Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Ολοκλήρωση εκσυγχρονισμού των P-3 Οrion στα τέλη του 2023

«Ξέρετε πότε αποκτούμε το πρώτο αεροπλάνο;

Μέσα σε δώδεκα μήνες.

Σε δώδεκα μήνες θα έχει παραδοθεί το πρώτο αεροσκάφος». 

 

Αυτή ήταν η διαβεβαίωση του ΥΕΘΑ Πάνου Κάμμενου στη Βουλή στις 4 Μαΐου 2015 σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού έως πέντε (5) Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού.

 

Στις 7 Σεπτεμβρίου 2017, ο ίδιος διαπιστώνει πως «κατ’ αρχήν η πορεία υλοποίησης του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών υλοποιείται σύμφωνα με τον προγραμματισμό χωρίς καθυστερήσεις» και γνωστοποιεί πως «το αεροσκάφος ενδιάμεσης λύσης αναμένεται, σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, να παραληφθεί το χρονικό διάστημα από τον Νοέμβριο τρέχοντος έτους έως το Φεβρουάριο 2018», ή σχεδόν 3 χρόνια μετά την εκταμίευση των $47,3 εκατ. για την τυπική ενεργοποίηση της διακρατικής σύμβασης (LΟΑ GR-P-GLI).

 

Οπως προκύπτει από την απάντηση του Πάνου Καμμένου στη Βουλή, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2017 η ελληνική πλευρά έχει ήδη πληρώσει $305,9 εκατ., δηλαδή το 61% της οφειλής των $499,8 εκατ. (ή €393,54 εκατ. σε τιμές ισοτιμίας 1:1,27 της 30ης Οκτωβρίου 2014).

 

Σημειώνεται πως με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετίας του προγράμματος, η οποία συνάδει με την αποπληρωμή του 64,7% του συνολικού τιμήματος από ελληνικής πλευράς, ήτοι $323,3 εκατ., θα πρέπει να έχουν περατωθεί και παραδοθεί τα ακόλουθα: ενεργοποίηση του αεροσκάφους ενδιάμεσης λύσης (s/n 152744), αγορά νέων δομικών τμημάτων αντικατάστασης στα αεροσκάφη, αγορά των νέων επιχειρησιακών υποσυστημάτων/συστήματων και ολοκλήρωση ανάπτυξης του συστήματος αποστολής.

 

Το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής του προγράμματος εκτείνεται μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2021. Μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί στην Αμερικανική πλευρά τα $305,9 εκατ. από τα $499,8 εκατ. της συμφωνίας, η οποία χαρακτηρίζεται από εμπροσθοβαρή αποπληρωμή.

Έκτοτε, οι πλέον πρόσφατες εξελίξεις είναι:

 

  • Η ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας Rockwell Collins στις 23 Οκτωβρίου 2017 πως επιλέχθηκε από την Lockheed Martin ως υποκατασκευαστής για την αναβάθμιση των πιλοτηρίων με το πρότυπο Flight 2. Πρόκειται για την ίδια διαμόρφωση «glass cockpit» που επελέγη αρχικά για τα 15 μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 AUP της ΠΑ, αν και τελικά δεν υιοθετήθηκε στο σύνολό της.

 

  • Η ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ στις 6 Νοεμβρίου 2017 για την ανάθεση σύμβασης $260 εκατ. στην Lockheed Martin, η οποία τροποποιεί την προηγηθείσα σύμβαση(N68335-16-C-0125) αξίας $141,9 εκατ. της 11ης Φεβρουαρίου 2016 για την εκτέλεση εργασιών εκσυγχρονισμού τεσσάρων (4) αεροσκαφών Ρ-3Β, εργοστασιακού επιπέδου επιθεώρησης, ολοκλήρωση εγχώριου τακτικού συστήματος αποστολής και νέα avionics που θα επεκτείνουν το όριο ζωής κάθε αεροσκάφους κατά 15.000 ώρες πτήσης.

 

Στην ίδια ανακοίνωση γνωστοποιείται πως οι εργασίες θα εκτελεστούν στη Marietta, Georgia (38%), το Σχηματάρι (25%), την Αργυρούπολη (11%), το Τελ Αβίβ, Ισραήλ (11%), το Cedar Rapids, North Carolina (8%), το Bellevue, Washington (3%), το Los Angeles, California (2%) και την Ottawa, Καναδά (2%), με ορίζοντα ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο του 2023.


To πρότυπο 

Flight2 που επελέγη για την αναβάθμιση των avionics των P-3HN Orion του ΠΝ είναι το ίδιο με εκείνο των C-130 AUP της ΠΑ, αν και στα τελευταία δεν υιοθετήθηκε στο σύνολό του.


Εντύπωση πάντως προκαλεί ο ισχυρισμός του ΥΕΘΑ πως «επετεύχθη σημαντική βελτίωση των ποιοτικών παραμέτρων για την ελληνική πλευρά, καθόσον συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα στοιχεία που απουσίαζαν από την αρχική προσφορά, συγκεκριμένα δε η ενεργοποίηση πέντε αεροσκαφών έναντι τεσσάρων, συμπερίληψη Follow on Support και «glass cockpit» διαμόρφωση του πιλοτηρίου»…

 

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: