Το υπουργείο Οικονομικών πουλάει το 35% των μετοχών της εταιρείας έναντι του ευτελούς ποσού των 650 εκατ. Ευρώ
Στοιχεία πρωτοφανούς λεηλασίας καταγράφονται πίσω από τη σπουδή του υπ. Οικονομικών να προσφέρει σε «σωτήρες-επενδυτές» το 35% των ΕΛ.ΠΕ. που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο, με το απίστευτο τίμημα των 650 εκατ. ευρώ, όταν η αξία του εν λόγω ποσοστού εκτιμάται τουλάχιστον στο υπερδεκαπλάσιο, όπως προκύπτει από πληροφορίες που αποκαλύπτει για πρώτη φορά, σήμερα, η «Π+13».
«Δεν θα με βάλετε εσείς φυλακή!».
Αυτή η απίστευτη φράση-σοκ που ακούστηκε, προ ημερών, από υψηλόβαθμο στέλεχος της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων, απευθυνόμενος σε κορυφαίο κυβερνητικό παράγοντα, καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις συνθήκες και το παρασκήνιο για πώς προωθείται η λεηλασία της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.
Και αυτό διότι, πουλώντας το 35% των μετοχών, στην πραγματικότητα έναντι ενός ευτελέστατου ποσού, εκχωρείται η αρχηγική θέση των ΕΛ.ΠΕ. στην ελληνική και βαλκανική αγορά, επίσης, η κυριότητα 100% σε μια σειρά θυγατρικών εταιρειών, καθώς και άλλα στρατηγικής σημασίας προνόμια.
Για να κατανοήσουμε όμως την παραπάνω φράση του στελέχους της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων, αξίζει να δούμε στο σημείο αυτό τι εκχωρούνται με τρόπο βιαστικό και, ενδεχομένως, ύποπτο:
• Το Πανελλαδικό δίκτυο «Καλυψώ», με 1.532 σημεία- πρατήρια.
• Τρία Διυλιστήρια, σε Θεσσαλονίκη, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα.
• Ένα αντίστοιχο, με την ονομασία ΟΚΤΑ στα Σκόπια.
• Τρεις ακόμα μονάδες, σε Θεσσαλονίκη, Βοιωτία και Πελοπόννησο.
• Η εταιρεία Diaxon Profile (μεμβράνες κ.λπ.) στην Κομοτηνή.
• Μια δωρεάν επένδυση ύψους 2,5 δισ. σε μονάδα ντίζελ (Ελευσίνα).
• Δωρεάν εκμετάλλευση για 3 ακόμη χρόνια του σήματος της ΒΡ.
• Και μια σειρά άλλων προνομίων εμπορικής και εθνικής σημασίας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο ξένος Ειδικός Σύμβουλος που επιλέχθηκε, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Π+13», επίσημα πλέον, από τις 25 Οκτωβρίου 2011 έλαβε εντολή από το Ελληνικό Δημόσιο για την πώληση του 35% των ΕΛ.ΠΕ. σε ιδιώτες επενδυτές, θέτοντας ως τιμή-στόχο τα 650 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την άποψη όσων ισχυρίζονται ότι το τίμημα αυτό είναι απαράδεκτο και σίγουρα περίεργο!
Τα εταιρικά σχήματα και επιχειρηματίες που εμφανίζονται, ως την ώρα αυτή, τουλάχιστον, ως ενδιαφερόμενοι για την εξαγορά του 35% των ΕΛ.ΠΕ., σύμφωνα με πληροφορίες, προέρχονται από τη Γαλλία, το Κατάρ καθώς και ο όμιλος Λάτση, είτε μόνος ή σε σύμπραξη, πίσω από κάποιο από τα παραπάνω επιχειρηματικά σχήματα.
Τα τελευταία 24ωρα από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών καταγράφεται ιδιαίτερη κινητικότητα και σπουδή, ώστε οι διαδικασίες της εξαγοράς να έχουν ολοκληρωθεί εντός των επομένων λίγων ημερών, παρότι από την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων ζητείται επίμονα πίστωση χρόνου, μερικών εβδομάδων ακόμη.
Ύποπτες σκιές στη συναλλαγή
Όπως είδαμε πιο πάνω ενδεικτικά, η «προίκα» των ΕΛ.ΠΕ. σε Ελλάδα και εξωτερικό είναι τέτοια ώστε να εγείρονται πλέον σοβαρά ερωτήματα γύρω από όλη τη διαδικασία, τη βιασύνη, αλλά και από τίμημα της εξαγοράς που έθεσαν ως στόχο το αρμόδιο υπουργείο και η ηγεσία του.
Για να γίνει κατανοητό αυτό, αξίζει να φωτίσουμε μερικές λεπτομέρειες και το παρασκήνιο της ασυνήθιστης αυτής υπόθεσης, για να κρίνουμε παράλληλα και όσους ισχυρίζονται ότι βρισκόμαστε στις παραμονές ενός τεράστιου σκανδάλου, καθώς όσα διαβάσετε στη συνέχεια εκχωρούνται στο σύνολό τους με 650 εκατ. ευρώ…
Πρώτα απ’ όλα, με την πώληση του 35% των ΕΛ.ΠΕ. το Ελληνικό Δημόσιο στην πραγματικότητα χαρίζει την εκσυγχρονισμένη μονάδα ντίζελ στην Ελευσίνα (παλιές εγκαταστάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ), αφού πρόσφατα έχουν επενδυθεί σε αυτήν 1,5 δισ. ευρώ και, σύμφωνα με επίσημη μελέτη, προβλέπεται ετήσιος τζίρος 800 εκατ. ευρώ, οπότε, από το δεύτερο κιόλας χρόνο πλήρους λειτουργίας της μονάδας θα γίνει απόσβεση της επένδυσης!
Στο ίδιο τίμημα περιλαμβάνονται, επίσης, τρία από τα πλέον αναγνωρίσιμα και εμπορικά σήματα, όπως τα Ελληνικά Πετρέλαια, της ΕΚΟ και της ΒΡ, με συνολικό μερίδιο αγοράς της τάξης του 35% στο χώρο εμπορίας καυσίμων, που λειτουργούν (και) ως ανάχωμα στην αλόγιστη αύξηση των τιμών έως τώρα.
Να αναφέρουμε κάτι άγνωστο στο ευρύ κοινό, ότι μόνο για την αγορά του σήματος της ΒΡ δαπανήθηκαν από τα ΕΛ.ΠΕ. πριν από δύο χρόνια 300 εκατ. ευρώ, με δικαίωμα χρήσης του εν λόγω σήματος για 5 χρόνια.
Ακόμα, στο ίδιο τίμημα περιλαμβάνεται η παραχώρηση της μονάδας διυλιστηρίων ΟΚΤΑ στην περιοχή των Σκοπίων, με αρχηγική θέση στη βαλκανική αγορά, καθώς διακινούνται μέσω αυτού καύσιμα προς τη FYROM, το Μαυροβούνιο, την Αλβανία, τη Σερβία, τη Γεωργία, ακόμα και στην Κύπρο!
Επίσης, προβλέπεται η εκχώρηση του 100% της εταιρείας Diaxon Profile στην Κομοτηνή, η οποία παράγει αποκλειστικά και εμπορεύεται, με σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά, μεγάλη γκάμα ειδικών προϊόντων μεμβράνης, για οικιακή χρήση, προϊόντα αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής αλλά και για περιτύλιγμα τροφίμων.
Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, στα ενδότερα της Γραμματείας άρχισαν να εξετάζονται και εναλλακτικά σενάρια, αφού δεν αποκλείεται νομική εμπλοκή, ή κατακραυγή, για τις διαδικασίες και το προκλητικά χαμηλό τίμημα εκχώρησης του 35% των ΕΛ.ΠΕ.
Εάν προκύψει, λοιπόν, ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ένα από τα σενάρια που μελετώνται, αναφέρεται στην περίπτωση «σαλαμοποίησης» των ΕΛ.ΠΕ., οπότε θα πωλούνται, αθροιστικά στο ίδιο σύνολο των 650 εκατ. ευρώ, σε «μικρά πακέτα»-εταιρείες του ομίλου, με κατεύθυνση επιχειρηματικούς ομίλους και ιδιώτες, όπως αυτούς που προαναφέραμε.
Περίεργη, ύποπτη ή αφελής συναλλαγή, θα αποδειχθεί σύντομα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου