Κυριακή 11 Ιουλίου 2010
Τι κρύβει το επεισόδιο στα νησιά Καλόγηροι
Έντονη ανησυχία υπάρχει στην Αθήνα από τις συνεχείς προκλήσεις των Τούρκων και κυρίως από ης προσπάθειές τους να επιβάλλουν de facto αλλαγές στο καθεστώς του Αιγαίου.
Για μία ακόμη φορά μέσα σε ελάχιστα εικοσιτετράωρα οι δύο πλευρές, με ευθύνη της Άγκυρας πάλι, βρέθηκαν στα «χαρακώματα» στο Αιγαίο καθώς επιχειρήθηκε η δημιουργία νέων Ιμίων στη μέση του Αρχιπελάγους στον 25ο Μεσημβρινό στα νησιά Καλόγηροι.
Στόχος της Τουρκίας με όλες αυτές τις κινήσεις είναι με την «πολιτική των κανονιοφόρων» να σύρει την Ελλάδα σε ένα απευθείας και εφ' όλης της ύλης διάλογο και να την αναγκάσει να κάνα παραχωρήσεις ή να δημιουργήσουν ένα θερμό επεισόδιο, ελεγχόμενης έκτασης και έντασης, ώστε να επέμβουν τρίτες χώρες - πρωτίστως οι ΗΠΑ - να πιέσουν για διαπραγματεύσεις για την αποκλιμάκωση της κρίσης και η Ελλάδα υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης και υπό την κηδεμονία της τρόικας να αναγκαστεί να κάνει βήματα πίσω σε ό, τι αφορά το καθεστώς του Αιγαίου.
Με το «γεράκι του Αιγαίου», τον Αχμέτ Νταβούτογλου στο τιμόνι της διπλωματίας της η Τουρκία δημιουργεί έναν ασφυκτικό κλοιό (διπλωματικό και στρατιωτικό) γύρω από την Ελλάδα, την απομονώνει και ταυτόχρονα της δημιουργεί διαρκή τετελεσμένα πρωτίστως στο Αιγαίο. Όμως για πρώτη φορά από την ίδρυση του ελληνικού κράτους, μόλις πρόσφατα η Τουρκία «κτύπησε» με έντονη στρατιωτική παρουσία και στο Ιόνιο με ασκήσεις υποβρυχίων και φρεγατών δυτικά της Κεφαλονιάς.
Η Άγκυρα έχοντας εξασφαλίσει σημαντικές στρατιωτικές συμφωνίες με την Αλβανία και δύο ναυτικές βάσεις (Δυρράχιο και Αυλώνα) έχει πλέον την δυνατότητα να στέλνει τα πολεμικά της πλοία οε όλη την Μεσόγειο.
Πάντως ενδεικτικό των σχεδιασμών της Άγκυρας είναι το εξαιρετικά σοβαρό επεισόδιο που εξελίχτηκε στην «καρδιά» του Αιγαίου ανάμεσα σε ελληνικά και τουρκικά πλοία και αεροσκάφη πάλι για μία κρίσιμη επιχείρηση έρευνας διάσωσης στην αρχή της βδομάδας.
Στη μέση ακριβώς του Αιγαίου, στα νησιά Καλόγηροι, οι Τούρκοι προσπάθησαν να στήσουν νέα Ίμια αυτή τη φορά με ανύπαρκτο ναυάγιο, όπως τελικά αποδείχτηκε, μετά περίπου 4 ώρες έντασης με «το δάκτυλο στη σκανδάλη». Και όλα αυτά έγιναν ελάχιστα εικοσιτετράωρα μετά ης προκλητικές βόλτες και έρευνες του τουρκικού ερευνητικού σκάφους «ΤΣΕΣΜΕ» στη Σαμοθράκη.
Τέσσερα τουρκικά F-16 παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο και αμέσως έσπευσαν να τα αναχαιτίσουν ισάριθμα ελληνικά.
Κατά πι διαδικασία της αναχαίτισης ο επικεφαλής του τουρκικού σχηματισμού ειδοποίησε τουρκικό ραντάρ ότι βυθίζεται πλοίο στους Καλογήρους. Η τουρκική ακτοφυλακή ενημέρωσε αμέσως το ελληνικό Λιμενικό Σώμα το οποίο σήμανε συναγερμό.
Κατ' αρχάς πάνω από τους Καλογήρους πέταξαν τα ελληνικά μαχητικά που είχαν αναχαιτίσει λίγο προηγουμένως τα τουρκικά, ενώ λίγο αργότερα έσπευσαν και δύο ελληνικά ελικόπτερα για έρευνα - διάσωση. Αιφνιδιαστικά στην περιοχή (που την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για επιχείρηση έρευνας - διάσωσης την έχει η ελληνική πλευρά), μπήκαν «σφήνα» δύο τουρκικά ελικόπτερα και άρχισαν να κάνουν έρευνα - διάσωση.
Η ελληνική πλευρά έστειλε δύο ακόμα ελικόπτερα. Και εκεί η ένταση άρχισε να κλιμακώνεται καθώς επέστρεψαν τα τουρκικά F-16 που είχαν αναχαιτιστεί και άρχισαν χαμηλές και επικίνδυνες πτήσεις πάνω από τους Καλογήρους.
Το θερμόμετρο «χτύπησε κόκκινο» όταν εμφανίστηκε στην περιοχή και τουρκική φρεγάτα που αντιπαρατάχθηκε ανάμεσα στα ελληνικά και τα τουρκικά ελικόπτερα, ενώ πάνω της πετούσαν τα F-16. Από ελληνικής πλευράς εστάλη η φρεγάτα «Σαλαμίς» και η περιοχή «μύριζε μπαρούτι».
Εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ ΣΕΛ 71
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου