Η ΝΕΑ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΕΛ!!
ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΠΙΡΤΖΗ!
ΠΑΚΤΩΛΟΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΠ’ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ ΕΧΕΙ ΧΑΣΟΥΡΑ….
ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΑΧΗ ΚΑΤΟΥΡΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΡΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΛΑΜΟΓΙΑ
Κυβερνητική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή (ημέρα που ανακοινώθηκε ημιεπίσημα και η συμφωνία με τους δανειστές για τις νέες περικοπές στις συντάξεις και αύξηση στη φορολογία) προβλέπει ότι θα αποζημιώνεται πλέον από το δημόσιο ο όμιλος Μπόμπολα για την ζημιογόνο λειτουργία του οδικού άξονα Τρίπολη-Κόρινθος-Καλαμάτα!
Η λειτουργία του έργου, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας, θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.
Η απόφαση είναι του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη ενώ την συνυπογράφουν και οι άλλοι συναρμόδιοι υπουργοί.
Όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, «παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της προβλεπόμενης στη σύμβαση παραχώρησης του έργου «Μελέτη-Κατασκευή- Χρηματοδότηση- Λειτουργία-Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου «Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Κλάδος Λέυκτρο- Σπάρτη (ν.3559/2007)», δαπάνης η οποία προκαλείται από την υποχρέωση του Δημοσίου για την επιδότηση λειτουργίας και την πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου, που καταβάλλεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα».
Η κυβέρνηση με τη συγκεκριμένη τροπολογία ενεργοποιεί ρήτρα της σύμβασης παραχώρησης του έργου (από την εποχή Σουφλιά επί ΝΔ!) με την οποία διασφαλίζει την κερδοφορία της κοινοπραξίας Άκτωρ-J&P Άβαξ -Intracom Συμμετοχών εφόσον τα έσοδα της πέφτουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
Η συγκεκριμένη επιδότηση δεν μπορεί να δοθεί μέσω ΕΣΠΑ καθώς τα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδοτούν μόνο τις φάσεις των μελετών και της κατασκευής των έργων, αλλά όχι το στάδιο της λειτουργίας τους με αποτέλεσμα πλέον το όποιο κόστος προκύψει από τον όγκο διέλευσης οχημάτων, να το επωμίζεται το Δημόσιο. Η συγκεκριμένη απόφαση είναι ακόμη μια από αυτές που ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρούσε χαριστικές και είχε εξαγγείλει ότι θα καταργήσει.
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτος δεν αναφέρεται το πιθανό κόστος που θα έχει για τον προϋπολογισμό η συγκεκριμένη επιδότηση προς την Μορέας ΑΕ. Υπολογίζεται πάντως σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια…
press-gr.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου