Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΠΑΤΑΕΙ «ΦΡΕΝΟ» ΣΤΑ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΠΑΤΑΕΙ «ΦΡΕΝΟ» ΣΤΑ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Μαθήματα για ασφαλείς… πτήσεις σε δύο τροχούς
 Ο τραγικός απολογισμός στα τροχαία ατυχήματα όπου ενεπλάκησαν μοτοσικλετιστές-στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας με χαρακτηριστικό παράδειγμα την τριετία (2005-2008) όπου προσωπικό της Π.Α. έχει εμπλακεί σε τριακόσια έξι ατυχήματα με δίκυκλο, στα οποία έχασαν τη ζωή τους δεκατέσσερα άτομα, ενώ τραυματίστηκαν συνολικά διακόσια εβδομήντα εννέα, έχει οδηγήσει την Π.Α. στην πραγματοποίηση ειδικών σχολείων για να θωρακίσει τα μέλη της με γνώσεις ασφαλούς οδήγησης.

Στο πλαίσιο των δράσεων της Π.Α. για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων με μοτοσικλέτες, η Διεύθυνση Ασφάλειας και Εδάφους του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας ξεκίνησε το 2008 την εκπαίδευση εβδομήντα οκτώ (78) στελεχών σε Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσικλέτας.

Η εκπαίδευση ήταν διάρκειας δέκα εκπαιδευτικών ωρών, υλοποιήθηκε σε μία ημέρα ανά σειρά (πραγματοποιήθηκαν τρεις εκπαιδευτικές σειρές) και περιλάμβανε θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση για τη βελτίωση των ικανοτήτων του οδηγού.

Η επιτυχία της προσπάθειας οδήγησε στη συνέχεια της εκπαιδευτικής δραστηριότητας και το 2009 με την εκπαίδευση εβδομήντα έξι (76) ακόμα στελεχών στην περιοχή της Αττικής και πενήντα πέντε (55) στελεχών της 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα, ενώ παράλληλα οργανώθηκε σε συνεργασία με την Αμερικανική Ευκολία της Αεροπορικής Βάσης της Σούδας και την 115 Π.Μ. παρόμοια εκπαίδευση με τη συμμετοχή τριών αξιωματικών ως υποψήφιων εκπαιδευτών (10ήμερη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση) και δέκα στελεχών ως εκπαιδευόμενων (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση με διάρκεια μίας ημέρας). 

Μεταξύ άλλων αναλύθηκαν θέματα όπως: Γυροσκοπικό φαινόμενο: Πώς στέκεται όρθια σε δύο τροχούς η μοτοσικλέτα. 

Πώς στρίβει. 
Τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι για να στρίψει σωστά.
Έλεγχος γκαζιού: Η επίδραση που έχει η σωστή χρήση του γκαζιού στη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. 

Τι είναι μύθος και τι αλήθεια. Πώς ανοίγουμε σωστά το γκάζι κατά τη διάρκεια της στροφής.

Φρενάρισμα: Πώς φρενάρουμε σωστά. Σωστή χρήση και των δύο φρένων. Πού βρίσκεται το κατάλληλο σημείο για ένα σωστό φρενάρισμα.

Θέση οδήγησης: 
Ποια είναι η σωστή στάση πάνω στη μοτοσικλέτα. 
Τι επίδραση έχει. 
Πώς στηριζόμαστε καλύτερα. Πώς να μείνουμε ξεκούραστοι οδηγώντας πολλές ώρες. Αλληλουχία κινήσεων κατά την οδήγηση: 
Πότε πρέπει να κάνουμε μία ενέργεια και πότε όχι.
Ποια είναι η σωστή σειρά ενεργειών πριν και κατά τη διάρκεια της στροφής. Τι επίδραση έχει το λάθος.

Σχολείο ασφαλούς οδήγησης
Η προσπάθεια αυτή βρήκε μεγάλη απήχηση στο προσωπικό της Π.Α. και, με στόχο την παροχή εκπαίδευσης σε όλους τους ενδιαφερόμενους που χρησιμοποιούν μοτοσικλέτα, άρχισε η διερεύνηση για τη δυνατότητα οργάνωσης ανάλογου σχολείου με θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση σε Μονάδα της Π.Α. 

Για το σκοπό αυτό έγινε επιλογή οκτώ στελεχών οι οποίοι σε συνεργασία της Π.Α. με την Αμερικάνικη Ευκολία Σούδας εκπαιδεύτηκαν το Σεπτέμβριο του 2010 στη Σούδα προκειμένου πιστοποιηθούν ως εκπαιδευτές του προγράμματος του Motorcycle Safety Foundation (MSF). 

Η εκπαίδευση αυτή διάρκειας δύο εβδομάδων χωρίζεται σε δύο διαφορετικά επίπεδα τα οποία περιλαμβάνουν θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θα προσδώσει στην Π.Α. την απαραίτητη αυτονομία για τη διοργάνωση σεμιναρίων ασφαλούς οδήγησης. 

Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των ανωτέρω στελεχών ετοιμάζεται η λειτουργία του πρώτου σχολείου ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας της Π.Α. μέσα στο 2011. 

Αξίζει να σημειωθεί πως το ΓΕΑ δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ενίσχυση της ασφάλειας των στελεχών του και η ΔΑΠΕ (Διεύθυνση Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας) παράλληλα με τα υπόλοιπα καθήκοντά της έχει διοργανώσει και ημερίδες για την οδική ασφάλεια καθώς και αφίσες τονίζοντας πως η ασφάλεια είναι το υπ’ αριθμόν ένα ζητούμενο εντός και εκτός υπηρεσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: