Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Greek-Israeli air exercise "Minoas 2010"




Η ελληνοισραηλινή αεροπορική άσκηση «Μίνωας 2010» και σκέλος των δραστηριοτήτων που εξελίχθηκε στην Πελοπόννησο την Τετάρτη 26 Μαΐου 2010, όπως την περιγράφει ένας παρατηρητής από την περιοχή της Αρκαδίας, ο οποίος κατάθεσε τις εντυπώσεις του σε γνωστό ελληνικό διαδικτυακό φόρουμ:

«Σήμερα (Τετάρτη 26/5) πέρασαν πάνω από την Τρίπολη στις 10.55 και 11.02 πρώτα τα F15I ερχόμενα από Καλαμάτα και με πορεία βόρεια. Με περισσότερα στοιχεία στους κινητήρες, μάλλον σήμερα δεν τήρησαν το κάπως χαμηλό χθεσινό προφίλ και οι διελέυσεις ήταν στα 1000-1500 πόδια AGL.



Μετά στις 11.12 μέχρι και τις 11.17 δύο F16I έκαναν διαδοχικές εικονικές προσβολές στο Α/Δ της Τρίπολης. Από αυτές τις προσβολές είναι και οι φωτογραφίες 1-13. Αν κρίνω από το προφίλ τους έκαναν εικονικές προσβολές με πυροβόλα και μη κατευθυνόμενες βόμβες με ευθείες βυθίσεις και ελάχιστους έως καθόλου ελιγμους απαγκίστρωσης.

Ξαναφάνηκαν στην περιοχή βόρεια της Τρίπολης, στους ανατολικούς πρόποδες του Μαινάλου, στις 16.56 όπου τέσσερα F15I πέρασαν με κατεύθυνση νότια προς Τρίπολη, σε σχετικά μεγάλο ύψος, λίγο πάνω από την κορυφή της Οστρακίνας (1980μ.) (φωτό 21-27) με τα δύο τελευταία να κάνουν και δύο ανοιχτές αριστερές 360 (φωτό 30-31). Λίγο μετά στις 17.00 δύο F16I, σε ΠΟΛΥ χαμηλό ύψος (έχουμε δει όμως και Ελληνικά F16C Block 52M χαμηλότερα!), το πολύ 250 πόδια πάνω από το χωριό, με full military power (όχι ΑΒ), ανερχόμενα προς τις κορυφές και με τον Νο2 να κάνει αριστερο barrel roll γύρω από τον Νο1 (φωτό 32-33, δεν πρόλαβα τις πολύ χαμηλές λόγω αιφνιδιασμού!).

Φτάνοντας στο ύψος των κορυφών έκαναν και οι δύο σκληρές αριστερές 360 (φωτό 28-29) και συνέχισαν ξανά νότια. Το βουητό στην περιοχή του Μαινάλου κράτησε για λίγη ώρα και στις 21.10 πέρασαν τρία ή τέσσερα F15I και δύο F16I στα 700-100 πόδια πάνω από την Τρίπολη με κατεύθυνση βόρεια.

Γενικά το απόγευμα, όπως φαίνεται και στις φωτό, κινήθηκαν σε πιο μάχιμο προφίλ. Ειδικά τα F16I έδιναν την εντύπωση οτι εκτελούσαν ελιγμούς αερομαχίας, παρά το μικρό ύψος, κάτι που μόνο από Ελληνικά F16 έχουμε δεί στην περιοχή. Η εμφάνιση μόνο δύο F16I, και το πρωί και το απόγευμα, ίσως δίνει μια ιδέα για την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών (πληροφορίες λένε οτι ήρθαν πέντε F16I στην 115 Π.Μ.) και σίγουρα η όλη εκπαίδευση γίνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς μιας και σπάνια έχουμε πτήσεις μαχητικών τόσο συχνά μέσα σε μια μόνο ημέρα!

Αναμονή για το αυριανό πρόγραμμα και τα CSAR!!!

Μετά από ανάλυση στις φωτό, μου φαίνεται οτι στο πρωινό σκέλος τα F16I φέρουν CFTs, ατρακτίδια πλοήγησης και στόχευσης, δύο εξωτερικές δεξαμενές (λογικό), ένα βλήμα Α/Α σειράς PYTHON/AIM9 στο δεξί ακροπτερύγιο και στο αριστερό ατρακτίδιο ACMI. Στον κοιλιακό φορέα δεν φαίνεται καλά (δεξαμενή δεν είναι ή ατρακτίδιο αναγνώρισης) αλλά μοιάζουν να φέρουν φορέα εκπαιδευτικών βομβίδων.

Tα F15I το απόγευμα, αν και δεν φαίνεται εύκολα, φέρουν και αυτά ατρακτίδια πλοήγησης/στόχευσης, ένα ατρακτίδιο ACMI σε πτερυγικό φορέα δεξαμενής, CFTs και εξωτερικές δεξαμενές.

Τα απογευματινά F16I ΔΕΝ φαίνεται να φέρουν ατρακτίδια πλοήγησης/στόχευσης, άγνωστο γιατί, και φέρουν όλους τους φορείς των όπλων στις πτέρυγες. Αν δεν τα είχα δει με τα μάτια μου πολύ χαμηλά για να τα αναγνωρίσω, από τις φωτό θα έλεγα οτι είναι Ελληνικά. Ίσως να είναι άλλο ζευγάρι από το πρωινό.

Σχετικά, επίσης, με την πτητική ικανότητα των φιλοξενουμένων, θα πω μόνο οτι οι Έλληνες χειριστές έιναι σαφώς πιο άνετοι σε πολύ χαμηλό προφίλ πτήσης, φαίνεται η βαθειά γνώση και η οικειότητα με τα μικρά ύψη, αφού μοιάζουν να πετούν με "βελούδινο" χέρι, χωρίς ζόρι, ενώ οι Ισραηλινοί δείχνουν ιδιαίτερα νευρικοί -ίσως να παραείναι επιθετικοί- και δεν εμπνέουν πραγματικά εμπιστοσύνη τόσο χαμηλά πάνω απο τα κεφάλια μας...»


(Credits to kosvas)

Η ολοκληρωμένη φωτοσειρά, για την οποία γίνεται λόγος παραπάνω, βρίσκεται εδώ: flickr.com

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: