Το άρθρο αυτό δημοσίευσαν τώρα αυτούσιο οι «Εκδόσεις Ποιότητα», ώστε να υπάρχει περισσότερο υλικό για να κατανοήσουμε πλήρως το ένα σκέλος του διδύμου που βρίσκεται στα ύπατα αξιώματα της Τουρκίας.
Και αυτό είναι απαραίτητο, ώστε να γίνει κατανοητό, πόσα από τα λεγόμενα απευθύνονται στο απληροφόρητο εν πολλοίς τουρκικό κοινό, και πόσα οφείλουμε να λάβουμε σοβαρώς υπόψη.
Δυστυχώς, η πορεία του ελληνικού λαού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις πράξεις και παραλείψεις των Τούρκων, ώστε είναι ανεπίτρεπτο να τις αναλύουμε με βάση αντιτουρκικά ή τουρκολαγνικά αισθήματα.
Μάλιστα δε, οφείλουμε και να αντιμετωπίσουμε την -λανθασμένη ή σκόπιμη;- εκτίμηση πολλών φορέων και προσώπων στη χώρα μας -ιδία του ΕΛΙΑΜΕΠ- που επιχειρούν να μας εμβάλλουν τουρκοφοβία, ώστε αδιαμαρτυρήτως να υποχωρούμε στις απαιτήσεις τους (και να αγοράζουμε όπλα, που δεν είναι απαραίτητα).
Ο κ. Behlul Ozkan, λοιπόν, είναι επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μαρμαρά και ο συγγραφέας του βιβλίου «Από την κατοικία του Ισλάμ στην τουρκική Vatan: Η πραγμάτωση μιας εθνικής πατρίδας στην Τουρκία».
Αναφέρεται σε συζητήσεις, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, στο Πανεπιστήμιο, όπου μεταξύ των καθηγητών, υπήρχε μόνο ένας που ήταν αντίθετος στην ολοκλήρωση της Τουρκίας στη Δύση.
Ήταν ένας ακαδημαϊκός της ισλαμικής και της δυτικής πολιτικής φιλοσοφίας, ο οποίος υποστήριζε ότι η Τουρκία, εκμεταλλευόμενη την (πολιτική και θρησκευτική της) κληρονομιά και τη γεωγραφική της θέση θα μπορούσε να αναδειχθεί ηγέτιδα του ισλαμικού κόσμου.
Τώρα, 14 χρόνια αργότερα, ο καθηγητής Αχμέτ Νταβούτογλου, έχει αναδειχθεί ως ο νέος πρωθυπουργός της Τουρκίας.
Ο κ. Behlul Ozkan, γράφει: «Οι διακηρύξεις του κ. Νταβούτογλου στην τάξη συχνά ακούγονταν περισσότερο σαν παραμύθια παρά σαν πολιτική ανάλυση. Αναφερόταν σε διάφορα ιστορικά προηγούμενα.
Της Βρετανίας, η οποία δημιούργησε μια παγκόσμια αυτοκρατορία μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου του 17ου αιώνα και της Γερμανίας, η οποία ήταν ένα κατακερματισμένο έθνος το οποίο μετά τον 19 αιώνα κατόρθωσε να γίνει μια παγκόσμια δύναμη.
» Ο κ. Νταβούτογλου ήταν πεπεισμένος ότι το όραμά του θα μπορούσε να μετατρέψει μια χώρα που παράπαιε λόγω πληθωρισμού και σπάρασσε λόγω πολέμου με τους Κούρδους αυτονομιστές, σε μια παγκόσμια δύναμη».
Αυτές οι ιδέες αποκρυσταλλώθηκαν στο βιβλίο του «Το στρατηγικό βάθος.
Η διεθνής θέση της Τουρκίας», στο οποίο ορίζει την Τουρκία ως ένα έθνος «που δεν μελετά την ιστορία αλλά τη γράφει».
Ένα έθνος το οποίο δεν βρίσκεται στην περιφέρεια της Δύσης αλλά και στο κέντρο του ισλαμικού πολιτισμού.
Φαίνεται επομένως, πως το δίδυμο Ερντογάν-Νταβούτογλου δεν υποκρίνονται τον φανατικό ισλαμιστή, αλλά είναι.
Βεβαίως, με την ασιατική κουτοπονηριά που τους διακρίνει, προχωρούν σιγά-σιγά και μόνον επί των αδυνάτων και ευθυνόφοβων, δίνοντας γη και ύδωρ στις ΗΠΑ και το Ισραήλ, ώσπου να ενδυναμώσει η Τουρκία -όπως πιστεύουν- και να καταστεί Περιφερειακή δύναμη.
Το λάθος είναι, πως οι ισχυροί δεν έχουν λόγο να επιτρέπουν την δημιουργία ικανών δυνάμεων που θα τους αμφισβητήσουν.
Η Τουρκία είναι χρήσιμη, όσο να «τακτοποιηθεί» το ζήτημα του Ιράν, ώστε να ανοίξει ο δρόμος προς το Θιβέτ, την καρδιά της Ασίας, το οποίο με νύχια και με δόντια κρατάει η Κίνα. Μετά…
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι αυτές τις ημέρες, ιλιγγιωδώς τα τουρκικά φιλοκυβερνητικά μέσα εμφανίζουν τον κ. Νταβούτογλου να διαδραματίζει τον ρόλο του ηγέτη του ισλαμισμού.
Εμφανίζεται σε on line βίντεο -που παρακολουθούν εκατοντάδες χιλιάδες Τούρκοι- να βαδίζει πάνω στα χνάρια των μεγάλων Οθωμανών σουλτάνων.
Ακούμε: «Τα οράματά μου πολλών αιώνων εκπληρώνονται», αλλά και «ο πνευματικός διάδοχος του Αμπντούλ Χαμίτ II.»
Να διευκρινισθεί, επειδή πολλές φορές χρησιμοποιείται ο όρος «νέο-οθωμανισμός», ότι ο κ. Νταβούτογλου δεν είναι «νεο-οθωμανός».
Είναι ένας πανισλαμιστής.
Το κίνημα, γνωστό ως οθωμανισμός εμφανίστηκε κατά τη δεκαετία του 1830, καθώς οι ελίτ της Αυτοκρατορίας αποφάσισαν να αντικαταστήσουν τους ισλαμικούς θεσμούς, στα πεδία της εκπαίδευσης και της πολιτικής, με άλλους που θα έμοιαζαν στους τότε σύγχρονους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Αντίθετα, ο κ. Νταβούτογλου πιστεύει ότι η Τουρκία πρέπει να κοιτάζει το παρελθόν και να αγκαλιάζει τις ισλαμικές αξίες και τους ισλαμικούς θεσμούς.
Ο Μακεδών
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου