Με μία νέα πρόταση προσεγγίζει την ΠΑ η Lockheed Martin αναφορικά με το μέλλον των μαχητικών F-16 C/D Block 50/52+/52 Adv. τα οποία αποτελούν και τον κορμό της δύναμης της.
Η πρόταση της εταιρείας ενσωματώνει τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την αμερικανική Αεροπορία για το μέλλον του συγκεκριμένου μαχητικού στο πλαίσιο των αλλαγών που υλοποιούνται με την ολοκλήρωση των παραδόσεων των F-22 και την χρονική καθυστέρηση στην ένταξη των F-35 σε υπηρεσία.
Η πρόταση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 300 τελικά F-16C/D γνωστό και ως CAPES (Combat Avionics Programmed Extension Suite) που αποφασίστηκε να υλοποιηθεί πριν από μερικούς μήνες περιλαμβάνει την εγκατάσταση στα μαχητικά ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA ο τύπος του οποίου θα επιλεγεί μεταξύ των δύο προτάσεων που έχουν παρουσιαστεί το ραντάρ SABR (Scalable Agile Beam Radar) της Northrop Grumman και το ραντάρ ACR (Advanced Combat Radar), της Raytheon.
Επιπλέον θα εγκατασταθεί το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Terma ALQ-213, σύστημα IBS (Integrated Broadcast System) το οποίο αυξάνει το επίπεδο συγχώνευσης (Fusion) πληροφοριών στο πιλοτήριο συγκεντρώνει και συσχετίζει πληροφορίες από εξωτερικές πηγές που γίνονται διαθέσιμες μέσω ραδιοζεύξης (Link-16) από τους αισθητήρες του αεροσκάφους όπως το ραντάρ και τα παρουσιάζει στο πιλότο σε μία οθόνη.
Επιπλέον θα εγκατασταθεί μία νέα οθόνη CDU η οποία επιτρέψει στον πιλότο να αξιοποιήσει καλύτερα τους νέους αισθητήρες.
Η νέα υψηλής ευκρίνειας οθόνη θα μπορεί να παρουσιάσει τους χάρτες που θα παράγει το νέο ραντάρ AESA τα ίχνη του IBS, βίντεο από το ατρακτίδιο στόχευσης και άλλες αποθηκευμένες πληροφορίες.
Η οθόνη χρησιμοποιείται ήδη από αεροσκάφη F-16 της αμερικανικής εθνοφυλακής.
Το πρόγραμμα CAPES θα εφαρμοστεί σε μαχητικά F-16 C/D Block 40/42/50/52, που έχουν ήδη υποστεί CCIP, ενώ θα πραγματοποιηθεί και πρόγραμμα SLEP λόγω της ηλικίας των αμερικανικών μαχητικών με στόχο να επεκταθεί το όριο της ωφέλιμης δομικής ζωής του μαχητικού από τις 8.000 ώρες στις 12.000 ώρες.
Οι δοκιμές εργαστηρίου της συλλογής αναβάθμισης θα γίνουν το 2014-2015 με προοπτική την πραγματοποίηση των πτητικών δοκιμών το 2016 και την παραγωγή των πρώτων συλλογών το οικονομικό έτος 2017 με την εγκατάσταση των συλλογών να υλοποιείται το οικονομικό έτος 2018.
Με την εφαρμογή του προγράμματος CAPES η εταιρεία εκτιμά ότι η επιχειρησιακή ζωή του μαχητικού θα επεκταθεί για ακόμα 15 χρόνια.
Με δεδομένο ότι η ΠΑ δεν θα μπορεί να αποκτήσει νέα μαχητικά για τα επόμενα τουλάχιστον 5 χρόνια λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας το πρόγραμμα CAPES αποτελεί την πλέον ισορροπημένη και κατάλληλη για την ΠΑ πρόταση αναβάθμισης και ομογενοποίησης του στόλου των νεώτερων εκδόσεων του F-16 C/D.
Συνολικά 127 F-16 C/D Block50/52+/52+Adv υπηρετούν στις τάξεις της ΠΑ και αποτελούν την ραχοκοκαλιά της δύναμης της.
Η πρόταση της LM αποτελεί σε βάθος χρόνου την πιο συμφέρουσα οικονομική πρόταση αφού το κόστος ανάπτυξης θα το έχει απορροφήσει η Αεροπορία των ΗΠΑ και την πιο αποτελεσματική αφού η εγκατάσταση του ραντάρ AESA θα αυξήσει κατακόρυφα τις δυνατότητες των μαχητικών.
Ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των 39 F-16 C/D Block50 σε πρώτη φάση στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ με την συμμετοχή και άλλων ελληνικών εταιρειών όπως την INTRACOM Defense Electronics, ISI, θα μπορούσε να αξιοποιήσει την υποδομή και την τεχνογνωσία που απέκτησε η ΕΑΒ από την εφαρμογή του προγράμματος STAR/CCIP στα 94 αμερικανικά F-16 Block 40/50 (το οποίο ολοκληρώνεται το Δεκέμβριο του 2013) και να συμβάλει στην μεταφορά τεχνολογίας για το ραντάρ και τα ηλεκτρονικά στην INTRACOM Defense Electronics.
Με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης του προγράμματος το 2017-2018 τα είκοσι ετών τότε αεροσκάφη F-16 C/D Block 50 θα αποκτούν πρωτόγνωρες δυνατότητες χάρις στο ραντάρ AESA και επέκταση του ορίου της ωφέλιμης δομικής ζωής τους μία εργασία που θα πρέπει να εφαρμοστεί ούτως ή άλλως.
Η εφαρμογή του προγράμματος CAPES και στα 56 μαχητικά F-16 Block 52+ θα δημιουργούσε σε βάθος χρόνου μία ισχυρή δύναμη αποτροπής η οποία θα μπορούσε να ενισχυθεί με μικρό αριθμό από μεταχειρισμένα F-16 για την συμπλήρωση των Μοιρών.
Τελευταία θα μπορούσαν να εκσυγχρονιστούν τα F-16 Block 52 Adv ομογενοποιώντας το στόλο των F-16 της ΠΑ.
Στο τελευταίο πάντως 15ετές πρόγραμμα εξοπλισμών (2011-2025) είχε προβλεφτεί η δαπάνη 405 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των 95 F-16 Block 50/52+ δηλαδή 4,3 εκατ. ευρώ ανα αεροσκάφος.
Η πρόταση αυτή ενδυναμώνει τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις στο πλαίσιο των γεωπολιτικών σχεδιασμών των ΗΠΑ για την περιοχή.
Αυτό που μένει είναι ο επανασχεδιασμός του συγκεκριμένου προγράμματος από την ΠΑ με βάση τα νέα δεδομένα αφού η υλοποίηση ενός προγράμματος CCIP σύμφωνα με τις εξελίξεις αυτές κρίνεται μάλλον άκαιρο με περιορισμένα αποτελέσματα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου