Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ Άγνωστοι έκαναν… Ντού στην 133 ΣΜΗΝΑΡΧΙΑ ΜΑΧΗΣ


Σε… πολιορκία βρέθηκε μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα η 133 Σμηναρχία Μάχης στο Καστέλι της Κρήτης.
Την τεχνική των "Απάτσι" χρησιμοποίησαν οι άγνωστοι χθες το βράδυ στην 133 Σμηναρχία Μάχης ξεκινώντας από τη νότια πλευρά και κάνοντας "ντου" από τη βόρεια. Εύγε στις αρχές ασφαλείας για την ικανότητα πρόληψης και αποτροπής του συγκεκριμένου περιστατικού.
   Άγνωστοι πέταξαν στη νότια περιοχή της στρατιωτικής μονάδας 15 με 20 βόμβες μολότοφ σε απόσταση 150 μέτρων από τα αεροσκάφη F-16 που βρίσκονταν στο αεροδρόμιο Καστελίου και έκανα υπηρεσία επιφυλακής (readiness). Ενώ, λίγη ώρα αργότερα, άλλη ομάδα αγνώστων, στη ακριβώς αντίθετη πλευρά, τη βόρεια, έκοψε τα συρματοπλέγματα και άναψε φωτιές εντός του αεροδρομίου ανάμεσα τροχοδρόμου και διαδρόμου απογείωσης. Η φωτιά έκαψε περίπου 1 στρέμμα χορτολιβαδικής έκτασης πριν τη σβήσουν οι άνδρες της μονάδας.
   Αμέσως κινητοποιήθηκε η μονάδα, πυροσβεστικά οχήματα έσπευσαν στο σημείο και έσβησαν τις φωτιές, ενώ ενημερώθηκε και η Αστυνομία που έχει αναλάβει τη διερευνήσει την υπόθεση και να ανακαλύψεις τους δράστες. Οι έρευνες πάντως στρέφονται στους κατοίκους της περιοχής, που επί ημέρες είχαν αποκλείσει την 133 Σμηναρχία Μάχης διαμαρτυρόμενοι για τη διοικητική μεταρρύθμιση «Καλλικράτης», ενώ η χθεσινή «επίθεση» με μολότοφ συμπίπτει με την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
   Ερωτήματα προκαλεί ωστόσο η αντιμετώπιση της κατάστασης από τις αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές της περιοχής, αλλά και από τη διοίκηση της μονάδας. Πως είναι δυνατόν μία από τις πλέον ευαίσθητες αεροπορικές μονάδες (readiness) να παραμένει επί μέρες αποκλεισμένη και στη συνέχεια να μην λαμβάνονται τα απαιτούμενα μέτρα για την αποτροπή ενεργειών όπως αυτής της νύχτας.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 133Σ.Μ.
   Αποστολή της Μονάδας είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σ' αυτή για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ   Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική οργάνωση Σμηναρχίας Μάχης.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
1940   Η ιστορία της Μονάδος αρχίζει το Νοέμβριο του 1940 με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ομάδα Αγγλων και Ελλήνων τεχνικών άρχισε την μελέτη, την χάραξη και την κατασκευή ενός βοηθητικού διαδρόμου προσγείωσης, τον οποίον όμως στη συνέχεια αχρήστευσαν, λίγες μέρες πριν την έναρξη της Μάχης της Κρήτης.

1941
   Τον Ιούνιο του 1941 μετά την κατάληψη του νησιού, οι Γερμανοί, με αναγκαστική εργασία των κατοίκων της περιοχής, ανακατασκεύασαν τον διάδρομο προσγείωσης καθώς και νέα κτίρια και καταφύγια και εγκατέστησαν μία Μοίρα αναγνωριστικών αεροσκαφών. Από το καλοκαίρι του 1941 έως το Μάρτιο του 1943 εκτελούντο στο Αεροδρόμιο Καστελλίου, ημερησίως, 200 - 400 πτήσεις αεροσκαφών αναγνώρισης και μεταφοράς εφοδίων και πυρομαχικών προς την Βόρεια Αφρική.

1944
   Μετά την Απελευθέρωση, από το Νοέμβριο του 1944, η Μονάδα άρχισε να λειτουργεί ως Αεροπορικό Απόσπασμα της 115 Πτέρυγας Μάχης.

1951 ως 1952   Από το Μάρτιο του 1951, μέχρι το Νοέμβριο του 1952, η νεοσύστατη τότε ΜΑΚ, εκτέλεσε έργα ανακατασκευής και επέκτασης του Αεροδρομίου και του έδωσε την σημερινή περίπου μορφή.

1968   Το Νοέμβριο του 1968, η Μονάδα έγινε Αεροπορικό Απόσπασμα της 126 Σμηναρχίας Μάχης.

1974
   Τον Ιούλιο του 1974, η Μονάδα μετονομάζεται σε 133 Σμηναρχία Μάχης και εντάσσεται διοικητικά στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας, ενώ η Διοίκηση ανατέθηκε στον Διοικητή της 126 ΣΜ. Στην κρίσιμη περίοδο του Κυπριακού, στη Μονάδα μεταστάθμευαν αεροσκάφη F-84F.

1978   Τον Ιούλιο του 1978 τοποθετήθηκε στη Μονάδα Διοικητής και από τότε λειτουργεί ως ανεξάρτητη Σμηναρχία της Πολεμικής Αεροπορίας. Εκτός από τα αεροσκάφη F-84, που συνέχισαν να μετασταθμεύουν και μετά την περίοδο του Κυπριακού, η Μονάδα φιλοξενούσε αεροσκάφη Α-7 και F-4 κυρίως σε ασκήσεις και αξιολογήσεις, μέχρι και το 1986.

1995 ως 1997
   Από τον Ιούνιο του 1995 πραγματοποιήθηκαν εργασίες ανακατασκευής του διαδρόμου και εκσυγχρονισμού στο αεροδρόμιο.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: