Ένα ακόμη καμπανάκι κινδύνου για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και τις Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα, συνιστά η προσάραξη της φρεγάτας «Κανάρης» (F-464) έξω από την Ψυτάλλεια.
Άνθρωποι και μηχανές βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στα όρια τους και λόγω των μνημονίων δεν μπορούν ούτε να οπλικά συστήματα να επισκευαστούν-συντηρηθούν σωστά, αλλά ούτε και το προσωπικό να πάρει τα απαραίτητες ανάσες που χρειάζεται.
Η φρεγάτα επέστρεφε από αποστολή «σκοπούν» στο Αιγαίο και το σημείο από το οποίο διέρχονταν για να μπει στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας ήταν κάτι περισσότερο από γνωστό για το πλήρωμα της «Κανάρης».
Τί έφταιξε και έγινε η προσάραξη, ευτυχώς χωρίς να εξελιχθεί το ατύχημα σε δυστύχημα και τραγωδία;
Τα πιθανά ενδεχόμενα είναι δύο:
Είτε πρόκειται για λάθος υπολογισμούς από τα μέλη του πληρώματος που στελέχωναν τη γέφυρα του πλοίου, είτε πρόκειται για βλάβη, ενδεχομένως στα πηδάλια, τις μηχανές ή και στα συστήματα πλοήγησης του.
Όπως και να έχει πάντως οι συνεχείς επιχειρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού λόγω, κυρίως, τουρκικής προκλητικότητας, αλλά και συμμετοχής στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού έχουν οδηγήσει σε οριακές καταστάσεις.
Τη στιγμή που το πλοίο διέρχονταν από την Ψυτάλλεια, η ταχύτητα ήταν χαμηλή και οι καιρικές συνθήκες απολύτως καλές.
Άρα, αν δεν υπήρξε κάποιο ανθρώπινο λάθος τότε κάτι το αναπάντεχο από μηχανικής πλευράς συνέβη, αν και αυτά που μπορούν να προκύψουν είναι αντιμετωπίσιμα από το έμπειρο προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού.
Αυτή την ώρα στην περιοχή έχουν σπεύσει τρία ρυμουλκά του Πολεμικού Ναυτικού και δύτες που βούτηξαν για να δουν τι συμβαίνει στα ύφαλα του πλοίου για να λάβουν την απόφαση με τον ναυπηγό για το πώς θα προχωρήσει η αποκόλληση του πλοίου.
Οι πληροφορίες λένε πώς έχει ξεκινήσει ήδη, αλλά δεν υπάρχει βιασύνη για να ολοκληρωθεί άμεσα.
Όλα δείχνουν ότι έχει ακουμπήσει το σόναρ και δεν έχει καθίσει στα αβαθή άλλο μεγάλο μέρος του πλοίου.
Αυτό σημαίνει ότι η αποκόλληση θα είναι σχετικά εύκολη.
Οι δύτες με την εικόνα που έχουν να κατευθύνουν και τα ρυμουλκά να κάνουν τις κατάλληλες κινήσεις για την αποκόλληση του πλοίου.
Το πλοίο παραμένει με τις μηχανές αναμμένες και δεν έχει γείρει, κάτι που θεωρούν καλό στο Πολεμικό Ναυτικό.
Επίσης θετικό είναι ότι δεν έχει υπάρξει διαρροή, όπως επισήμανε σε ενημέρωση του το ΓΕΝ.
Ωστόσο, η ηγεσία του ΓΕΝ θα πρέπει να προβληματιστεί και να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων για να αποφευχθούν άλλα ατυχήματα στο μέλλον.
Πρώτα για τις επιλογές των κυβερνητών.
Αμέσως μετά για τις συνέπειες που έχουν οι συνεχείς περικοπές στις αμυντικές δαπάνες.
Η κατάσταση λόγω περικοπών γίνεται κάθε μέρα όλο και δυσκολότερη.
Αν αποφασιστεί να γίνει και η αναβάθμιση των F-16 τότε οι περικοπές θα είναι ακόμη μεγαλύτερες, αφού υπολογίζεται πώς το ποσό για την κάλυψη του προγράμματος θα γίνει από τα χρήματα που κάθε χρόνο υπάρχουν στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για συντήρηση και επισκευή των οπλικών συστημάτων.
Πριν μερικές μέρες είχαμε την πυρκαγιά στο ναρκοθηρευτικό του Στόλου.
Και λίγες ημέρες πριν κατά τη διάρκεια της άσκησης «Παρμενίων» είχαμε ένα πολύ σοβαρό περιστατικό σε ΤΠΚ του ΠΝ.
Πρόβλημα που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια βολών και θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο για μέλη του πληρώματος. Αποδόθηκε σε ελαττωματικά πυρομαχικά…
Οι βλάβες που καλούνται να αντιμετωπίσουν κάθε μέρα τα στελέχη του ΠΝ είναι πολλές και η κατάσταση επιδεινώνεται.
πηγη
Ο Στόλος σε κίνδυνο ελλείψει κονδυλίων και με την Τουρκία σε «κούρσα» εξοπλισμών
Ένα ακόμη καμπανάκι κινδύνου για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και τις Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα, συνιστά η προσάραξη της φρεγάτας «Κανάρης» (F-464) έξω από την Ψυτάλλεια.
Άνθρωποι και μηχανές βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στα όρια τους και λόγω των μνημονίων δεν μπορούν ούτε να οπλικά συστήματα να επισκευαστούν-συντηρηθούν σωστά, αλλά ούτε και το προσωπικό να πάρει τα απαραίτητες ανάσες που χρειάζεται.
Η φρεγάτα επέστρεφε από αποστολή «σκοπούν» στο Αιγαίο και το σημείο από το οποίο διέρχονταν για να μπει στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας ήταν κάτι περισσότερο από γνωστό για το πλήρωμα της «Κανάρης».
Τί έφταιξε και έγινε η προσάραξη, ευτυχώς χωρίς να εξελιχθεί το ατύχημα σε δυστύχημα και τραγωδία;
Τα πιθανά ενδεχόμενα είναι δύο: Είτε πρόκειται για λάθος υπολογισμούς από τα μέλη του πληρώματος που στελέχωναν τη γέφυρα του πλοίου, είτε πρόκειται για βλάβη, ενδεχομένως στα πηδάλια, τις μηχανές ή και στα συστήματα πλοήγησης του.
Όπως και να έχει πάντως οι συνεχείς επιχειρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού λόγω, κυρίως, τουρκικής προκλητικότητας, αλλά και συμμετοχής στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού έχουν οδηγήσει σε οριακές καταστάσεις.
Τη στιγμή που το πλοίο διέρχονταν από την Ψυτάλλεια, η ταχύτητα ήταν χαμηλή και οι καιρικές συνθήκες απολύτως καλές. Άρα, αν δεν υπήρξε κάποιο ανθρώπινο λάθος τότε κάτι το αναπάντεχο από μηχανικής πλευράς συνέβη, αν και αυτά που μπορούν να προκύψουν είναι αντιμετωπίσιμα από το έμπειρο προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού.
Αυτή την ώρα στην περιοχή έχουν σπεύσει τρία ρυμουλκά του Πολεμικού Ναυτικού και δύτες που βούτηξαν για να δουν τι συμβαίνει στα ύφαλα του πλοίου για να λάβουν την απόφαση με τον ναυπηγό για το πώς θα προχωρήσει η αποκόλληση του πλοίου. Οι πληροφορίες λένε πώς έχει ξεκινήσει ήδη, αλλά δεν υπάρχει βιασύνη για να ολοκληρωθεί άμεσα.
Όλα δείχνουν ότι έχει ακουμπήσει το σόναρ και δεν έχει καθίσει στα αβαθή άλλο μεγάλο μέρος του πλοίου. Αυτό σημαίνει ότι η αποκόλληση θα είναι σχετικά εύκολη. Οι δύτες με την εικόνα που έχουν να κατευθύνουν και τα ρυμουλκά να κάνουν τις κατάλληλες κινήσεις για την αποκόλληση του πλοίου.
Το πλοίο παραμένει με τις μηχανές αναμμένες και δεν έχει γείρει, κάτι που θεωρούν καλό στο Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης θετικό είναι ότι δεν έχει υπάρξει διαρροή, όπως επισήμανε σε ενημέρωση του το ΓΕΝ.
Ωστόσο, η ηγεσία του ΓΕΝ θα πρέπει να προβληματιστεί και να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων για να αποφευχθούν άλλα ατυχήματα στο μέλλον. Πρώτα για τις επιλογές των κυβερνητών.
Αμέσως μετά για τις συνέπειες που έχουν οι συνεχείς περικοπές στις αμυντικές δαπάνες. Η κατάσταση λόγω περικοπών γίνεται κάθε μέρα όλο και δυσκολότερη.
Αν αποφασιστεί να γίνει και η αναβάθμιση των F-16 τότε οι περικοπές θα είναι ακόμη μεγαλύτερες, αφού υπολογίζεται πώς το ποσό για την κάλυψη του προγράμματος θα γίνει από τα χρήματα που κάθε χρόνο υπάρχουν στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για συντήρηση και επισκευή των οπλικών συστημάτων.
Πριν μερικές μέρες είχαμε την πυρκαγιά στο ναρκοθηρευτικό του Στόλου. Και λίγες ημέρες πριν κατά τη διάρκεια της άσκησης «Παρμενίων» είχαμε ένα πολύ σοβαρό περιστατικό σε ΤΠΚ του ΠΝ.
Πρόβλημα που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια βολών και θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο για μέλη του πληρώματος.
Αποδόθηκε σε ελαττωματικά πυρομαχικά…
Οι βλάβες που καλούνται να αντιμετωπίσουν κάθε μέρα τα στελέχη του ΠΝ είναι πολλές και η κατάσταση επιδεινώνεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου