Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

Οι γραφειοκράτες του Πενταγώνου σκότωσαν τον πιλότο


του ΚΩΣΤΑ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ
ΤΡΑΓΩΔΙΑ στον αέρα από την σύκγρουση δύο F-16
Νέα τραγωδία πλήττει α­πό χθες το μεσημέρι τις Ένοπλες Δυνάμεις. Σχεδόν ένα μήνα μπα την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι της Αεροπορίας Στρατού που στοίχισε τη ζωή σε δυο χειριστές στην Πάχη Μεγάρων, χθες δυο μαχητικά F-16 της Πολεμι­κής Αεροπορίας συγκρού­στηκαν στον αέρα νότια της Ιεράπετρας στην Κρήτη.
Αποτέλεσμα, ένας πιλότος νεκρός, έ­νας σοβαρό τραυματίας και ένας τρίτος με ελαφρό τραύματα.
Τα πραγματικά αίτια αυτής της τραγω­δίας φαίνεται όμως ότι θα πρέπει να α­ναζητηθούν στην απίστευτη γραφειο­κρατία του ελληνικού κρότους και στην ολιγωρία ορισμένων που καθυστερούν να προχωρήσουν στην προμήθεια των
νέων κινητήρων για τα συγκεκριμένα μαχητικά, αν και η αγορά τους έχει ε­γκριθεί' εδώ και μήνες! Αποτέλεσμα εί­ναι οι πιλότοι μας να εκπαιδεύονται σε ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες α­σκήσεις - όπως η μοιραία χθεσινή - πε­τώντας μόλις 5 με 6 ώρες το μήνα, άνω των 15-18 ωρών το μήνα που απαιτούνται για να εκπαιδευτούν σωστά και με ασφάλεια! Οι ώρες εκπαίδευσης των πι­λότων μας έχουν δραματικά «ψαλιδιστεί» εξαιτίας της έλλειψης κινητήρων. Η αγορά τους κοστίζει μόλις 200-220 ε­κατομμύρια ευρώ, είχε εγκριθεί από την πολιτική ηγεσία, αλλά περιέργως ο σχε­τικός φάκελος πηγαινοέρχεται μεταξύ Πενταγώνου και Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής εδώ και μήνες, χωρίς να προχωράει τίποτε...
Ταυτόχρονα, ικανοί και έμπειροι ιπτάμενοι, άξιοι εκπαιδευτές, παραγκωνίζονται ή εξαναγκάζονται σε παραίτηση εξαιτίας εσωτερικού πολέμου νεύρων που τους γίνεται από ανωτέρους τους σε διάφορες μονάδες και κλιμάκια, κάτι που δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ο Α/ΓΈΑ αντιπτέραρχος Β. Κλόκαζας. Αυτή η εικόνα διάλυσης συνέτεινε στη χθε­σινή τραγωδία. Μαζί με όλα αυτά, υπήρ­ξε πριν λίγο καιρό για άλλους λόγους και ο εξαναγκασμός σε παραίτηση του Διοικητή της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας Γιώργου Βλασσόπουλου, ενός αξιωματικού κατά γενική ομολογία «κό­σμημα» για την Πολεμική Αεροπορία, η οποία δεν έχει την πολυτέλεια να διαθέ­τει και πολλούς σαν και αυτόν...
Πως συνέβη__________________________
Το δυστύχημα έγινε σας 14.05 κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης άσκησης εναέριας μάχης, με σενάριο δύο εναντίον τεσσάρων αεροσκαφών. Όλα τα F- 16 Block 52 plus που έπαιρναν μέρος στην άσκηση ανήκαν στην 340 Μοίρα της Σούδας (115 Πτέρυγα Μάχης) και έκαναν επικίνδυνους ελιγμούς κοντά στο νησάκι Χρυσή, νότια της Ιεράπετρας. Τα δύο μαχητικά που συγκρού­στηκαν, ένα διθέσιο και ένα μονοθέσιο, ανήκαν στον ίδιο σχηματισμό. μιαν δηλαδή δύο από τα τέσσερα αεροσκάφη που είχαν το ρόλο του επιτι­θέμενου εναντίον των δύο που  είχαν το ρόλο ίου αμυνόμενου και που ε­πρόκειτο να «αναχαιτίσουν» τους «εισβολείς». Τα δύο αεροσκάφη που συ­γκρούστηκαν ήταν τα πρώτα που εκτε­λούσαν επιθετικούς ελιγμούς, καθώς τα υπόλοιπα δύο ακολουθούσαν οκτώ μίλια πιο πίσω.
Τα δυο «μοιραία» F-16 έκαναν μια τακτική κίνηση, κατεβαίνοντας αρχικά στα 500 πόδια (περίπου 170 μέτρα) και μετά ανερχόμενα απότομα στα 1.800 με 2.000 πόδια (περίπου 650 μέτρα) ώστε να προχωρήσουν σε άφεση βλή­ματος. Στο ύφος αυτό εκτιμάται ότι συ­γκρούστηκαν στον αέρα. Νεκρός είναι ο κυβερνήτης του μονοθέσιου F-16 Σμηναγός Αναστάσιος Μπαλατσούκας, 33 ετών, παντρεμένος, από την Άρτα, που προφανώς Βρήκε ακαριαίο θάνατο κατά τη σύγκρουση. Τα ακριβή αίτια της τραγωδίας θα τα βρει η Επι­τροπή Διερεύνησης ατυχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι χαριστές του διθέσιου. Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης, 35 ετών, παντρε­μένος και με μια κόρη και ο ανθυπο­σμηναγός Παύλος Βατζάκης, 25 ετών, ανύπαντρος, φαίνεται από τα πρώτα στοιχεία ότι εγκατέλειψαν δευτερόλε­πτα μετά τη σύγκρουση.
Γι' αυτό και ο εκπαιδευτής Σμηναγός που καθόταν στην πίσω θέση του αεροσκάφους τραυματίστηκε σοβαρά, έχοντας υπο­στεί εσωτερική αιμορραγία, ρήξη αγγείων και διάτρηση πνεύμονα. Η κατά­σταση της υγείας του είναι πολύ κρίσι­μη, καθώς υπέστη και τρεις ανακοπές τις οποίες ευτυχώς ξεπέρασε. Χειρουρ­γήθηκε στο νοσοκομείο της Ιεράπε­τρας και στη συνέχεια μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο Ηρακλεί­ου. Ο εκπαιδευόμενος ανθυποσμηνα­γός που καθόταν μπροστά στάθηκε πιο τυχερός και υπέστη κάποια κατάγματα στα κάτω άκρα
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Β. Βε­νιζέλος μετέβη στην Κρήτη και επισκέ­φτηκε τόσο τους τραυματίες πιλότους, όσο και την 115 Πτέρυγα Μάχης.
ΠΗΓΗ: Αυριανή, 27/08/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: