Το ΥΠΕΘΑ ασχολείται με τη συγκρότηση επιτροπών διαπραγματεύσεων για τις FREMM αντί να πιέσει για παράδοση των υποβρυχίων Τύπου 214 και να ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ-200.
Την έντονη αντίδραση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλου προκάλεσε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Citypress με αντικείμενο τις συμβάσεις για την προμήθεια των υποβρυχίων Τύπου 214 αλλά και την εμμονή στην προώθηση του προγράμματος ναυπήγησης γαλλικών φρεγατών FREMM.
Στη δήλωσή του, ο ΥΕΘΑ επισημαίνει ότι «εις ό, τι αφορά την πληρωμή των υποβρυχίων, που η προμήθειά τους έχει κυρωθεί με νόμο της κυβέρνησης Παπανδρέου (ν.3885/2010), όσο και για κάθε άλλη προμήθεια αμυντικού υλικού, έχουμε καταστήσει σαφές και με δηλώσεις, αλλά και στη Βουλή, ότι καμία πληρωμή δεν πρόκειται να γίνει χωρίς την έγκριση της Επιτροπής Εξοπλισμών της Βουλής.
Και για τα υποβρύχια, που αναφέρονται στο άρθρο, καμία πληρωμή δεν έχει γίνει. Εις ό, τι αφορά τις φρεγάτες, καμία επίσης πληρωμή δεν έχει γίνει, ούτε πρόκειται να γίνει.
Όπως έχω δηλώσει και στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής, ουδεμία νέα προμήθεια πρόκειται να γίνει, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα.
Ούτε λεφτά υπάρχουν, ούτε και πρόθεση.
Η πολιτική του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η διασφάλιση του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων και η συντήρηση της υπάρχουσας υποδομής τους.
Και για τον σκοπό αυτό έχουμε έγκαιρα φροντίσει».
Στη πραγματικότητα, ο ίδιος ο ΥΕΘΑ είναι εκείνος που πυροδότησε το επικριτικό δημοσίευμα όταν σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης στις 8 Φεβρουαρίου 2012 δήλωνε ότι «(…) θα απαιτηθεί ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής (ΕΜΖ) των κατεχομένων φρεγατών τ. ΜΕΚΟ και η πρόσκτηση νέων φρεγατών σε αντικατάσταση των παλαιών, στο πλαίσιο της Διακρατικής Συμφωνίας μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ελληνικής και της Γαλλικής Δημοκρατίας».
Η παραπάνω δήλωση είναι απόλυτα ανακριβής καθώς ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ καμμία διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας για την προμήθεια των συγκεκριμένων φρεγατών.
Aντίθετα, η προμήθεια επιβλήθηκε με την από 12ης Ιανουαρίου 2009 απόφαση του ΚΥΣΕΑ μετά από συστηματική υποβάθμιση και φωτογραφική προσαρμογή των επιχειρησιακών απαιτήσεων και τεχνικών προδιαγραφών του ΠΝ, χωρίς οποιαδήποτε διαδικασία διαγωνισμού ή συγκριτικής αξιολόγησης.
Επί της ουσίας, υπήρξε μία μονομερής, μη δεσμευτική, πολιτική απόφαση που καθιστά περιττές τις απανωτές συγκροτήσεις και συνεδριάσεις επιτροπών για διαπραγματεύσεις με τη γαλλική πλευρά.
Η ραγδαία αναβάθμιση της τουρκικής ναυτικής ισχύος, οι ενεργειακές συμφωνίες Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και οι επικείμενες αδειοδοτήσεις για έρευνες υδρογονανθράκων στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο θα έπρεπε να έχουν σημάνει προ πολλού συναγερμό στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, που οφείλει να κινηθεί αμεσα:
1. Για την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής διαθεσιμότητας του συνόλου των μέσων του Πολεμικού Ναυτικού.
2. Για την τηρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης των υποβρυχίων ΠΙΠΙΝΟΣ (S121), ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S122), ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S123) Τύπου 214 και την έναρξη της ναυπήγησης των δύο πρόσθετων υποβρυχίων.
3. Για την ολοκλήρωση των δοκιμών και παράδοση του εκσυγχρονισμένου υποβρυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) Τύπου 209/1200AIP.
4. Για την εξεύρεση λύσης στο ζήτημα της παράδοσης του πέμπτου και της ναυπήγησης του έκτου και έβδομου Ταχέως Περιπολικού Κατευθυνόμενων βλημάτων (ΤΠΚ) κλάσης ΡΟΥΣΣΕΝ
5. Για την προώθηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των τεσσάρων Φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ-200ΗΝ.
Μήπως θα έπρεπε ο Α/ΓΕΝ να προσκομίσει στους προιστάμενους του Α/ΓΕΕΘΑ και ΥΕΘΑ έναν πίνακα με τους αριθμούς και τις διαθεσιμότητες των κύριων μονάδων του Στόλου στην αυριανή τους επίσκεψη στο ΝΚ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου