Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Πλήγμα στη λειτουργία της ΕΛ.ΑΣ. η διαμάχη ΖΗΤΑ – ΔΕΛΤΑ

Πλήγμα στη λειτουργία της ΕΛ.ΑΣ. η διαμάχη ΖΗΤΑ – ΔΕΛΤΑ

Μπορεί η ομάδα ΔΕΛΤΑ να εξακολουθεί τυπικά να βρίσκεται σε περιπολίες έξω στο δρόμο, στην ουσία όμως το γυαλί έχει ραγίσει σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που ουσιαστικά αυτή η υπηρεσία πλέον υπολειτουργεί. 

Μια νευραλγική ομάδα της ΕΛ.ΑΣ. που δημιουργήθηκε αρχικά για την αντιμετώπιση των καταδρομικών επιχειρήσεων από ομάδες αντιεξουσιαστών στο κέντρο της Αθήνας, αλλά στην πορεία μετατράπηκε κι αυτή σε μια κινητή μονάδα, που αν και μικρής μηχανικής ιπποδύναμης, ενεργούσε σχεδόν σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο.


Η έντονη διαμάχη που ξέσπασε με τρόμο καταιγιστικό σοβούσε ωστόσο εδώ και πάρα πολύ καιρό στους κόλπους της Αστυνομίας, με την ηγεσία να μην δίνει οριστικές λύσεις, αλλά να παρακολουθεί αμήχανα την όποια εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει αυτή την κατάσταση στα άκρα. 

Κι ενώ το σύνολο των ενστόλων που στελεχώνουν την ομάδα ΔΕΛΤΑ ζήτησαν τη μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες, μετά τη μήνυση που υπέβαλε ο οδηγός ενός λεωφορείου που μετέφερε οπαδούς και τις μαρτυρικές καταθέσεις δύο αστυνομικών της ομάδας Ζ που την συνόδευαν, παρ’ όλα αυτά, ακόμη και τώρα κύκλοι του αρχηγείου εξακολουθούν να κάνουν λόγο για μια «τυπική νομική διένεξη δύο πλευρών λόγω προσωπικής αντίληψης των πραγμάτων από κάθε υπηρεσιακό παράγοντα ξεχωριστά και τίποτα περισσότερο».

Το ζήτημα ωστόσο παίρνει άλλες μεγαλύτερες διαστάσεις μετά και την κατάθεση μήνυσης από την πλευρά των ανδρών της ομάδας ΔΕΛΤΑ, σε βάρος του διοικητή της υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας, ο οποίος διεξήγαγε την έρευνα μετά την καταγγελία του οδηγού και τη μήνυση που αυτός υπέβαλε για εξύβριση και ξυλοδαρμό. 

Αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει να κάνει κυρίως με την άρνηση του εν λόγω αξιωματικού να δεχθεί την υποβολή μηνύσεων και από την πλευρά των θιγόμενων ανδρών της ομάδας ΔΕΛΤΑ. 

Ο διαπρεπής δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος, ο οποίος ανέλαβε συνήγορος υπεράσπισης των στελεχών της ΔΕΛΤΑ, όπως δήλωσε στον «Ε» θα υποβληθούν μηνύσεις και για παράβαση καθήκοντος. 

«Τα ακριβή γεγονότα προσβάλλουν αυτά τα νέα παιδιά και υπάρχουν καταφανείς αυθαιρεσίες.

Έχουν γίνει ενέργειες χωρίς να τηρηθούν οι τύποι, χωρίς να τηρηθούν οι νόμοι και οι σχετικές διατάξεις και, τονίζω, κυρίως, χωρίς να εφαρμοστούν οι εντολές της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κ. Ράικου. 

Αναφέρομαι στον έχοντα την ευθύνη της προανάκρισης ο οποίος είναι και προϊστάμενος της υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας».

Οι αστυνομικοί της ομάδα Ζ που συνόδευαν τα λεωφορεία των οπαδών της ΑΕΚ από τις Σέρρες, όπως ανέφεραν και στον ασύρματο, φέρεται να κατέθεσαν ότι η πομπή ακινητοποιήθηκε από 8μελή ομάδα ΔΕΛΤΑ οι οποίοι και μπήκαν στο λεωφορείο. 

Οι δύο Ζητάδες μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, λίγο έλειψε να δεχθούν επίθεση από εξαγριωμένους οπαδούς της ΑΕΚ, καθώς βρέθηκαν ξαφνικά ακινητοποιημένοι και εκτεθειμένοι κάτω από τη γέφυρα της Σπύρου Λούη, με εκατοντάδες οπαδούς να περνούν δίπλα τους με τα πόδια κατευθυνόμενοι προς το γήπεδο.

Πήρε θέση η Ν.Δ.
Θέση για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει μέσα στην ΕΛ.ΑΣ. πήρε και η αξιωματική αντιπολίτευση με σχετική δήλωση του τομεάρχη Πολιτικής Ευθύνης – Προστασίας του Πολίτη της Ν.Δ., βουλευτή Μαγνησίας, Θανάση Νάκου, ο οποίος μεταξύ άλλων δήλωσε:

«Η “Βαβέλ” που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην ΕΛ.ΑΣ., με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας, οδήγησε στο φαινόμενο, με αφορμή τον καταγγελλόμενο ξυλοδαρμό οδηγού λεωφορείου μετά τη λήξη του αγώνα, να αλληλοκαταγγέλλονται και να αλληλοκατηγορούνται αστυνομικοί, οι οποίοι υπάγονται σε τρία διαφορετικά επιχειρησιακά κέντρα, αντί σε ένα κεντρικό φορέα, με αποτέλεσμα την ανυπαρξία συνεννόησης και συντονισμού μεταξύ τους. 

Φτάσαμε μάλιστα στο σημείο οι αστυνομικοί της Ομάδας ΔΕΛΤΑ να υποβάλουν μαζικά τις παραιτήσεις τους, στέλνοντας έτσι μήνυμα προς την ηγεσία ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια να συνεχιστεί αυτό το “αλαλούμ”, που προκαλεί πρόσθετα προβλήματα στην επιχειρησιακή δυνατότητα των αστυνομικών».

Έμπειροι αστυνομικοί που ρωτήθηκαν για τις συνθήκες του περιστατικού με τους οπαδούς και τον οδηγό του λεωφορείου και αν αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί, κάνουν λόγο για έλλειψη εκπαίδευσης. 

Όπως είπαν στον «Ε» είναι απαράδεκτο αστυνομικοί να μπαίνουν στη λογική του κάθε έξαλλου οπαδού ομάδας και να ανταποδίδουν τις όποιες χειρονομίες και ακόμη χειρότερα να ασκούν βία για κάποιες συμπεριφορές που δικαιολογημένα θα τους ενοχλούσαν.

Ωστόσο, ο ρόλος τους εκεί έξω από το γήπεδο είναι να αποτρέψουν αυτές τις βιαιότητες, αντιμετωπίζοντας με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα τις όποιες προκλήσεις.

Πωλητήριο σε πυροσβεστικά αεροσκάφη!
Τέλος εποχής για τα θρυλικά μονοθέσια Grumman μετά την απόφαση που έχει λάβει σύμφωνα με ασφαλείς πηγές η Πολεμική Αεροπορία να προχωρήσει στην πώληση τους και μάλιστα χωρίς να είναι σαφές αν θα πωληθούν ως αεροσκάφη ή scrap! 

Τα Grumman ήταν τα αεροσκάφη της πρώτης κρούσης και, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην Π.Α., «εξαιτίας του ρόλου τους τόσο το G.164 όσο και τα PZL (Mielec) M-18 είναι καταδικασμένα να μείνουν οι αφανείς ήρωες της αεροπυρόσβεσης, καθώς οι εστίες φωτιάς που εξουδετερώνουν, σπάνια εξελίσσονται σε πυρκαγιές οι οποίες προσελκύουν δημοσιότητα». 

Τα πρώτα δέκα Grumman G.164G αγοράστηκαν το 1974 για την 359 ΜΑΕΔΥ και άλλα δώδεκα G.164A χωρίς κινητήρες προστέθηκαν το 1976 («φορέθηκαν» επισκευασμένοι κινητήρες R-1340 που υπήρχαν σε αποθήκευση). 

Μέχρι τη δεκαετία του ’90 τα G.164 χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για αεροψεκασμούς.
paraskevi13

Δεν υπάρχουν σχόλια: