Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

ΜΙΣΚΟ: Τα μακαρόνια που εμπιστεύεται ο Έλληνας



Για 86 ολόκληρα χρόνια η εταιρεία ζυμαρικών που έχει στο σήμα της τον περίφημο μοναχό Ακάκιο γράφει γαστρονομική, επιχειρηματική και διαφημιστική ιστορία στη χώρα μας.
Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο 
Η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στην Ελλάδα έχει πολλές ακόμη πρωτιές.

Δεν είναι μόνο τα 550 εκατομμύρια πιάτα φαγητού που παράγει κάθε χρόνο! 

Είναι τα πρωτοποριακά της προϊόντα για την ελληνική αγορά, που έχουν γράψει ιστορία. 

Και είναι, βέβαια, ο Ακάκιος. 

Η μορφή του αγιορείτη μοναχού που φεύγει για να πάει να φέρει ζυμαρικά στο μοναστήρι είναι μια από τις πιο εμβληματικές, τις πιο αναγνωρίσιμες στην ιστορία της ελληνικής διαφήμισης. 

Η ΜΙΣΚΟ, εκτός από μια μεγάλη βιομηχανία με ποιοτικά, ελληνικά προϊόντα, ήταν από πολύ νωρίς και πρωτοπόρος στον τομέα του μάρκετινγκ. 

Μέσω του Ακάκιου έκανε γνωστά τα ζυμαρικά της σε όλη τη χώρα και αγαπήθηκε όσο λίγες ελληνικές μάρκες έχουν αγαπηθεί.

Τα πάντα ξεκίνησαν το 1927 στον Πειραιά, όταν δυο πρόσφυγες από τη Σμύρνη, ο  Φώτης Μιχαηλίδης και ο Μίνως Κωνσταντίνης, άνοιξαν ένα εργαστήρι παρασκευής ζυμαρικών.

 Από τα αρχικά των επιθέτων τους βάπτισαν την εταιρεία τους. Μι και Κο με το Σ να παίζει τον ρόλο του «συν». 

Ήταν μια εταιρεία πρωτοποριακή για την Ελλάδα του Μεσοπολέμου και τα πήγαινε αρκετά καλά μέχρι που οι Γερμανοί μπήκαν στη χώρα και επέβαλαν την Κατοχή.

Η επιχείρηση δεν άντεξε την τεράστια οικονομική ύφεση και λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αναγκάστηκε να χρεοκοπήσει. 

 Ήταν, όμως, ένα όνομα που οι Έλληνες γνώριζαν ήδη αρκετά καλά. 

Την εποχή των Μιχαηλίδη και Κωνσταντίνη τα μακαρόνια MISKO είχαν αποσπάσει 47 χρυσά βραβεία διεθνών εκθέσεων.
Έμελλε λοιπόν να μην πάει χαμένο..

Το 1953 η εταιρεία εξαγοράστηκε από τους Ελευθέριο Ματζίκα, Εμμανουήλ Παπαναστασίου και Εμμανουήλ Θεοδωράκη (για 10.000 δραχμές της εποχής) και ξεκινά την πορεία της σε μια νέα εποχή, γεμάτη επιτυχίες.

Η ΜΙΣΚΟ πρωτοπορεί

Το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Ελευθέριου Ματζίκα φέρνει καινοτομίες που σύντομα θα την κάνουν να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. 

Λίγα χρόνια μετά την εξαγορά της, η ΜΙΣΚΟ έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία ζυμαρικών που συσκεύασε τα μακαρόνια της (μέχρι τότε πωλούνται χύμα). 

Ως μάρκα έγινε, έτσι, ακόμη πιο αναγνωρίσιμη. Το 1962 ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που κατασκεύασε σπαγγετίνι με αυγό. 

Το εργοστάσιό της στην Πάτρα ήταν το πρώτο εργοστάσιο αυτοματοποιημένης παραγωγής ζυμαρικών στην Ελλάδα.

Αλλά ήταν ο Ακάκιος, ο θρυλικός μοναχός που πρωταγωνιστούσε σε μια από τις πρώτες της διαφημίσεις (και που θα επανέλθει έκτοτε πολλές φορές, αλλά και θα καθιερωθεί ως το σήμα της εταιρείας στις συσκευασίες της) που έκανε το όνομά της ξακουστό σε όλη την Ελλάδα. 

Το πρωτοποριακό για την δεκαετία του ’50 μάρκετινγκ της ΜΙΣΚΟ, γεμάτο χιούμορ και αγάπη για την Ελλάδα, καθιέρωσε το όνομά της ως μιας κατεξοχήν ελληνικής επιχείρησης, που κάνει περήφανους όλους τους Έλληνες.

Για τέσσερις ολόκληρες δεκαετίες η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. 

Και όταν το 1991 ο ιταλικός κολοσσός Barilla, η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στον πλανήτη, έρχεται με πρόταση εξαγοράς της ΜΙΣΚΟ, η εταιρεία είναι με διαφορά η πρώτη στην κατηγορία της στην ελληνική αγορά.

Η Barilla κράτησε αναλλοίωτο τον ελληνικό της χαρακτήρα και η ΜΙΣΚΟ συνεχίζει να έχει γεύση Ελλάδας, όπως από την πρώτη στιγμή.

Οι πρωτιές της ΜΙΣΚΟ στην ελληνική αγορά δεν σταματούν σε όσα αναφέραμε πιο πάνω. 

Ήταν η πρώτη μάρκα που έφερε παραδοσιακές γεύσεις από κάθε γωνιά της χώρας στο καθημερινό τραπέζι.

Ήταν επίσης η πρώτη που έφτιαξε ζυμαρικά ολικής άλεσης. 

Η γκάμα της έχει φτάσει πια να αποτελείται από 55 διαφορετικά είδη ζυμαρικών, όσα δεν έχει καμμία άλλη ελληνική εταιρεία. 

Και η ποιότητά της αναγνωρίστηκε από νωρίς και εκτός συνόρων.

Ήδη το 1979 επιβραβεύτηκε για τις εξαγωγικές της προσπάθειες στις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Αφρικής με το διεθνές βραβείο «Χρυσός Ερμής». 

Σήμερα, εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες.

Η συνταγή έχει γεύση… Ελλάδας

Ο λόγος για την επιτυχία της, βέβαια, δεν ήταν μόνο ο Ακάκιος, το καλό μάρκετινγκ και η πληθώρα των προϊόντων. 

Ήταν πάνω απ’ όλα ότι οι Έλληνες –και αργότερα και οι ξένοι- αναγνώριζαν στις γεύσεις της ΜΙΣΚΟ κάτι ιδιαίτερο κάτι μοναδικό. 

Και η συνταγή πίσω από αυτές έχει ένα συστατικό που δύσκολα θα το βρει κανείς αλλού: Την Ελλάδα. 

Η ΜΙΣΚΟ στήριζε πάντοτε την ελληνική αγροτική παραγωγή. Σήμερα συνεργάζεται με περισσότερους από 5.000 Έλληνες παραγωγούς.

Τα ζυμαρικά της συνεχίζουν να φτιάχνονται αποκλειστικά από επιλεγμένο σιτάρι υψηλής ποιότητας που προέρχεται από 260.000 στρέμματα Ελλήνων παραγωγών.

Σήμερα, 9 στους 10 Έλληνες καταναλώνουν κάθε χρόνο τα προϊόντα της, ενώ η αναγνωρισιμότητα της μάρκας στην Ελλάδα φτάνει το πρωτοφανές 100%. 

Κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον αν η εταιρεία δεν έτρεφε απέραντο σεβασμό προς όλους αυτούς τους πελάτες της:

«Η αύξηση της τιμής των σιτηρών τα τελευταία χρόνια έχει ανεβάσει το κόστος μας σε επίπεδα χωρίς προηγούμενο. 

Όμως δεν συζητάμε καν το ενδεχόμενο προμήθειας χαμηλότερης ποιότητας σιταριού ή αλλαγής των διαδικασιών παραγωγής. 

Μειώνουμε το κέρδος μας και αυτό απεικονίζεται στα οικονομικά μας αποτελέσματα, αλλά ξέρουμε ότι μπορούμε να κοιτάμε τους καταναλωτές στα μάτια και ξέρουμε ότι κάθε πακέτο ζυμαρικών που φεύγει από το εργοστάσιο είναι αντάξιο του ονόματος MISKO και προσφέρει την υψηλότερη ποιότητα που θέλει η κάθε οικογένεια», λένε οι άνθρωποι της εταιρείας.

Μπορεί σήμερα το Σ της αρχικής ΜΙΣΚΟ να έχει γίνει S, αφού η μάρκα είναι πια διεθνής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το όνομά της έχει πάψει να σημαίνει Ελλάδα.

Το αντίθετο. 

Για τους αγρότες που συνεργάζονται μαζί της, τους περισσότερους από 200 εργαζόμενούς της στον Μύλο του Βόλου και το εργοστάσιο στον Ελαιώνα Βοιωτίας (δύο από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια ζυμαρικών παγκοσμίως) αλλά και για τα εκατομμύρια των Ελλήνων που καταναλώνουν τα προϊόντα της, η MISKO είναι κομμάτι της καθημερινότητας τους, ένα στοιχείο που δηλώνει την αγάπη τους για την πατρίδα… 

newsbomb.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: