«Ένα βήμα» πριν την εμπλοκή στρατιωτικών δυνάμεων βρέθηκαν η Ελλάδα και η Τουρκία την Τρίτη 23 Μαίου, λίγο μετά τη σύγκρουση των δύο μαχητικών αεροσκαφών F-16 νοτίως της Καρπάθου και το θάνατο του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη.
Όπως αποκαλύπτει η «Διπλωματία», ώρα 13.35, δηλαδή πενήντα λεπτά μετά την πρόσκρουση του τουρκικού μαχητικού στο ελληνικό F-16, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμύνης διέταξε «γενικό συναγερμό» στα βασικά ελληνικά στρατηγεία, αλλά και την Κύπρο!
Ο κόκκινος συναγερμός ήχησε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, την 1η Στρατιά, το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (Α.Τ.Α.), το Λιμενικό Σώμα, την Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων (Α.Σ.Δ.Ε.Ν.) και το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς (Γ.Ε.Ε.Φ). Η κινητοποίηση ανακόπηκε λίγη ώρα αργότερα, όταν ενεργοποιήθηκε ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του Έλληνα Αρχηγού Γ.Ε.ΕΘ.Α., Ναυάρχου Παναγιώτη Χηνοφώτη, και του Αρχηγού των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατηγού Χιλμί Οζκιόκ. Στα συνολικά τέσσερα διαδοχικά τηλεφωνήματα που αντήλλαξαν, οι δύο Αρχηγοί συμφώνησαν να μην προχωρήσουν σε ενέργειες και τακτικές στρατιωτικές κινήσεις που θα μπορούσαν να κλιμακώσουν το επεισόδιο.
Από τα ίδια γεγονότα αποδεικνύεται ότι σε καμμία περίπτωση οι ελληνικές αρχές δεν «επέτρεψαν»τουρκικό ελικόπτερο, όπως επιχειρήθηκε να προβληθεί από την ελληνική κυβέρνηση.
Το πλήρωμα του ελληνικού Super Puma είχε λάβει σαφείς οδηγίες να παραλάβει τον Τούρκο χειριστή, «αφού προηγουμένως έρθει σε συνεννόηση με κυβερνήτη δεξαμενόπλοιου Gas Century». Δύο στοιχεία απέτρεψαν την εξέλιξη αυτή. Ο Τούρκος πιλότος διαμήνυσε ότι «δεν πρόκειται να πάει με την ελληνική ομάδα Έρευνας και Διάσωσης» και στη συνέχεια ο Φιλιππινέζος πλοίαρχος του «Gas Century» αποφάσισε ότι «θα είναι καλύτερα ο Τούρκος υπήκοος να παραδοθεί στους δικούς του, καθώς αυτή ήταν και η επιθυμία του διασωθέντος πιλότου».
Η Αθήνα δεν κατάφερε να «πειθαναγκάσει» τον καπετάνιο του Gas Century ότι ο Τούρκος πιλότοςΕθνικής Άμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας, αποφασίζεται ότι οι Έλληνες λιμενικοί πρέπει να παρίστανται στη διαδικασία περισυλλογής του διασωθέντα πιλότου από το τουρκικό ελικόπτερο. Κατά πληροφορίες που δε στάθηκε δυνατό να επιβεβαιωθούν, την ώρα εκείνη η ηγεσία του υπουργείου Αμύνης δεχόταν προτάσεις να προχωρήσει ακόμη και στην «προσαγωγή» του Τούρκου πιλότου. Τελικώς, αποφασίστηκε ότι ο διασωθείς θα πρέπει να παραδοθεί, με τρόπο που θα βοηθούσε στην αποκλιμάκωση της έντασης. Στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «Διπλωματία» αναφέρεται η σαφής εντολή : «Η παράδοση του Τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα Έρευνας και Διάσωσης, με τρόπο, όμως, ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς την τουρκική πλευρά». Για ποιο λόγο άραγε η κυβέρνηση «σκηνοθέτησε» την παράδοση του Τούρκου χειριστή;
Προφανώς, για να ενισχύσει τον ισχυρισμό ότι «τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματαΈρευνας και Διάσωσης στο Αιγαίο ανήκει στις ελληνικές αρχές». Ακολουθεί το χρονολόγιο των ενεργειών που ανελήφθησαν από το υπουργείο Εθνικής Αμύνης μετά τις 12.42, όταν το τουρκικό F-16 εμβόλισε το ελληνικό μαχητικό 21 ναυτικά μίλια νοτίως της Καρπάθου. την παραλαβή του Τούρκου πιλότου από πρέπει να παραδοθεί στους Έλληνες διασώστες. Έπειτα από συνεννόηση των υπουργείων διασφαλίστηκαν» κι ότι «η απόλυτη αρμοδιότητα για τις επιχειρήσεις
Ο κόκκινος συναγερμός ήχησε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, την 1η Στρατιά, το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (Α.Τ.Α.), το Λιμενικό Σώμα, την Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων (Α.Σ.Δ.Ε.Ν.) και το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς (Γ.Ε.Ε.Φ). Η κινητοποίηση ανακόπηκε λίγη ώρα αργότερα, όταν ενεργοποιήθηκε ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του Έλληνα Αρχηγού Γ.Ε.ΕΘ.Α., Ναυάρχου Παναγιώτη Χηνοφώτη, και του Αρχηγού των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατηγού Χιλμί Οζκιόκ. Στα συνολικά τέσσερα διαδοχικά τηλεφωνήματα που αντήλλαξαν, οι δύο Αρχηγοί συμφώνησαν να μην προχωρήσουν σε ενέργειες και τακτικές στρατιωτικές κινήσεις που θα μπορούσαν να κλιμακώσουν το επεισόδιο.
Από τα ίδια γεγονότα αποδεικνύεται ότι σε καμμία περίπτωση οι ελληνικές αρχές δεν «επέτρεψαν»τουρκικό ελικόπτερο, όπως επιχειρήθηκε να προβληθεί από την ελληνική κυβέρνηση.
Το πλήρωμα του ελληνικού Super Puma είχε λάβει σαφείς οδηγίες να παραλάβει τον Τούρκο χειριστή, «αφού προηγουμένως έρθει σε συνεννόηση με κυβερνήτη δεξαμενόπλοιου Gas Century». Δύο στοιχεία απέτρεψαν την εξέλιξη αυτή. Ο Τούρκος πιλότος διαμήνυσε ότι «δεν πρόκειται να πάει με την ελληνική ομάδα Έρευνας και Διάσωσης» και στη συνέχεια ο Φιλιππινέζος πλοίαρχος του «Gas Century» αποφάσισε ότι «θα είναι καλύτερα ο Τούρκος υπήκοος να παραδοθεί στους δικούς του, καθώς αυτή ήταν και η επιθυμία του διασωθέντος πιλότου».
Η Αθήνα δεν κατάφερε να «πειθαναγκάσει» τον καπετάνιο του Gas Century ότι ο Τούρκος πιλότοςΕθνικής Άμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας, αποφασίζεται ότι οι Έλληνες λιμενικοί πρέπει να παρίστανται στη διαδικασία περισυλλογής του διασωθέντα πιλότου από το τουρκικό ελικόπτερο. Κατά πληροφορίες που δε στάθηκε δυνατό να επιβεβαιωθούν, την ώρα εκείνη η ηγεσία του υπουργείου Αμύνης δεχόταν προτάσεις να προχωρήσει ακόμη και στην «προσαγωγή» του Τούρκου πιλότου. Τελικώς, αποφασίστηκε ότι ο διασωθείς θα πρέπει να παραδοθεί, με τρόπο που θα βοηθούσε στην αποκλιμάκωση της έντασης. Στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «Διπλωματία» αναφέρεται η σαφής εντολή : «Η παράδοση του Τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα Έρευνας και Διάσωσης, με τρόπο, όμως, ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς την τουρκική πλευρά». Για ποιο λόγο άραγε η κυβέρνηση «σκηνοθέτησε» την παράδοση του Τούρκου χειριστή;
Προφανώς, για να ενισχύσει τον ισχυρισμό ότι «τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματαΈρευνας και Διάσωσης στο Αιγαίο ανήκει στις ελληνικές αρχές». Ακολουθεί το χρονολόγιο των ενεργειών που ανελήφθησαν από το υπουργείο Εθνικής Αμύνης μετά τις 12.42, όταν το τουρκικό F-16 εμβόλισε το ελληνικό μαχητικό 21 ναυτικά μίλια νοτίως της Καρπάθου. την παραλαβή του Τούρκου πιλότου από πρέπει να παραδοθεί στους Έλληνες διασώστες. Έπειτα από συνεννόηση των υπουργείων διασφαλίστηκαν» κι ότι «η απόλυτη αρμοδιότητα για τις επιχειρήσεις
- Ώρα 12:52. Το Αρχηγείο Στόλου διατάσσεται να αποστείλει στην περιοχή τα παραπλέοντα πλοία Κανονιοφόρος «ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ», Κανονιοφόρος «ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ» καιΥδρογραφικό «ΠΥΘΕΑΣ».
- Ώρα 12:53. Το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας δίνει εντολή απογείωσης στο ελικόπτερο SAR Super Puma.
- Ώρα 13:28. Από υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΕΚΣΕΔ) αναφέρθηκε ότι το παραπλέον πλοίο Δ/Π «GAS CENTURY», υπό σημαία ΠΑΝΑΜΑ, εντόπισε έναν εκ των πιλότων (αργότερα διαπιστώθηκε ότι είναι Τούρκος).
- Ώρα 13:35. Εντολή για εφαρμογή μέτρων από Γ.Ε.Α., 1η ΣΤΡΑΤΙΑ, Α.Τ.Α., Α.Σ., Α.Σ.Δ.Ε.Ν. Εκδόθηκε σχετικό σήμα.
- Ώρα 13:37. Διακριτική εφαρμογή μέτρων ετοιμότητας στην Κύπρο.
- Ώρα 13:39. Έπειτα από εντολή Αρχηγού Γ.Ε.ΕΘ.Α., τα πλοία που συμμετείχαν στην άσκηση «Αστραπή» επέστρεψαν στη βάση της Σούδας.
- Ώρα 13:46. Από υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρθηκε ότι ο διασωθείς Τούρκος πιλότος έχει περισυλλεγεί από Δ/Π «GAS CENTURY».
- Ώρα 13:48. Το Super Puma που κινείται για περισυλλογή διασωθέντα πιλότου διατάχθηκε να τον παραλάβει, αφού προηγουμένως έρθει σε συνεννόηση με κυβερνήτη πλοίου.
- Ώρα 14:17. Άφιξη Super Puma στην περιοχή ατυχήματος, πάνω από το «GAS CENTURY» για παραλαβή πιλότου.
- Ώρα 14:29. Εντολή για παράδοση Τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα Έρευνας-Διάσωσης, με τρόπο, όμως, ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς την τουρκική πλευρά.
- Ώρα 14:47. Αναφέρθηκε παράδοση Τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα Έρευνας-Διάσωσης.
- Ώρα 15:22. Για τη συνέχιση της επιχείρησης Έρευνας-Διάσωσης Έλληνα πιλότου παρέμειναν στην περιοχή ατυχήματος 2 Ε/Π Super Puma και ένα C-130
- Ώρα 17:56. Από Αρχηγείο Στόλου αναφέρθηκε ότι η Φρεγάτα «Λήμνος» βρήκε την κάσκα, το PL και το Survival Kit. Το Survival Kit έφερε ελληνικές ενδείξεις.
- Ώρα 19:50. Ενημερώθηκε το Γ.Ε.Α. ότι τα μέσα που εμπλέκονται στην επιχείρηση SAR δε θα αποδεσμευτούν για αεροδιακομιδή.
Εκπαιδευτική πτήση προσπάθησαν να βαφτίσουν την κατασκοπευτική τους επιχείρηση οι Τούρκοι επιτελείς. Την ώρα που η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θρηνεί το χαμό ακόμη ενός πιλότου, η κυβέρνηση επιχειρεί να ανασύρει επιχειρήματα που θα της επιτρέψουν να υποστηρίξει ότι, παρά την τραγική κατάληξη του «δυστυχούς» περιστατικού, διασφαλίστηκαν πλήρως τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα. Για περίπου τριάντα λεπτά Ελλάδα και Τουρκία βρίσκονταν στα πρόθυρα της σύρραξης. Η Αθήνα δεν αλλάζει την πολιτική της προσέγγισης, ο πρωθυπουργός ζητά από την Άγκυρα να αποδείξει ότι είναι καλός γείτονας και οι Τούρκοι συνεχίζουν να εισβάλουν στον ελληνικό εναέριο χώρο. Προφανώς, τα στοιχεία αυτά συνθέτουν μία σχιζοφρενική εικόνα, «τον απόλυτο παραλογισμό», όπως παρατηρούσε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Εθνικής Αμύνης.
Τα ελληνικά μαχητικά απογειώθηκαν από τη βάση της Σούδας με αποστολή την αναγνώριση των έξι τουρκικών F-16 που εισέβαλαν στο FIR Αθηνών, χωρίς να καταθέσουν σχέδια πτήσης. Τα τουρκικά μαχητικά χωρίστηκαν ανά τρία (δύο F-16 κι ένα RF-4) σε δύο σχηματισμούς και κατευθύνονται στην Κρήτη με σκοπό να λάβουν στοιχεία από τις αντιαεροπορικές συστοιχίες των S-300. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης προσεγγίζει το τουρκικό φωτοαναγνωριστικό, για να καταγράψει τα συστήματα παρακολούθησης που είναι ενσωματωμένα στο RF-4. Απολύτως ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι το τουρκικό αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με το ατρακτίδιο «astag» που μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο τις υποκλαπείσες εικόνες.
Ένα από τα δύο τουρκικά F-16 κάνει άτσαλους και επιθετικούς ελιγμούς για να παρεμποδίσει το ελληνικό μαχητικό και, έπειτα από λίγα δευτερόλεπτα, διεμβολίζει το F-16 του Κώστα Ηλιάκη.
Η τουρκική αξίωση για «αποζημίωση».
Οι αδιανόητες δηλώσεις των Τούρκων αξιωματούχων περί ενδεχόμενης αίτησης αποζημίωσης, για το τουρκικό F-16 που κατέπεσε στο Αιγαίο, αποδεικνύουν με τον πλέον εύγλωττο τρόπο ότι η Άγκυρα όχι μόνο δεν έχει καμμία διάθεση να ζητήσει συγγνώμη για τις επιθετικές ενέργειες που προκάλεσαν το θάνατο του Κώστα Ηλιάκη, αλλά ταυτοχρόνως «διατηρεί» το δήθεν δικαίωμα να διεκδικήσει και χρήματα για το «απωλεσθέν» μαχητικό αεροσκάφος.
Η «Διπλωματία» πληροφορείται ότι στο προσχέδιο του πορίσματος που συντάσσουν αξιωματικοί του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (Γ.Ε.Α.) αναφέρεται ότι η σύγκρουση του ελληνικού και του τουρκικού F-16 επήλθε ως αποτέλεσμα «βίαιων», «απότομων» και «αδέξιων» ελιγμών του Τούρκου χειριστή.
Στο video του δεύτερου ελληνικού μαχητικού καταγράφονται οι συνεχείς αλλαγές θέσης του τουρκικού αεροσκάφους και η έκρηξη που σημειώθηκε, όταν το τουρκικό F-16 «έσκασε» πάνω στο ελληνικό μαχητικό. Ανώτατοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας χαρακτηρίζουν «ιταμή» την αξίωση της Άγκυρας για οικονομική αποζημίωση, επισημαίνοντας ότι οι αδιανόητοι ισχυρισμοί των Τούρκων δεν εδράζονται σε κανέναν διεθνή κανόνα ή νατοϊκό εγχειρίδιο, αφού το τραγικό περιστατικό δε σημειώθηκε κατά τη διάρκεια συμμαχικής άσκησης, αλλά όταν οι τούρκοι παρέβησαν το FIR Αθηνών (χωρίς να έχουν καταθέσει σχέδιο πτήσης) και κινήθηκαν με κατεύθυνση την Κρήτη και με αποστολή την παράνομη φωτογράφηση ελληνικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων.
Το υπουργείο Εθνικής Αμύνης αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη στάση που θα επιλέξουν οι Τούρκοι Στρατηγοί κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του Αρχηγού Γ.Ε.ΕΘ.Α., Ναυάρχου Χηνοφώτη, στη γειτονική χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου