«Η σκληρή αντίσταση των ηθοποιών κατά της χούντας» όταν Καρέζη, Καζάκος και άλλοι πήγαιναν στον Μαρκεζίνη για να αγοράσει εισιτήρια
Επέτειος της κωμωδίας του Πολυτεχνείου και πάλι θα ακούσουμε τα χιλιοειπωμένα για ηρωικούς «αντιστασιακούς», για πράξεις αυτοθυσίας και φυσικά για τον ελληνικό λαό που καταδυναστεύονταν τότε.
Είναι γνωστή η αλήθεια, έχει γραφεί και ειπωθεί πολλές φορές, όλοι γνωρίζουμε και για την περίπτωση της «Ηλένιας» και για το πόρισμα του αειμνήστου Τσεβά.
Ας δούμε και την αντίσταση που έκαναν οι καλλιτέχνες και το πόσο δύσκολη ήταν η εποχή και αν ήταν περιορισμένες οι ελευθερίες των πολιτών επί 21ης Απριλίου.
Το 1973 ο τότε πρωθυπουργός Σπυρίδων Μαρκεζίνης υποσχέθηκε ότι θα επιλύση όλα τα προβλήματα του θεάτρου και μάλιστα θα συμπεριλάβει τις λύσεις στις προγραμματικές του δηλώσεις.
Για την προώθηση της λύσης των ζητηματων τους τον είχε επισκεφθεί επίσης και Επιτροπή των ηθοποιών του Ελεύθερου Θεάτρου.
Ανάμεσά τους βρισκόταν ο Δημήτης Μυράτ ο οποίος είχε διατελέσσει γραμματέας του ΕΑΜ Θεάτρου κατά την Κατοχή και συνυπεύθυνος κατά πολλούς της σύλληψης της κορυφαίας ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη από την ΟΠΛΑ και της δολοφονίας της από τον ΕΛΑΣ.
Επίσης η Τζένη Καρέζη, η αριστερή, που επταετίας είχε πρωταγωνιστήσει σε πάμπολες ταινίες, κωμικές, δραματικές, αλλά και επικές όπως αυτές του Τζαίημς Πάρις, τέτοιο κυνήγι.
Ο σύζυγός της Καζάκος και πρώην βουλευτής του ΚΚΕ ο οποίος και αυτός την ίδια εποχή πρωταγωνίστησε σε ουκ ολίγες ταινίες. Χρηματοδοτούμενοι «αγωνιστές»
Ένα από τα αιτήματα που υπεσχέθη ότι θα λύσει άμεσα ο πρωθυπουργός Σπύρος Μαρκεζίνης ήταν και αυτό της κατευθυνόμενης διάθεσης 150.000 εισητηρίων προς τα θέατρα πρόζας.
Δηλαδή δωρεάν εισητήρια, πληρωμένα από το κράτος για να παρακολουθεί ο κόσμος θέατρο.
Τώρα τι είδους αντίσταση είναι αυτή όταν η κακιά χούντα πληρώνει τα εισητήρια με τα οποία κάποιοι γέμιζαν τα θέατρά τους δεν γνωρίζουμε, θα αποφανθεί σίγουρα ο ιστορικός του μέλλοντος.
Ο κόσμος έβγαινε να ψυχαγωγιθεί και το σκληρό, αντιδημοκρατκό κράτος φρόντιζε γι’ αυτό εν αντιθέσει με τους σημερινούς κυβερνώντες.
Τώρα όσοι από τους καλλιτέχνες, που δραστηριοποιούνταν τότε, μιλούν και λένε ότι,έκαναν «αντίσταση» ή ότι δεν περνούσαμε καλά, και εμείς και αυτοί, ας κοιταχθούν στον καθρέπτη πριν ξαναπούν το οτιδήποτε.
Η 21η Απριλίου 1967 ήταν η Χρυσή Εποχή της μεταπολεμικής Ελλάδος και το βασικώτερο χωρίς δανεικά. www.elkosmos.gr © www.elkosmos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου