Τα τελευταία χρόνια οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έχουν εντάξει στο οπλοστάσιό τους ένα μεγάλο στόλο με UAV’s όπως τα ΑΝΚΑ & BAYRAKTAR τα οποία εκτός του ότι «σκανάρουν» το Αιγαίο, μπορούν και φέρουν και οπλισμό.
Μάλιστα ετοιμάζουν και το Akici που θα πετά σε υψόμετρο 40.000 ποδών εξοπλισμένο με πυραύλους.
Όμως φαίνεται πως και η Ελλάδα σύντομα θα έχει «δικά της» UAV's και συγκεκριμένα τα ισραηλινά «HERON», ενώ υπήρξαν και εξελίξεις στο μέτωπο των nEUROn.
Λεπτομέρειες απομένουν για την απόκτηση των Mη Επανδρωμένων Αεροσκαφών «HERON» από το Ισραήλ με τη μέθοδο του leasing.
Η τελική συμφωνία προβλέπει την απόκτηση 2 UAV’s για τρία χρόνια έναντι συνολικά 39 εκατομμυρίων ευρώ, από τα 35 που αρχικά είχαν υπολογιστεί, με τα επιπλέον τέσσερα εκατομμύρια να αφορούν χρήματα που προέκυψαν για την κάλυψη όλων των απαιτήσεων και εγγυήσεων που έθεσε η Ελληνική πλευρά.
Ήδη έχει συμφωνηθεί και ο τρόπος αποπληρωμής τους, με τα χρήματα να υπάρχουν στα ταμεία της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δοκιμασμένα τα τελευταία χρόνια ακόμα και στον Ελληνικό εναέριο χώρο από την Frontex για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών αλλά και την επιτήρηση των θαλάσσιων οδών για λαθρεμπόριο, τα Ισραηλινής κατασκευής Μη Επανδρωμένα, έχουν αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις και καλύπτουν σύμφωνα με τις σχετικές εισηγήσεις όλες τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων στον συγκεκριμένο τομέα για τον οποίο τα θέλει η Ελλάδα.
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να εγκριθεί η συμφωνία από το κοινοβούλιο και τους πρώτους μήνες του 2020 η Πολεμική Αεροπορία να τα έχει στη διάθεσή της.
Η Ελλάδα θα προμηθευτεί τα δύο Μη Επανδρωμένα UAV’s μαζί με ολόκληρο τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα τα συνοδεύει. Μέσα στη συμφωνία έχουν προβλεφθεί τόσο η εκπαίδευση όσο και η συντήρηση.
Οι Ισραηλινοί χειριστές αναμένεται να εκπαιδεύσουν για ένα μικρό διάστημα τους Έλληνες συναδέλφους τους πριν τα παραδώσουν στην Πολεμική μας Αεροπορία.
Αρκούν τρεις χειριστές στο έδαφος για να πετούν τα υπερσύγχρονα UAV’s. Oι δύο θα έχουν καθήκοντα στη ναυτιλία και στις επικοινωνίες και ο τρίτος, με τον πιο κρίσιμο ρόλο, θα παραλαμβάνει και θα αξιοποιεί όλες τις πληροφορίες-εικόνα κυρίως αλλά και ήχο-που θα λαμβάνει από το HERON.
Tα Ισραηλινά UAV έχουν τη δυνατότητα να πετούν συνεχώς έως και 52 ώρες σε ύψος που φτάνει τα 35.000 πόδια. Αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 207 χλμ την ώρα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα των HERON είναι ότι μπορούν να μεταδώσουν από μεγάλο ύψος στο κέντρο επιχειρήσεων «ζωντανή» εικόνα σε ακτίνα τουλάχιστον 30 μιλίων περιμετρικά από το σημείο που πετούν.
Για παράδειγμα αν πετούν κατά μήκος πάνω από τα ανατολικά Ελληνικά θαλάσσια σύνορα μπορούν να μεταδίδουν εικόνα από τα Τουρκικά εδάφη σε βάθος 30 μιλίων με πλήρη ευκρίνεια ακόμα και με χρήση θερμικής κάμερας υψηλής τεχνολογίας.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κατασκευής του stealth UCAV nEUROn, υπήρξε μία ευχάριστη είδηση.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πέταξε μαζί με γαλλικό μαχητικό Rafale, ενώ η γαλλική εταιρεία Dassault ανακοίνωσε ότι το όλο πλάνο ευρίσκεται στο τελικό στάδιο ανάπτυξης.
Βέβαια δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα μπει σε παραγωγή.
Είναι ένα από τα μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα που προσβλέπει η ΠΑ.
Στην βασική του έκδοση θα μπορεί να μεταφέρει τουλάχιστον 4 βόμβες JDAM και είναι πρακτικά μη εντοπίσιμο από αισθητήρες και ραντάρ λόγω των χαρακτηριστικών STEALTH.
Ένα τέτοιο επιθετικό μη επανδρωμένο όχημα με ικανότητες μεγάλης διείσδυσης και απαρατήρητης σχεδόν δράσης σε εχθρικό έδαφος μπορεί να διασυνδεθεί και με μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς.
Οι χώρες που εμπλέκονται σε αυτό το πρόγραμμα είναι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Σουηδία και η Ελβετία.
Ο στόχος του σχεδιασμού είναι να δημιουργηθεί ένα αυτόνομο UCAV που θα μπορεί να λειτουργήσει σε πολεμικές ζώνες μεσαίας έως μεγάλης εμβέλειας.
Ως UCAV, το nEUROn θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο και πιο προηγμένο από όλα τα γνωστά παγκοσμίως παρόμοια εναέρια συστήματα όπως το αμερικανικό Predator MQ-1, με εύρος, ωφέλιμο φορτίο και δυνατότητες που προσεγγίζουν τα επανδρωμένα με πιλότους μαχητικά αεροσκάφη.
Παρόλο που οι παράμετροι του δεν έχουν καθοριστεί επίσημα, το UCAV nEUROn θεωρείται ανταγωνιστικό σύστημα με το Boeing X-45C ή το X-47B της Northrop-Grumman.
Ένα χαρακτηριστικό που θα έχει το συγκεκριμένο μη επανδρωμένο είναι η ικανότητα ελέγχου πτήσης με ομάδα επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών όπως το Rafale ή το JAS 39 Gripen.
Χαρακτηριστικά:
Μήκος: 9,5 μ
Έκταση φτερών: 12,5 μ
Απώλεια βάρους: 4900 kg
Μεικτό βάρος: 7000 kg
Μονάδα παραγωγής: 1 × Rolls-Royce / Turboméca Adour, 40 kN (8992 lbf) ώσης
Μέγιστη ταχύτητα: 980 km / h (609 mph)
Όριο υπηρεσίας: 14.000 m (45900 πόδια)
Εξοπλισμός
2 × 230 kg (500 lb) κατευθυνόμενες βόμβες
Είναι γνωστό ότι κάτω από άκρα μυστικότητα στην Γαλλία εδώ και τρεις μήνες ετοιμάζεται ένα πρωτότυπο UCAV nEUROn.
Μάλιστα ετοιμάζουν και το Akici που θα πετά σε υψόμετρο 40.000 ποδών εξοπλισμένο με πυραύλους.
Όμως φαίνεται πως και η Ελλάδα σύντομα θα έχει «δικά της» UAV's και συγκεκριμένα τα ισραηλινά «HERON», ενώ υπήρξαν και εξελίξεις στο μέτωπο των nEUROn.
Λεπτομέρειες απομένουν για την απόκτηση των Mη Επανδρωμένων Αεροσκαφών «HERON» από το Ισραήλ με τη μέθοδο του leasing.
Η τελική συμφωνία προβλέπει την απόκτηση 2 UAV’s για τρία χρόνια έναντι συνολικά 39 εκατομμυρίων ευρώ, από τα 35 που αρχικά είχαν υπολογιστεί, με τα επιπλέον τέσσερα εκατομμύρια να αφορούν χρήματα που προέκυψαν για την κάλυψη όλων των απαιτήσεων και εγγυήσεων που έθεσε η Ελληνική πλευρά.
Ήδη έχει συμφωνηθεί και ο τρόπος αποπληρωμής τους, με τα χρήματα να υπάρχουν στα ταμεία της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δοκιμασμένα τα τελευταία χρόνια ακόμα και στον Ελληνικό εναέριο χώρο από την Frontex για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών αλλά και την επιτήρηση των θαλάσσιων οδών για λαθρεμπόριο, τα Ισραηλινής κατασκευής Μη Επανδρωμένα, έχουν αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις και καλύπτουν σύμφωνα με τις σχετικές εισηγήσεις όλες τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων στον συγκεκριμένο τομέα για τον οποίο τα θέλει η Ελλάδα.
Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να εγκριθεί η συμφωνία από το κοινοβούλιο και τους πρώτους μήνες του 2020 η Πολεμική Αεροπορία να τα έχει στη διάθεσή της.
Η Ελλάδα θα προμηθευτεί τα δύο Μη Επανδρωμένα UAV’s μαζί με ολόκληρο τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα τα συνοδεύει. Μέσα στη συμφωνία έχουν προβλεφθεί τόσο η εκπαίδευση όσο και η συντήρηση.
Οι Ισραηλινοί χειριστές αναμένεται να εκπαιδεύσουν για ένα μικρό διάστημα τους Έλληνες συναδέλφους τους πριν τα παραδώσουν στην Πολεμική μας Αεροπορία.
Αρκούν τρεις χειριστές στο έδαφος για να πετούν τα υπερσύγχρονα UAV’s. Oι δύο θα έχουν καθήκοντα στη ναυτιλία και στις επικοινωνίες και ο τρίτος, με τον πιο κρίσιμο ρόλο, θα παραλαμβάνει και θα αξιοποιεί όλες τις πληροφορίες-εικόνα κυρίως αλλά και ήχο-που θα λαμβάνει από το HERON.
Tα Ισραηλινά UAV έχουν τη δυνατότητα να πετούν συνεχώς έως και 52 ώρες σε ύψος που φτάνει τα 35.000 πόδια. Αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 207 χλμ την ώρα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα των HERON είναι ότι μπορούν να μεταδώσουν από μεγάλο ύψος στο κέντρο επιχειρήσεων «ζωντανή» εικόνα σε ακτίνα τουλάχιστον 30 μιλίων περιμετρικά από το σημείο που πετούν.
Για παράδειγμα αν πετούν κατά μήκος πάνω από τα ανατολικά Ελληνικά θαλάσσια σύνορα μπορούν να μεταδίδουν εικόνα από τα Τουρκικά εδάφη σε βάθος 30 μιλίων με πλήρη ευκρίνεια ακόμα και με χρήση θερμικής κάμερας υψηλής τεχνολογίας.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κατασκευής του stealth UCAV nEUROn, υπήρξε μία ευχάριστη είδηση.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πέταξε μαζί με γαλλικό μαχητικό Rafale, ενώ η γαλλική εταιρεία Dassault ανακοίνωσε ότι το όλο πλάνο ευρίσκεται στο τελικό στάδιο ανάπτυξης.
Βέβαια δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα μπει σε παραγωγή.
Είναι ένα από τα μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα που προσβλέπει η ΠΑ.
Στην βασική του έκδοση θα μπορεί να μεταφέρει τουλάχιστον 4 βόμβες JDAM και είναι πρακτικά μη εντοπίσιμο από αισθητήρες και ραντάρ λόγω των χαρακτηριστικών STEALTH.
Ένα τέτοιο επιθετικό μη επανδρωμένο όχημα με ικανότητες μεγάλης διείσδυσης και απαρατήρητης σχεδόν δράσης σε εχθρικό έδαφος μπορεί να διασυνδεθεί και με μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς.
Οι χώρες που εμπλέκονται σε αυτό το πρόγραμμα είναι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Σουηδία και η Ελβετία.
Ο στόχος του σχεδιασμού είναι να δημιουργηθεί ένα αυτόνομο UCAV που θα μπορεί να λειτουργήσει σε πολεμικές ζώνες μεσαίας έως μεγάλης εμβέλειας.
Ως UCAV, το nEUROn θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο και πιο προηγμένο από όλα τα γνωστά παγκοσμίως παρόμοια εναέρια συστήματα όπως το αμερικανικό Predator MQ-1, με εύρος, ωφέλιμο φορτίο και δυνατότητες που προσεγγίζουν τα επανδρωμένα με πιλότους μαχητικά αεροσκάφη.
Παρόλο που οι παράμετροι του δεν έχουν καθοριστεί επίσημα, το UCAV nEUROn θεωρείται ανταγωνιστικό σύστημα με το Boeing X-45C ή το X-47B της Northrop-Grumman.
Ένα χαρακτηριστικό που θα έχει το συγκεκριμένο μη επανδρωμένο είναι η ικανότητα ελέγχου πτήσης με ομάδα επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών όπως το Rafale ή το JAS 39 Gripen.
Χαρακτηριστικά:
Μήκος: 9,5 μ
Έκταση φτερών: 12,5 μ
Απώλεια βάρους: 4900 kg
Μεικτό βάρος: 7000 kg
Μονάδα παραγωγής: 1 × Rolls-Royce / Turboméca Adour, 40 kN (8992 lbf) ώσης
Μέγιστη ταχύτητα: 980 km / h (609 mph)
Όριο υπηρεσίας: 14.000 m (45900 πόδια)
Εξοπλισμός
2 × 230 kg (500 lb) κατευθυνόμενες βόμβες
Είναι γνωστό ότι κάτω από άκρα μυστικότητα στην Γαλλία εδώ και τρεις μήνες ετοιμάζεται ένα πρωτότυπο UCAV nEUROn.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου