Η Τουρκία μετράει μέρες για τον πύραυλο με βεληνεκές 2.500 χιλιομέτρων
Το όνομα του Κατευθυνόμενο Stand-off πύραυλο ακριβείας, εν συντομία SOM.
Παρήχθη στην κατεύθυνση των αναγκών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, ώστε να μπορούν τα αεροσκάφη της να βάλλουν εναντίον αναγνωρισθέντων στόχων με μεγάλη ακρίβεια και χωρίς να εισέρχονται στο βεληνεκές της εχθρικής αεράμυνας.
Αυτή τη στιγμή έχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις αυτού του πυραύλου, με βεληνεκές πάνω από 180 χιλιόμετρα.
Ο εθνικός πύραυλος SOM είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά στην κοινή γνώμη, πέρσι κατά τη διάρκεια των Αεροπορικών Επιδείξεων στην Σμύρνη από ένα F-16.
Ο Γκιοκμέν Μαχμουτγιαζιτζίογλου από την εταιρία TÜBİTAK-SAGE μιλώντας σχετικά με τον SOM είπε : "Παγκοσμίως υπάρχουν πύραυλοι παρόμοιοι με αυτόν, οι Γερμανοί έχουν τον Taurus, υπάρχει ο Storm Shadow ως ευρωπαϊκή συμπαραγωγή και οι Αμερικανοί έχουν τον λεγόμενο Slam-Er. Ο δικός μας σε σχέση με εκείνους βρίσκεται στο ανώτατο τεχνολογικό επίπεδο και διαθέτει κάποια χαρακτηριστικά που εκείνοι δεν τα έχουν".
Το Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης SAGE της TÜBİTAK που συνεχίζει επί 6 χρόνια τις εργασίες του σε αυτόν το τομέα, αυτή τη στιγμή έχει βγάλει πυραύλους με βεληνεκές 300 χλμ.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές ο πύραυλος "ως τεχνολογία είναι ίδιος με τον Τόμαχοκ, μόνο το βεληνεκές του είναι πιο μικρό, και σε αυτό δουλεύουμε τώρα, αλλά μπορούμε να πούμε πως ως σχέδιο είναι στην ίδια οικογένεια με τον Τόμαχοκ.".
Οι προσδοκίες όμως για το βεληνεκές είναι μεγάλες.
Το SAGE θα αρχίσει φέτος τις δοκιμές για 500 χιλιόμετρα, το βεληνεκές θα φτάσει πρώτα στα 1500 χλμ και το 2014 στα 2.500 χλμ.
Το σώμα του πυραύλου είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να δυσκολεύει τον εντοπισμό του από τα εχθρικά ραντάρ.
Καθώς ακολουθεί τα δοθέντα σημεία πορείας σε χαμηλή τροχιά, μπορεί και προχωρά προς τον στόχο του αποφεύγοντας τα στοιχεία της εχθρικής αεράμυνας,
Διαθέτει πλοήγηση με όργανα, και ως πρόσθετο στο GPS, προστέθηκε και επίγειο σύστημα πλοήγησης.
Έτσι ακόμη και αν διακοπεί ή υπάρξει εμπλοκή στο GPS, ο πύραυλος δύναται χάρη στο επίγειο σύστημα πλοήγησης να ακολουθήσει την προκαθορισμένη του πορεία και φτάνει έτσι με μεγάλη ακρίβεια στον στόχο του.
Ιστοσελίδα Askerhaber-tourkikanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου