Οι Τούρκοι απαντούν στην ελληνική αγορά MQ-9 Reaper με την απογείωση ενός νέου UAV με δυνατότητα αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων.
 
Η τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία (TAI — Turkish Aerospace Industries) έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα βίντεο το οποίο εμφανίζει την πρώτη πτήση του νέου μη επανδρωμένου (UAV — Unmanned Aerial Vehicle) αεροσκάφους Aksungur στις 20 Μαρτίου.

Το τουρκικό UAV απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Μουρτέντ και η πτήση του διήρκεσε συνολικά 4 ώρες και 20 λεπτά.

Η TAI ξεκίνησε την ανάπτυξή του — όπως ήταν μέχρι πριν από λίγες ημέρες γνωστό — πρότζεκτ Anka-2 (νυν Aksungur) με απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός νέου UAV με δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου από τον προκάτοχο του Anka-1.

Το UAV δύναται να χρησιμοποιηθεί για ρόλους αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων.
 
 
Ενσωματωμένο βίντεο
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii@TUSAS_TR
 
ANKA-AKSUNGUR Bayrağımızı gökyüzüyle buluşturdu. 🇹🇷

Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli İHA’mız, 20 Mart’ta gerçekleştirilen ilk uçuşta otomatik iniş ve kalkış özelliğini kullanarak 4 saat 20 dakika süren test uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.
1.738 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό
 
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος έχει μήκος 12 μέτρων, ύψος 3 μέτρων και άνοιγμα πτερύγων συνολικού μήκους 24 μέτρων. Κάθε πτέρυγα είναι εξοπλισμένη με μία ενσωματωμένη δεξαμενή καυσίμου και μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρεις πυλώνες ανάρτησης οπλισμού (Hard Points).
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii@TUSAS_TR
ANKA-AKSUNGUR Bayrağımızı gökyüzüyle buluşturdu. 🇹🇷

Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli İHA’mız, 20 Mart’ta gerçekleştirilen ilk uçuşta otomatik iniş ve kalkış özelliğini kullanarak 4 saat 20 dakika süren test uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.
Ενσωματωμένο βίντεο
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii@TUSAS_TR
 
Orta irtifada yüksek yük kapasitesine sahip olan çift motorlu ANKA-AKSUNGUR’un, 40000 ft.’e kadar uzun süreli görevler yapması hedefleniyor. pic.twitter.com/vp5OSEpUyR
Προβολή εικόνας στο TwitterΠροβολή εικόνας στο Twitter
228 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό
 
 
Οι δύο κινητήρες τύπου PD170 της τουρκικής εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI) θα επιτρέπουν στο τουρκικό UAV να απογειώνεται με μέγιστο βάρος (MTOW — Maximum Take off Weight) 3.000 κιλών και ταυτόχρονα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οπλικού φορτίου).

Ακόμη, το αεροσκάφος θα επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 40.000 ποδιών (12.000 μέτρων) και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα για διάστημα άνω των 24 ωρών (μέσου υψομέτρου — μεγάλου βεληνεκούς / medium-altitude long-endurance — MALE UAV).

Παράλληλα, επισημαίνεται πως το UAV διαθέτει σύστημα αυτόματης από/προσγείωσης.
 
Επιπρόσθετα, το UAV διαθέτει συστήματα επιτήρησης τουρκικής προέλευσης (κύριος κατασκευαστής η εταιρεία Aselsan) καθώς και ένα σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων της Τουρκίας, TURKSAT.

Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις εκθέσεις του έγκυρου ιστοτόπου για θέματα άμυνας Jane’s 360, η TAI σχεδιάζει να εντάξει το Aksungur σε γραμμή παραγωγής στις αρχές του επόμενου έτους.

Συνεχίζοντας, οι δύο κινητήρες τύπου PD170 της τουρκικής εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI) θα επιτρέπουν στο τουρκικό UAV να απογειώνεται με μέγιστο βάρος (MTOW — Maximum Take off Weight) 3.000 κιλών και ταυτόχρονα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οπλικού φορτίου).

Ακόμη, το αεροσκάφος θα επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 40.000 ποδιών (12.000 μέτρων) και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα για διάστημα άνω των 24 ωρών (μέσου υψομέτρου — μεγάλου βεληνεκούς / medium-altitude long-endurance — MALE UAV).

Παράλληλα, επισημαίνεται πως το UAV διαθέτει σύστημα αυτόματης από/προσγείωσης.

Επιπρόσθετα, το UAV διαθέτει συστήματα επιτήρησης τουρκικής προέλευσης (κύριος κατασκευαστής η εταιρεία Aselsan) καθώς και ένα σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων της Τουρκίας, TURKSAT.

Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις εκθέσεις του έγκυρου ιστοτόπου για θέματα άμυνας Jane’s 360, η TAI σχεδιάζει να εντάξει το Aksungur σε γραμμή παραγωγής στις αρχές του επόμενου έτους.

Anka Aksungur: Παρθενική πτήση για το τουρκικό UAV - Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο (pics & vids) - Media Gallery 12
Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφέρει
Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφέρει
Anka Aksungur: Παρθενική πτήση για το τουρκικό UAV - Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο (pics & vids) - Media Gallery 14
Anka Aksungur: Παρθενική πτήση για το τουρκικό UAV - Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο (pics & vids) - Media Gallery 15
Το Aksungur απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Μουρτέντ, με την πτήση του να διαρκεί 4 ώρες και 20 λεπτά
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα αναλάβει ρόλους αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων
Μεταφέροντας ωφέλιμο φορτίο οπλισμού 750 κιλών
Θα είναι σε θέση να επιχειρεί με μέγιστο υψόμετρο τα 40.000 πόδια (12.000 μέτρα)
Παραμένοντας εν πτήσει για διάστημα μεγαλύτερο των 24 ωρών
Anka Aksungur: Παρθενική πτήση για το τουρκικό UAV - Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο (pics & vids) - Media Gallery 11
Στο μεταξύ όπως αναφέραμε νωρίτερα, Ελλάδα και ΗΠΑ συμφώνησαν στην αγορά τριών UAV MQ- 9 με δύο επίγειους σταθμούς εξυπηρέτησης έναντι των 50 εκατομμυρίων ευρώ. 

Η συμφωνία, όμως, μεταξύ των δύο χωρών δεν σταματά εκεί, καθώς στην αεροπορική βάση της Λάρισας θα εγκατασταθούν δύο τάνκερ εναέριου ανεφοδιασμού, ενώ μετά τα μέσα καλοκαιριού στην 110 πτέρυγα μάχης οι Αμερικανοί θα προσγειώσουν τα νέας γενιάς drones, τα Global Hawk.

Η επένδυση των ΕΔ σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη δε σταματάει στα MQ-9 Reaper, καθώς, όπως έχει αναφέρει το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ, σε τελική φάση μπαίνει το UCAV nEUROn, ένα όπλο-φονιάς που θα αποτελέσει το ελληνικό «αντίδοτο» στα τουρκικά UAV.

Είναι γνωστό ότι κάτω από άκρα μυστικότητα στην Γαλλία εδώ και τρεις μήνες ετοιμάζεται ένα πρωτότυπο UCAV nEUROn, με σκοπό την μαζική παραγωγή του για τις χώρες που συνεισφέρουν στην κατασκευή του (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας), σκορπίζοντας αισιοδοξία στην ελληνική ΠΑ, η οποία έχει να αντιμετωπίσει πλέον εκτός των τουρκικών F-16, και τα τουρκικά μη επανδρωμένα οχήματα.

Οι πληροφορίες που έρχονται αναφέρουν ότι το όλο σχέδιο ευρίσκεται στην τελική φάση, και σε εύλογο χρονικό διάστημα (μέχρι το καλοκαίρι) θα έχουμε άκρως ευχάριστα νέα, τα οποία θα βοηθήσουν την Ελλάδα αφάνταστα στο τεράστιο ελληνικό Αρχιπέλαγος.

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία είχε συμπεριλάβει το UCAV με το σχέδιο απόκτησης 150 μονάδων μέχρι το 2025.
Δείτε τα MQ-9 Reaper εν δράσει: