Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Βρέθηκε “πελάτης” για τα NH 90; Ενδιαφέρον από το Άμπου Ντάμπι προβληματισμός για τη πώληση

nh_90-660x330
Κι όμως το ενδεχόμενο πώλησης των ελικοπτέρων NH 90 φαίνεται ότι εξετάζεται πολύ σοβαρά από την ηγεσία του ΥΕΘΑ και όλα δείχνουν ότι δεν επρόκειτο για κάποια “στιγμίαια έκρηξη θυμού”!


Όπως εδώ και μέρες έχει γράψει το Militaire.gr  ο ΥΕΘΑ ζήτησε από το επιτελείο του να βρει τρόπους για να πουληθούν τα ελικόπτερα NH 90. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι έγινε επαφή και με επιχειρηματίες από το χώρο των εξοπλισμών οι οποίοι έχουν “πελατολόγιο”  στο εξωτερικό για να διερευνήσουν αν υπάρχει ενδιαφέρον!

Από την πρώτη “έρευνα” που έγινε έχει προκύψει ότι υπάρχει ενδιαφέρον από το Άμπου Ντάμπι για να αγοράσει τα ελληνικά NH 90.Είναι εξαιρετικά πρόωρο να γίνει συζήτηση για το πόσο θα πουληθούν τα ελικόπτερα και αν αυτό θα εξασφαλίσει ότι δεν θα έχουμε οικονομικές απώλειες.

Προέχει να ρυθμιστούν άλλα ζητήματα,αν τελικά το Άμπου Ντάμπι πραγματικά θελήσει να αγοράσει τα NH 90.Πρώτα απ΄ όλα πρέπει να δούμε αν και με ποιο τρόπο μπορούμε να προχωρήσουμε στη πώληση.Υπάρχουν νομικά ζητήματα με τα πιστοποιητικά χρήστη για παράδειγμα που δεν είναι απλά να ξεπεραστούν.

Ωστόσο αν η απόφαση είναι μη αναστρέψιμη και αν πράγματι υπάρξει αγοραστής,όλα αυτά μπορούν να ξεπεραστούν.

Το ερώτημα που υπάρχει από την ημέρα της δημοσίευσης του ρεπορτάζ του Militaire.gr για τη πιθανότητα πώλησης των ελικοπτέρων είναι αν πρέπει αυτά να πουληθούν ή όχι.Το ερώτημα τίθεται από στρατιωτικούς εν ενεργεία και απόστρατους.Η απάντηση είναι αρνητική και επισημαίνονται τα εξής:

•Είναι άλλο η σύμβαση της αγοράς των ελικοπτέρων και άλλο το ίδιο το ελικόπτερο.
Η σύμβαση έχει προφανώς μεγάλα προβλήματα και θέματα που πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς και από τη δικαιοσύνη κι άλλο το ελικόπτερο ως εναέριο μέσο.Στρατιωτικοί που έχουν χειριστεί το ζήτημα επιμένουν ότι το ελικόπτερο δεν έχει προβλήματα που να δικαιολογούν την πώλησή του σ΄ άλλη χώρα.

•Το μεγάλο ζήτημα που θέτουν στρατιωτικές πηγές είναι με τι θα πετάει ο στρατός αν πουληθούν τα NH 90.
Επιχειρήσεις με Χιούι απλά δεν μπορούν να γίνουν κι όποιος το υποστηρίζει αναλαμβάνει τεράστιο ρίσκο.Με τι θα αντικατασταθούν τα NH -90;

Πηγές από το ΥΠΕΘΑ έκαναν λόγο για πενήντα έως εξήντα μεταχειρισμένα ελικόπτερα (ένοπλης) αναγνώρισης  αλλά και ( ελαφράς) επιθετικής κρούσης τύπου OH-58D Kiowa Warrior που οι αμερικανοί δίνουν στην   Ελλάδα.
Αυτά όμως δεν είναι ελικοπτερα που μπορούν να καλύψουν  τις μεταφορικές  ανάγκες του στρατού.

image

Πρόκειται για ένα μονοκινητήριο ελικόπτερο, με πλήρωμα δύο ατόμων βασισμένο στην πολυχρησιμοποιημένη πλατφόρμα του ελικοπτέρου Bell 206.

Επί αυτού έχει , μεταξύ άλλων , προστεθεί το σύστημα MMS (Mast Mounted System) πάνω από το στροφείο που συνδυάζει κάμερα ημέρας, συστήματος θερμικής απεικόνισης και αποστασιόμετρο/δείκτη laser, δίνοντας του μια χαρακτηριστική  φιγούρα αλλά και πολλές επιχειρησιακές δυνατότητες.

Το ελικόπτερο έχει δυνατότητα να φέρει βλήματα AGM-114 HELLFIRE,AIM-92 Stinger, 7πλους καλάθους ρουκετών Hydra των 70 mm και ατρακτίδιο πολυβόλου των 12,7 χλστ. κ.α.  
Συνεπώς δεν μπορούν να θεωρηθούν σε καμία περίπτωση “αντικαταστάτες” των NH 90.

Τα μοναδικά ελικόπτερα που μπορούν να έχουν αυτό το ρόλο είναι τα μεταχειρισμένα Black Hawk  που οι ΗΠΑ φέρονται διατεθειμένες να δώσουν στην Ελλάδα.Ποιο θα είναι το κόστος αυτής της λύσης είναι ένα ερώτημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: