Μέγα θέμα είχε γίνει στην Ελλάδα επί κυβερνήσεων Σαμαρά-Βενιζέλου και Τσίπρα -Καμμένου η υπόθεση της επανεργοποίησης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P 3 Orion.
Όχι κανένας από τους ανησυχούντες επικριτές της επιλογής δεν είπε κουβέντα,ούτε διερεύνησε ποιοι,γιατί και πως είχαν αποφασίσει το 2009 να καθηλώσουν αυτά τα αεροσκάφη,αφήνοντας το ΠΝ και τη χώρα χωρίς ένα πολύ σημαντικό εναέριο “εργαλείο”.
Πιο πρόσφατο παράδειγμα της έλλειψης οι έρευνες για το αεροσκάφος της Egyptair
Χρειάστηκε να περάσουν περίπου…τρία χρόνια για να αποφασίσουμε αν θα επανεργοποιήσουμε τα P 3.Κι αν δεν υπήρχε ο κίνδυνος να “φουντάρει” η ΕΑΒ δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι ότι η υπόθεση θα είχε προχωρήσει.
Όσο στην Ελλάδα τσακωνόμασταν γι΄ αυτή την υπόθεση στην Τουρκία σχεδιάζουν ένα ακόμη μεγάλο πρόγραμμα που θα ανοίξει κι άλλο την “εξοπλιστική ψαλίδα”.
Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ τα οποία επικαλούνται δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων, το Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας ενδιαφέρεται για την αγορά αεροσκάφους επιτήρησης-περιπολίας μακράς ακτίνας.Ποια είναι αυτά; Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η Άγκυρα ενδιαφέρεται για τα P 8 Poseidon!
Επισημαίνεται ότι το τουρκικό ΠΝ διαθέτει ήδη:
- 6 CN-235 (εκ των οποίων τα 4 έχουν δυνατότητες διεξαγωγής Ηλεκτρονικού Πολέμου), τα οποία από το 2013 και μετά έχουν κάνει σουρωτήρι το Αιγαίο, συμμετέχοντας και σε αποστολές του ΝΑΤΟ με το τουρκικό ΠΝ να εκμεταλλεύεται πλήρως την εγκληματική καθήλωση των αεροσκαφών P-3 του Πολεμικού μας Ναυτικού.
- 2 ATR72-600
Σύμφωνα πάντα με τουρκικά ΜΜΕ ο Τούρκος αξιωματούχος δήλωσε ότι: “Η ανάγκη για την προμήθεια του παραπάνω αεροσκαφους επιβάλλεται και συμφωνεί με τις προτεραιότητες της εξωτερικής πολιτικής της χώρας“.
Επιπλέον ο αξιωματούχος περιέγραψε τις γενικές προδιαγραφές του Α/Φ λέγοντας ότι: “το προτεινόμενο Α/Φ θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα πτήσεως σε απόσταση 1.000-1.200 ναυτικά μίλια από την βάση απογείωσης και αυτονομία 12-15 ώρες.
Επίσης θα πρέπει να έχει δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου καθώς και προσβολής στόχων επιφανείας.
Το νέο Α/Φ θα προστεθεί στο υπάρχοντα στόλο Α/Φ του Τ/ΠΝ, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους μελλοντικούς ρόλους που θα αναλάβει η χώρα, καθώς και στις επιδιώξεις της”.
Οι προδιαγραφές που δόθηκαν από τον Τούρκο αξιωματούχο οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Τ/ΠΝ πιθανώς θα επιδιώξει να προμηθευτεί το Α/Φ P-8 POSEIDON της BOEING, το οποίο χρησιμοποιείται και από το ΠΝ των ΗΠΑ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ P-8 POSEIDON
Μήκος: 129 ft 5 in (39.47 m)
Ωφέλιμο φορτίο: 19,800+ lb (9,000+ kg)
Κινητήρες: 2 × CFM56-7B turbofan, 27,000 lbf (120 kN) κάθε μία
Μέγιστη ταχύτητα: 490 knots (907 km/h)
Cruise speed: 440 kn (815 km/h)
Ακτίνα δράσης: 1,200 ν.μ. (2,222 km) έως 4,500 ν.μ. (8,300 km) ανάλογα με την αποστολή, το φορτίο και τον εξοπλισμό.
Μέγιστο ύψος πτήσης: 41,000 ft (12,496 m)
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
5 εσωτερικές και 6 εξωτερικές θέσεις για: AGM-84H/K SLAM-ER, AGM-84 Harpoon, Mark 54 τορπίλες, πυραύλους και βόμβες.
RADAR
Raytheon APY-10 multi-mission surface search radar
ΛΟΙΠΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Διατίθεται πακέτο εξοπλισμού για SIGINT.
Εμείς ας συνεχίσουμε να συζητάμε για το αν έπρεπε να επανεργοποιήσουμε τα P 3!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου