Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Οι πρώτες φωτογραφίες του τουρκικού ελικοπτέρου ARIKOPTER


Image

Όταν η ελληνική κυβέρνηση υποτίθεται για λόγους οικονομίας - και λέμε υποτίθεται γιατί εκτιμούμε πως άλλα πολύ πιο ύποπτα πράγματα συμβαίνουν -  ακυρώνει την αποδοχή δωρεάς πραγματικού ύψους 4 δις δολαρίων  για τα Μ1Α1 Abrams,  η Τουρκία ανέπτυξε και κατασκεύασε εργαστηριακό πρόπλασμα του μελλοντικού αντικαταστάτη του UH-1H/D της τουρκικής Αεροπορίας Στρατού.   


Σύμφωνα με τις φωτογραφίες που φέρνει για πρώτη φορά στην δημοσιότητα το Defencenet.gr και τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί ολοκληρώθηκε πρόσφατα η κατασκευή του εργαστηριακού προπλάσματος του τουρκικού ελαφρύ ελικόπτερου ARIKOPTER το οποίο αναπτύσσεται από κοινού από την κρατική ΤΑΙ και το πανεπιστήμιο Istanbul Tech. University (ITU).





Image

Το πρόγραμμα βρίσκεται υπό την αιγίδα του κρατικού οργανισμού σχεδιασμού και ανάπτυξης (βλέπετε στην Τουρκία τα χρήματα που διαθέτουν τα δίνουν για έρευνα και ανάπτυξη με απτά αποτελέσματα και όχι για πάρκα και πολιτιστικά κέντρα) και όπως αναφέρουν τουρκικές πηγές το πρόγραμμα ξεκίνησε το χρόνο που ανέβηκες στην εξουσία το κόμμα του Ερντογάν, δηλαδή το 2002.

Image

Το πρόγραμμα ARIKOPTER αφορά την κατασκευή ενός εργαστηριακού μοντέλου ελικοπτέρου το οποίο θα αξιοποιηθεί για την κατασκευή του τουρκικού ελικοπτέρου το οποίο εκτιμάται ότι θα αντικαταστήσει τα παλαιά UH-1H/D. Συνολικά 60 επιστήμονες νέοι άνθρωποι εργάζονται στο πρόγραμμα το οποίο εξελίχτηκε σε τρείς φάσεις μέσω του οποίου έχουν πραγματοποιηθεί 100 διεθνείς επιστημονικές δημοσιεύσεις, και 40 εργασίες για μεταπτυχιακά. Οι Τούρκοι με απλά λόγια κατάφεραν να συνδυάσουν τις σπουδές των νέων επιστημόνων με ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο στο μέλλον θα αποδώσει το πρώτο εθνικό ελικόπτερο.

 

Σκοπός του προγράμματος είναι η αποκόμιση της σχετικής εμπειρίας και της τεχνογνωσίας από τους Τούρκους μηχανικούς στους τομείς της σχεδίασης, και παραγωγής ελικοπτέρων, αεροπορικής τεχνολογίας, καθώς και την απόκτηση εμπειρίας στην συνεργασία με διεθνείς αεροπορικούς και μηχανολογικούς οίκους.

Η πρώτη φάση του προγράμματος αφορούσε την αρχική σχεδίαση της ατράκτου, η δεύτερη φάση την ολοκλήρωση της σχεδίασης της ατράκτου και την κατασκευή ενός ομοιώματος αυτής, ενώ η τρίτη φάση περιλαμβάνει την κατασκευή των τμημάτων της ατράκτου και την ολοκλήρωση των συστημάτων σε αυτή. Η άτρακτος και η ολοκλήρωση των συστημάτων πραγματοποιήθηκαν από την κρατική TUSAS.

Οι δοκιμές του συστήματος μετάδοσης θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο. Εκτός από το πανεπιστημιακό ίδρυμα και την ΤΑΙ στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι, ASELSAN, DEMETEK και η PETEKSAN, ενώ οι ξένες εταιρείες είναι οι Turbomeca για τον κινητήρα, η Triumph, η MVEN και η AVIA. Το ελικόπτερο στην τελική του μορφή θα μπορεί να μεταφέρει εκτός από το διμελές πλήρωμα και 6 άτομα πλήρωμα.  

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: