποίας είναι η Ισπανική Υδρογραφική Υπηρεσία.
NAVTEX MA60 27 0600 UTC OCT 2017 JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA NAV WRNG NR 381/17 SCIENTIFIC SURVEY BY R/V ODIN FINDER, FROM 05 0001 UTC NOE 17 UNTIL 05 2359 DEC 17 IN AREA BOUNDED BY: A. 34 10.000 N 030 00.000 E B. 34 25.000 N 031 45.000 E C. 34 27.000 N 032 18.000 E D. 34 19.000 N 033 35.000 E E. 34 08.000 N 033 35.000 E F. 34 17.000 N 032 18.000 E G. 34 15.000 N 031 45.000 E H. 34 00.000 N 030 00.000 E FIVE MILES BERTH REQUESTED JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA NNNN
H ελληνική NAVTEX
1801/2017
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΠΕΛΑΓΟΣ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟ R/V ODIN FINDER/IZER ΑΠΟ 281800 UTC ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 17 ΜΕΧΡΙ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΙΓΜΑΤΑ: A. 35 11 38.072Β – 026 21 02.693Α Β. 34 58 33.707Β – 029 56 05.017Α Γ. 34 11 09.705Β – 030 06 17.454Α Δ. 33 56 43.630Β – 029 56 52.019Α Ε. 34 21 24.000Β – 026 05 52.000Α ΠΕΝΤΕ Ν.ΜΙΛΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Η Τουρκικη NAVTEX για Ερευνα και Διασωση
N/W : 1103/17
MEDITERRANEAN SEA
SEARCH AND RESCUE (SAR) EXERCISE, ON 01 NOV 17 FROM 0200Z TO 0500Z IN AREA BOUNDED BY; 35 50.00 N – 031 05.00 E 34 50.00 N – 031 05.00 E 34 50.00 N – 029 20.00 E 35 50.00 N – 029 20.00
E CAUTION ADVISED.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου