Αποφάσισε, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του «defencenet.gr» την επικαιροποίηση των αναγκών για πλοία επιφανείας με αντιαεροπορική άμυνα περιοχής και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.
Ήταν το μόνο ουσιαστικό θέμα που τέθηκε στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση.
Στην απόφαση αυτή θα «πατήσουν» οι υπουργοί Άμυνας της Ελλάδας και της Γαλλίας, Πάνος Παναγιωτόπουλος και Ζαν-Υβ Λε Ντριάν που συναντιούνται στις 11:00 στο ελληνικό Πεντάγωνο με «βασικό μενού» τα διαδικαστικά της υλοποίησης της ενοικίασης των φρεγατών και των ΑΦΝΣ που έχει ληφθεί σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο και συγκεκριμένα μεταξύ Σαμαρά και Ολάντ κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου στην Αθήνα.
Η απόφαση αυτή, όπως είπε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου, έχει να κάνει με την ενοικίαση δύο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.
Πρόκειται για μία κίνηση που αποσκοπεί στην υπεράσπιση της ελληνικής ΑΟΖ και των ενεργειακών κοιτασμάτων μας στο Αιγαίο και μέχρι την ανατολική Μεσόγειο.
Η Γαλλία έχει δηλώσει τη στήριξη της στην Ελλάδα για την ανακήρυξη της ΑΟΖ και την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων ακόμη και με… συνεκμετάλλευση.
Οι δύο λοιπόν υπουργοί Άμυνας που συναντιούνται στην αίθουσα του ΣΑΓΕ, στον 5ο όροφο του Πενταγώνου θα αναζητήσουν τον τρόπο και το κόστος της ενοικίασης δύο φρεγατών Fremm και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες τα σκάφη που θα ενοικιάσει τον ΠΝ είναι το 3ο και 4o το κατά σειρά τα οποία αρχικά προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό.
Ένα ακόμα πλοίο έχει παραδοθεί στο μαροκινό Ναυτικό, ενώ από την ιταλική γραμμή παραγωγής θα ναυπηγηθούν για το ιταλικό Ναυτικό δέκα FREMM.
Το πρώτο σκάφος η Aquitaine βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό ενώ το δεύτερο η Normandie πραγματοποιεί την περίοδο αυτή δοκιμές λίγο πριν ενταχθεί στο γαλλικό Ναυτικό.
Το τρίτο σκάφος κατά σειρά είναι η φρεγάτα που έχει παραγγείλει το Μαρόκο με αποτέλεσμα τα πρώτα διαθέσιμα σκάφη να είναι το 4 και 5 κατά σειρά τα οποία προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό ως Provence και Languedoc αντίστοιχα.
Αυτές οι δύο θα είναι οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού.
Η πρώτη θα παραδοθεί το 2015 και η δεύτερη το 2017 (ίσως και τα τέλη του 2016 αν κριθεί ότι πρέπει να επιταχυνθεί ο ρυθμός ναυπήγησης) και οι όροι ενοικίασης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα συμφέροντες προς την ελληνική πλευρά.
Σε ότι αφορά τη διαμόρφωση των σκαφών αυτή θεωρείται συμβατή με τις απαιτήσεις του ΠΝ εκτός του επιστέγου με τους εκτοξευτές των MICA VL, οι οποίοι δεν θα τοποθετηθούν, αφού οι ASTER 15 και ASTER 30 θεωρούνται υπεραρκετοί.
Για το θέμα των SCALP-NAVAL τα βλήματα αναμένεται να τοποθετηθούν σε δεύτερο χρόνο στα σκάφη, χωρίς να αποκλείεται η εξαρχής τοποθέτησή τους.
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως λόγω του κατεπείγοντως του προγράμματος για τα δύο πρώτα πλοία, οι ελληνικές βιομηχανίες δεν θα εμπλακούν άμεσα στα πλοία που ήδη ναυπηγούνται για το γαλλικό Ναυτικό, αλλά θα τους δοθεί απ'ευθείας από την DCNS υποκατασκευαστικό έργο από τα γαλλικά ναυπηγεία για άλλα σκάφη που παράγουν αυτά όπως η οικογένεια των κορβετών Gowind, των ελικοπτεροφόρων Mistral, αλλά και σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο και φυσικά συμβόλαια συντήρησης κλπ.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα πλοία και οι δυνατότητές τους είναι εντυπωσικές.
Μπορούν να καταρρίψουν οτιδήποτε πετάει σε ακτίνα 125 χλμ που είναι η ακτίνα δράσης των ASTER 30.
Δηλαδή και 70 μίλια νότια του Καστελόριζου να πλέει μπορεί να καταρρίψει οτιδήποτε πετά πάνω από το νησί...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου