Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

H μαρτυρία του ταξχου ε.α. Θανάση Πολύζου, δκτή λόχου στις ηρωικές μάχες που έγιναν στο Ύψωμα Κολοκασίδη, το 1974!

1
Κύπρος, Αύγουστος 74:  Μία  Διαφορετική  Ερμηνεία των Μαχών (Ιδιαίτερα του  336 ΤΕ) και Όσων έχουν Γραφεί  για την Σωτηρία της Λευκωσίας και Όχι  Μόνον!


Σχετ :*** Η προσφορά του 336ου Τάγματος Εθνοφυλακής στη διατήρησητης Λευκωσίας

[Δεν αναφέρω σκόπιμα άλλα στοιχεία, χωρίς να έχω κάποιο φόβο, πρόβλημα ή ενδοιασμό, γιατί θέλω να κριθούν ανεπηρέαστα αυτά και μόνον που γράφω, ούτε  επιδιώκω  καλά  λόγια  και προβολή.
Μακρυά από μένα.

Να προβληματίσω θέλω στέλνοντας κάποια μηνύματα, (σωστά  ή λάθος), προς τους νεότερους  και υπό - κατά την κρίση τους].
Ήμουν και εγώ κάπου εκεί κοντά.

Δεν θέλω να αμφισβητήσω την παλικαριά και την αυτοθυσία των ανδρών του 336 ΤΕ (Αξκών - Οπλιτών του), που πιστεύω ότι πρέπει να προβάλλεται προκειμένου να αποτελεί λαμπρόν παράδειγμα  αυτοθυσίας – λεβεντιάς  και  ανυποχώρητης  παλικαριάς  για  μίμηση από τους επερχόμενους, ούτε  την προσπάθεια  και την  ικανότητα του  κ. Αλευρομάγειρα (αν και βάζει μέσα λίγο περισσότερο από ότι πρέπει αυτοπροβολή.


Έχω διαβάσει  και σε πάρα πολλά άλλες ιστοσελίδες για την προσφορά του 336 ΤΕ ... με διάφορες  μικροπαραλλαγές, γεγονός  που με προβληματίζει κάπως) , αλλά νομίζω  ότι αναγράφονται  και μερικές  ανακρίβειες που δεν συνάδουν απόλυτα με το πνεύμα του αγώνα και της προσπάθειας  που δόθηκε και έγινε εκεί και ευρύτερα  στην περιοχή  αυτή.


            Βρίσκω δικαιολογημένα τα παράπονα και την δυσανασχέτηση των τότε ηρωικών οπλιτών του 211 ΤΠ  και όχι μόνον, γιατί  στην εν λόγω εξιστόρηση  απλά και μόνον αναφέρονται, (εννοείται όχι γιατί έβαλαν εναντίον των Τούρκων σε χρόνο εκεχειρίας ..,.. , χωρίς να υπάρχει λόγος ... ). 

001

Δέον όμως να ληφθεί σοβαρά υπόψιν κάτι  που  και οι ίδιοι δεν μπορούν να  αντιληφθούν- εκτιμήσουν, ότι ήταν Στρατιώτες θητείας που είχαν την πειθαρχία, προϋπήρχαν εκεί, ήταν δεμένοι μεταξύ τους, γνώριζαν με  λεπτομέρειες  και ήταν εξοικειωμένοι  με την περιοχή  και με  τις συνήθειες των Τούρκων  και είχαν  κάνει  βίωμα το έργο που  έπρεπε να επιτελέσουν σε περίοδο Πολέμου – εχθροπραξιών, εφαρμόζοντάς το στην πράξη - πραγματικότητα επί τετραήμερο.

 [ Μοναδική  εμπειρία, που δεν  υποκαθίσταται – αντικαθίσταται – αποκτιέται με  οτιδήποτε άλλο ψυχολογικά – πραγματικά. 
Το βάπτισμα του πυρός που λένε, η αίσθηση και η εμπειρία ότι κάποιος απέναντι σε βάλει με πραγματικές σφαίρες .... ( Συνέχεια  στην παράγραφο 4  του ΥΓραφου, στο τέλος, για ευνόητους λόγους)] .


            Το πάντρεμά τους βέβαια με τους εφέδρους από την Αμμόχωστο αποτέλεσε, πιστεύω,  από κάθε  άποψη  και  σε  αλληλοεπίδραση, την  καλύτερη  για την περίπτωση  συνταγή. 

(Άμυνα της Μονάδος σε κατοικημένη περιοχή  και σε Τομέα τον οποίο στον Α΄ Γύρο των εχθροπραξιών  κάλυπταν Τρείς ( 3 ) Λόχοι Τ/Φ,  ενώ στο Β` Γύρο (από το  βράδυ στις 23 Ιουλίου) προστέθηκαν άλλοι Τρείς (3) Λόχοι Τ/Φ (+)  Λόχος Υποστηρίξεως (+)  Λόχος  Διοικήσεως  του 336 ΤΕ (+) σοβαρός  αριθμός λοιπών Εφέδρων  και Οπλιτών θητείας  που αποσπάστηκαν εκεί ή δεν μπόρεσαν να μεταβούν στις Μονάδες  που ανήκαν, που σημαίνει  ότι ο Τομέας (της Μονάδος) απέκτησε πολύ μεγαλύτερη  πυκνότητα  στην επάνδρωση των επί μέρους Τομέων των Λόχων, ανάλογα  και με την Τακτική σοβαρότητα ενός  εκάστου, επί πλέον του γεγονότος, ότι το μισό  προσωπικό του είχε προηγούμενη  σοβαρή εμπειρία στον αγώνα αυτόν).


            Για να γράψω τα παραπάνω έλαβα σοβαρά υπόψιν την παράγραφο για το ποιοι προϋπήρχαν στον τομέα του Τάγματος, τα αναφερόμενα  στο τέλος της επιστολής μου  και το γεγονός ότι η μεγαλύτερη πίεση των Τούρκων ασκήθηκε στον τομέα του Λγού Παπαχατζόπουλου. (Κατά βάση με Στρατιώτες θητείας).

005

[Έχω  πολύ μεγάλη  εκτίμηση  στην παλικαριά  των παιδιών από την Αμμόχωστο  και την αγάπη τους  για την Πατρίδα, όπως  και  για τα περισσότερα  παιδιά  από την  Κύπρο ... “Λεβεντογέννα, χωρίς υπερβολή”, που έδωσαν έναν αγώνα άδικ , αδικαιολόγητο, που δεν τους άξιζε.

Και αυτό επειδή μερικοί που φορούσαν την τιμημένη στολή του Έλληνα Αξιωματικού, αποδείχθηκαν ανίκανοι, ευθυνόφοβοι και επαγγελματίες της κακιάς ώρας και του γλυκού νερού και ενήργησαν όπως δεν θα ενεργούσαν  προδότες, ανθέλληνες, οι ίδιοι οι Τούρκοι

Πρώτον  γιατί αποφάσισαν το Πραξικόπημα πέρα  από  κάθε λογική  και πάρα πολλά  άλλα ....  και δεύτερον, γιατί δεν διέταξαν από βραδύς την επιστράτευση  και επάνδρωση των τοποθεσιών Αμύνης  και την προώθηση των Μονάδων που είχαν απομακρυνθεί από τις έδρες των, λόγω του πραξικοπήματος, φοβούμενοι μήπως κατηγορηθούν ότι προκάλεσαν με τις κινήσεις τους την απόβαση των Τούρκων και δεν γίνουν Στρατηγοί ....  κλπ.  


Και δεν μιλάω για εμπλοκή της Ελλάδος σε πόλεμο με την Τουρκία ... την πιπίλα που μας σερβίρουν κατά κόρον  διαρκώς τα  αξιολύπητα ανθρωπάκια του Δημητράκη Ιωαννίδη  για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, (δεν θα το έκαναν ούτε  μικρά παιδιά) που δεν έχουν καταλάβει ή δεν θέλουν να καταλάβουν ακόμη και σήμερα το τι κακό έκαναν στην Κύπρο, ρίχνοντας λάσπη όχι με την σέσουλα, ούτε με το φτιάρι, αλλά με ανατροπή σε όσους τους εναντιώνονται ή έχουν άλλη άποψη διαφορετική από την δική τους, παρασέρνοντας δυστυχώς και πολλούς αγνούς Έλληνες στην Ελλάδα και στην Κύπρο.


            Με ένα Σμήνος Αεροπλάνων τα οποία δεν μπόρεσαν να ετοιμαστούν ποτέ στον χρόνο που επιβάλλετο, δύο Υποβρύχια και ένα Τάγμα Κυπρίων εφέδρων που έφθασε μέχρι την Ρόδο ... με πλοίο,  θα ανέτρεπαν την  κατάσταση που άρχισε να δημιουργείται και ΠΑΡΑέγερνε, από κάθε άποψη  προς την πλευρά της Τουρκίας . 


            Βέβαια έφταιξε πάρα πολύ και η προϊστορία  αυτών που συνέβαιναν στην Κύπρο,  ιδιαίτερα  μετά το θάνατο του Γρίβα, αλλά και πριν, που είχε σαν αποτέλεσμα η  Εθνοφρουρά να είναι σχεδόν άοπλη - χαμένη από χέρι  και όχι μόνον. 


Για παράδειγμα, Η  3η ΑΤΔ  και η ΕΛΔΥΚ  ξεκίνησαν  μια λίαν σοβαρή νυκτερινή επίθεση  στις 20 Ιουλίου 74 εναντίον του Κιόνελι και αυτοί που την αποφάσισαν δεν γνώριζαν (γιατί  είχαν να ασχοληθούν με άλλα σοβαρότερα θέματα... τρομάρα τους......), ότι οι Τούρκοι είχαν κατασκευάσει μια αδιάβατη  Α/Τ τάφρο, που το προστάτευε, με αποτέλεσμα η επιχείρηση αυτή να αποτύχει .... κλπ,  να χαθεί πολύτιμος χρόνος για άλλες δραστηριότητες πάρα πολύ αναγκαίες - απαραίτητες, ενδεχομένως  να υιοθετούντο  καλύτερες και πιό αποτελεσματικές  λύσεις  και να υπάρξουν αρκετές απώλειες, που επηρέασαν σοβαρά ...  ] .

        Έκρινα  απαραίτητο να κάνω τις παραπάνω τοποθετήσεις – επισημάνσεις , ΠΑΝΤΑ  ΚΑ ΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ για να μην θεωρηθεί ότι ήμουν ΚΑΙ άσχετος μεν την κατάσταση που επικρατούσε ΤΌΤΕ εκεί .


Και  συνεχίζω σ` αυτά που έγραφα πριν από τις αγγύλες για το δημοσίευμα που αφορά στο 336 ΤΕ, ήτοι: 

 Τα  Α/Τ ΠΑΟ 90 χιλ. (τρία και όχι ένα) τα ζήτησε  και τα διέθεσε εξ όσων γνωρίζω αρχικά ο Δκτής του 212 ΤΠ και ο ΠΑΟτζής Οπλίτης  Κ/Δ είχε επικεφαλής τον Ανθλγό τότε  Κοιμτζόγλου που αν δεν ήταν Αυτός εκεί δεν θα  έρριχνε κανένα ΠΑΟ από τα δύο (επανδρωμένα με Οκτώ Οπλίτες ), εναντίον των Πέντε (5) Τουρκικών Αρμάτων και του Λόχου που συνόδευε αυτά (Περιορισμένης δύναμης 50 – 60  ενστόλων), στον πεδινό χώρο μεταξύ της  Σχ.  Γρηγορίου  και  του κυρίως Υψ. Κολοκασίδη, δημιουργώντας  συγχρόνως  και την κατάλληλη  αποτροπή  μαζί  με την 187 ΜΠΠ.


( Τα πυρά του Πυροβολικού τα γράφω με επιφύλαξη, γιατί ακόμη διερευνώνται.

 Υπάρχει σοβαρή μαρτυρία που λέγει ότι από 12:00-13:30 τελείωσαν τα πυρομαχικά της  Μοίρας και μέχρι να βρεθούν άλλα παρατηρήθηκε κενό υποστήριξης πυρών.


Επίσης, ότι τα περισσότερα πυρά έγιναν από 18:30–19:00 ώρα, που πιστεύω και εγώ ότι επήλθε οριστικά η εκεχειρία στον τομέα αυτό.
                     
  Εγώ προσωπικά (έχω αντίληψη πραγματική για τα πυρά που εκτελέσθηκαν μέχρι στις 17:50–18:00 ώρα ), με τους  Καταδρομείς των ΠΑΟ 90 χιλ., αμφισβητώ ότι έγιναν  πυρά Πυροβολικού  εναντίον των  Τούρκων, μετά τις 1200 ώρα. 

Τα τελευταία  κατ` εμέ  πυρά έπεσαν στη διασταύρωση των οδών Γρηγορίου Αυξεντίου και της οδού που ξεκινάει από εκεί (180 μέτρα ΒΑ της Σχ. Γρηγορίου)  και κατευθύνεται προς τον κόμβο Κολοκασίδη και προηγούμενα 4 φορές, μπροστά  από το Ύψ. Αρμένικα Μνήματα.

Πιθανόν να έγιναν στον εν λόγω χρόνο βολές – πυρά ΝΔ  του Στρδου της  ΕΛΔΥΚ, χωρίς  να μπορώ να τις αντιληφθώ). [Για την ιστορία και πέραν των υπερβολών που αναγράφονται για το θέμα, κτυπήθηκαν σίγουρα δύο (2) Τούρκικα  Άρματα (το ένα λίγο πριν  κρυφτεί αριστερά  από τη Σχ. Γρηγορίου) και  ενδεχομέ νως  ένα τρίτο, με ερωτηματικό].                 

            Το σπουδαιότερο βέβαια για  μένα είναι ότι δημιουργήθηκε κλίμα αποτροπής, γιατί εναντίον τους εκτοξεύτηκαν, τουλάχιστον από τους καταδρομείς, σίγουρα πάνω από 10  βλήματα ΠΑΟ  90 χιλ, με αποτέλεσμα να τα μαζέψουν οι Τούρκοι και να φύγουν πίσω.    

Δική μου εκτίμηση είναι ότι:
α . Οι Τούρκοι με την προαναφερθείσα ενέργειά τους το πολύ – πολύ να έπιαναν στον χρόνο αυτό και  μετά από το στραπάτσο που έπαθαν στο Στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ τα Υψ. Κολοκασίδη και τίποτε περισσότερο, πράγμα που θα τους βόλευε – εξυπηρετούσε πάρα πολύ για ευνόητους λόγους. Επί πλέον αναγράφεται ότι στο Υψ. Μον Μπαρνάς  υπήρχε μια  σοβαρή δύναμη αποτροπής  το 386 ΤΕ και του 212 ΤΠ (;) που διέθεταν μεταξύ των άλλων και δύο ΠΑΟ 106 χιλ., πιθανόν και άλλα Α/Τ.

β. Η “μητέρα”  των Μαχών  από 14 – 16  Αυγούστου 1974, στην περιοχή  των Υψ. ΕΛΔΥΚ --- Κολοκασίδη(υπό την ευθύνη της ΕΛΔΥΚ και του  212 ΤΠ αντίστοιχα)  και  των συνοικισμών  Αγίων Δομέτιου, Παύλου, Ανδρέα, Μάρωνα, Τιμίου  Σταυρού και Παναγίας Φανερωμένης, που είχαν υπό την σκέπη - προστασία τους  την περιοχή (υπό την ευθύνη του 336 ΤΕ, με προσωπικό ολόκληρου του 336ΤΕ, Λόχο του 211ΤΠ, Λόχο της Σχολής Εφέδρων Αξκών, Λόχο  της Πύλης Πάφου και διάφορα άλλα μικροτμήματα, μεταξύ αυτών και Επίλεκτη Ομάδα Οπλιτών θητείας του 3ου Λόχου / 399 ΤΠ, στην ΣΥΤΑ, από τον πρώτο γύρο, καθώς και μεμονωμένους Οπλίτες άλλων Μονάδων και Επίστρατους Λευκωσιάτες εθελοντές ή μή, κατά το “ Συν Αθηνά και χείρα κίνει” ),ήταν για μένα η  μάχη  που δόθηκε στο Στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ (υπό τον Υποδιοικητή της, με τους  2ο – 4ο Λόχους Τ/Φ, το Λ. Δκσεως, Δρία Μηχανικού και Δρία του ΛΒΟ = 300 (+) Αξκούς και Οπλίτες και υπό την κάλυψη κατά το δυνατόν Τμήματος του 1ου Λόχου 212 ΤΠ και Τμήματος Εφέδρων  από την Λεμεσό (για ταυτότητα),  από τη Σχ. Γρηγορίου  και  ενδεχομένως  άλλων Μικροτμημάτων) , που εάν δεν είχε μπεί στο μάτι των Τούρκων εωρώντας  τη δύναμή τους  πολλαπλάσια της υφισταμένης και κατά συνέπεια απειλή για οποιαδήποτε άλλη σοβαρή ενέργειά τους με τις δυνάμεις που διέθεταν στην περιοχή και διέθεσαν τελικά, εκτός των άλλων, για την εξάλειψή της), τότε πραγματικά θα υφίστατο, νομίζω, τεράστιο πρόβλημα για ολόκληρη την Λευκωσία και για ευνόητους λόγους .

            Επίσης ο τομέας του 211 ΤΠ και μετά του 336 ΤΕ δεν μπορούσε να αρχίζει αριστερά από το δεξιό όριο του Στρατοπέδου της ΕΛΔΥΚ, γιατί το Ύψωμα Αρμένικα Μνήματα ανήκε στο 212 ΤΠ. Συνεπώς τα όρια του 336 ΤΕ άρχιζαν από το υφιστάμενο Ρέμα αμέσως δυτικά της Εκκλησίας του Αγίου Δομετίου (δυτικά της Λεωφόρου Δημοκρατίας), που παρεμβάλλεται με το Στρατόπεδο της ΤΟΥΡΔΙΚ.  Η υπάρχουσα – απομένουσα  δύναμη της ΕΛΔΥΚ, συν άλλα μικρά Τμήματα  πραγματοποίησαν  την σύμτυξή τους από τον Πεδινό χώρο μεταξύ της Σχολής Γρηγορίου και του κυρίως Υψ. Κολοκασίδη  από 14:00 – 15:00 ώρα, την 16/8/74, (για την ακρίβεια στις 14:30 ώρα) και όχι στις 18:00 ώρα.

             Κατόπιν  αυτών  δημιουργούνται  τα εξής  ερωτηματικά  που χρειάζονται απάντηση:  Από Ποιόν, Πως και από Ποιά ώρα ανατέθηκε η επιτήρηση – έλεγχος  του  τομέα  που κάλυπτε το Ύψωμα Αρμένικα Μνήματα στο 366 ΤΕ, μετά την σύμπτυξη της ΕΛΔΥΚ και από Ποιά ώρα και Πως  το 336 ΤΕ  υλοποίησε την εν λόγω επέκταση των ορίων του.

            Τέλος, θέλω να αναφερθώ σε ένα θέμα το οποίο απορρέει από την δήλωση-διαμαρτυρία-παράπονο του  εφέδρου  Ανθλγού τότε  Κωνσταντίνου  Κωνσταντίνου, Διμοιρίτου 30  Αξκών – Οπλιτών, που κάλυπτε ένα τμήμα του μετώπου του  211ΤΠ – 336 ΤΕ, του Λόχου Λιγουδιστιανού, από την Αγορά του Αγίου Ανδρέα – Πίσω από τα Δικαστήρια.  (Η εν λόγω διαμαρτυρία  μπορεί  να βρεθεί με την βοήθεια Internet από τα στοιχεία που δίδονται στην τελευταία παράγραφο της επιστολής μου – β1).                                                                                                                                            

Το Το κάνω αυτό, γιατί πιστεύω απόλυτα, συνειδητά και με πάθος, ότι πρέπει περιγράφοντας κάποια περιστατικά – διεξαγωγή μάχης  να αναδεικνύουμε  τις εξαιρετικές πράξεις  - παλικαριές  με σεμνότητα  και χωρίς φανφάρες – υπερβολές, καθώς  και τα λάθη που έγιναν ή τις ενέργειες που έπρεπε να γίνουν για  αντιμετώπιση δύσκολων στιγμών και δεν έγιναν, ώστε να  γίνουμε πραγματικά και  όπως  πρέπει  ωφέλιμοι – χρήσιμοι προς τους νεότερους συναδέλφους (συμπεριλαμβανομέ νων  και  των Οπλιτών), καθώς  και στους  επερχόμενους  Έλληνες και όχι  απλά  ευχάριστοι  και Ελληναράδες  χωρίς ουσία και πολλά μπλά – μπλά. 

Γιατί έχει αξία δηλαδή (;) να προβάλλουμε δυσανάλογα  τις ενέργειες του Τμήματός μας για να δημιουργήσουμε εντυπώσεις  και  και να διαφημίσουμε το άτομό μας, όταν χάθηκε το 38% του Νησιού και υπάρχουν νεκροί  - αγνοούμενοι και τραυματίες συνάδελφοί μας που ήταν λιγότερο τυχεροί από εμάς;


            Επί πλέον τρελαίνομαι, όπως ο εν λόγω Ανθλγός, όταν διαπιστώνω από κάποιους καπελώματα , μειώσεις ή και παραλείψεις –  εξαφανίσεις  στην κυριολεξία  άλλων Τμημάτων – Προσώπων, προκειμένου να προβληθούν δικά  τους Τμήματα και το πολύ χειρότερο, άτομα, αδικώντας άλλα Τμήματα που έδρασαν, είχαν Νεκρούς – Αγνοούμενους – Τραυματίες και προσπάθησαν να κάνουν κατά το δυνατόν το καθήκον τους  προς την Πατρίδα. 


Δεν το συζητώ βέβαια, όταν ερμηνεύονται  ή υποτίθεται μαρτυρούνται  διάφορες πράξεις  ή παραλείπουμε να αναφερθούν  άλλες  Τμημάτων ή Προσώπων με πολιτικά κριτήρια  ή ακόμη και κριτήρια ανάλογα με τον τόπο καταγωγής των. Αυτά για μένα αποτελούν  την χειρότερη ατιμία - ξευτίλα – ξεπεσμό του  ανθρώπου Έλληνα και εννοείται ότι αφορά  και στους Κυπρίους.


Κι όμως δυστυχώς αυτά συμβαίνουν και τα συνάντησα στην μικρή μου ενασχόληση  εδώ και 4 μήνες, για το τί έγινε τότε στην Κύπρο, ψάχνοντας ορισμένα στοιχεία ή διερευνώντας άλλα για επιβεβαίωση – διασταύρωσή των, κατά το δυνατόν ... κλπ, θέλοντας να είμαι απόλυτα έντιμος  για ό,τι θα γράψω (αν τελικά γράψω)  πρώτα απ` όλα απέναντι στον εαυτό μου.


            Στην τελευταία παράγραφο της επιστολής του ο εν λόγω λεβέντης – μαχητής  - ανήσυχος – δραστήριος  - υπεύθυνος  Ανθλγός  αναφέρει ευθαρσώς μια δύσκολη κατάσταση που αντιμετώπισε μετά την εκεχειρία, την οποία παραλλήλισε με αυτήν που αντιμετώπισαν οι υπερασπιστές φυλακίων στα “Παλλούκια”, σε συνδυασμό και με τον χρόνο εκδήλωσης της επίθεσης τωνΤούρκων  εκεί στις 170430/8/74 το πρωί, που εμένα με κάνει από την εμπειρία μου να σκεφθώ μήπως οι εν λόγω υπερασπιστές αιφνιδιάστηκαν με αποτέλεσμα να έχουν σοβαρές απώλειες – αγνοουμένους – τραυματίες και απώλειες δύο φυλακίων . [...  Τους έπιασαν στον ύπνο;(πανεύκολο και όχι δύσκολο ...).  


Δεν είχαν σχέδιο αντιμετώπισης των Τούρκων κατά την διάρκεια της νύκτας και ιδιαίτερο κατά την διάρκεια της ημέρας; 

 Δεν είχαν εξασφαλισμένη  δυνατότητα άμεσης  αντίδρασης... ]. 

Και σταματάω εδώ για να μην μπω σε ξένα χωράφια, λέγοντας μιά δική μου πατέντα “ότι Τμήματα που βρίσκονται μπροστά  σε καίρια σημεία για μια τοποθεσία Αμύνης και δέχονται την μεγάλη πίεση του εχθρού ή πιθανόν να δεχθούν αυτήν, τα φροντίζουμε ιδιαίτερα για να μπορέσουν να τον αντιμετωπίσουν επιτυχώς. 

Για παράδειγμα τους στέλνουμε Α/Τ (;), Α/Α (;), χειροβομβίδες (;), ενδεχομένως ξεκούραστο προσωπικό, εφόσον υπάρχει, με Αξκό που μπορεί να τους κρατήσει μαζί του ... κλπ.


Βέβαια το μεγάλο πρόβλημα στην περίπτωση αυτή είναι ποιός θα δώσει τέτοια διαταγή, γιατί αποδείχθηκε ότι δεν έχουν όλοι αυτήν τη δυνατότητα  και για ευνόητους λόγους.


Στην πράξη πολλά τμήματα που βρίσκονταν μπροστά και δέχονταν μεγάλη πίεση εγκατελείφθησαν στην τύχητους, όπως για παράδειγμα η ΕΛΔΥΚ. Φέρανε ολόκληρη Μοίρα καταδρομών ... κλπ  και δεν σκέφθηκαν να βρούν 2 ή 3 τρελούς Αεροπόρους, (αν και πιστεύω ότι οι περισσότεροι Αεροπόροι μας υπό αυτήν την έννοια είναι τρελοί ...) για να στείλουν από την Ελλάδα αθορύβως και χωρίς να προκαλέσουν  ό,τι  έλειπε για να  αντιμετωπιστούν οι Τούρκοι  αποτελεσματικά, (ενώ  οι Τούρκοι έχοντας στην αρχή λίαν περιορισμένο χώρο, έρριξαν από αέρος πολύ μεγάλο όγκο Αλεξιπτωτιστών, όπλων, πυρομαχικών ... κλπ  και δεν συζητάω  τι μετέφεραν με  Ε/Π, λόγω και της εγγύτητος των ακτών τους ..... και ό,τι άλλο θα μπορούσαν επί πλέον να μεταφέρουν, αν χρειαζόταν ...). 


Τι  έλειπαν: Α/Τ (ακόμη και μιάς χρήσεως), Α/Α  Πολυβόλα, μερικά σύγχρονα όπλα  και  πυρομα χικά και να τα ρίξουν  την νύκτα  σε κατάλληλο χώρο κοντά στην Λευκωσία ....... κλπ, ( όπως μαθαίνουμε στην εκπαίδευση του Ανταρτοπολέμου).   Αλλά αυτοί οι επιτελείς είπαμε ήταν κατάλληλοι για  άλλες δουλειές, μεγάλες κουβέντες, πολύ μπλά – μπλά, Πατριδοκαπηλία  και από  παραγωγική – σωστή – υπεύθυνη  δουλειά  άστα  να πάνε .                              
                                                                            
            Ακούστε μιά δήλωση – μαρτυρία ανεπίσημη , που περιήλθε σε γνώση μου, η οποία μπορεί και να διαψευσθεί , αλλά επειδή είναι ενδεικτική της κατάστασης που αποτελούσε πραγματικότητα τον καιρό εκείνον την αναφέρω και ας μην είναι διασταυρωμένη .

( Έχει σχέση και με το έργο --- λειτουργία  των αρμοδίων  επιτελών ) : Την Μιά  Μηλιά στον 2ο γύρο της εισβολής  κάλυπτε μπρο στά από άλλες δυνάμεις  Αμυντικά εγκετεστημένο το 399 ΤΠ του Μπογαζίου  Αμμοχώστου .


 ( Μιά Μονάδα Οπλιτών θητείας , αρκετά σοβαρή , με πολύ  καλά παλικάρια και καλή  μπορώ να πω  εκπαίδευση , έχοντας όμως  το γνωστό πρόβλημα που αφορούσε στα θέματα εξοπλισμού , εξάσ κησης  στις  βολές ... κλπ ) .  Διέθετε  τουλάχιστον 12  Α/Τ  και ενδεχομένως  άλλα , καθώς και υπο στήριξη πυρών από τρείς Μοίρες Πυροβολικού ( όπως  αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα “ Οι έξι ημέρες  που  έκοψαν την Κύπρο στα δύο ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ  www.e-grammes.gr › ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ › Κύπρος‎ 23 Αυγ 2010 -”.


            Οι Τούρκοι εξόρμησαν από το Τουρκοκυπριακό χωριό Χαμίτ Μάντρες  στις 140700 / 8 / 74 με  πολλά  Άρματα  και  ΠΖ σε τρείς  κατευθύνσεις , με αντίστοιχα Τμήματα . 

Το ένα ενήργησε στο Κέντρο  και τα υπόλοιπα δύο εκατέρωθεν των δύο άκρων της  Αμυντικής Διάταξης .

Αυτό που ενήρ γησε  από το Κέντρο , πέρασε μέσα  από το διάδρομο του Ν/Π . Τώρα θα μου πείτε τι χρειαζόταν  ο διάδρομος ... ;;;  .

Λέγεται μάλιστα , ότι στην άκρη της εισόδου στο διάδρομο του Ν/Π ευρίσκετο λίγο πριν την έναρξη της επίθεσης Ερπυστριοφόρο των ΟΗΕ . ( Είναι γνωστή η αλητεία των περισ σοτέρων ανδρών του ΟΗΕ , αποδεδειγμένα και εννοείται με το αζημείωτο ........... χρήματα , χασίς , γυναίκες – άνδρες ... κλπ ) ].           

                                                                                                 

  Εκεί είχαμε  και τον 1ο Ήρωα  νεκρό στην Κύπρο , με την έναρξη του 2ου Γύρου των εχθρο πραξιών, (με  το  ξεκίνημα  της  επίθεσης  των Τούρκων ) , τον  Στρατιώτη  Παναγιώτη  Φωτίου του Αντώνη , ένα γνήσιο – αληθινό Παλικάρι , (ηλικίας 18 χρ. 7 μηνών και 14 ημερών ) , από το Βασίλι  Καρπασίας, ( το πιθανότερο  να  τον πυροβόλησε  έλεύθερος  σκοπευτής , που τον είχε επισημάνει από  τις  προηγούμενες  μέρες  ), αδελφός  ενός  άλλου  Μεγάλου  Παλικαριού του Τμήματος που  ήμουν υπεύθυνος, του  Δεκ. Φώτη  Φωτίου ,( φαίνεται  ότι  ήταν κληρονομιά  της  οικογένειας “η Παλικαριά” ), που  βρισκόταν  στον ίδιο χρόνο  σε άλλο μέτωπο επιχειρήσεων της  Κύπρου και όχι μαζί μου.

  Αν ξαναγράψω θα αναφερθώ με περισσότερα στοιχεία γι` Αυτόν και για το πως  αντέδρα σε  μόλις έμαθε τον θάνατο του αδελφού του  .

            Και  τώρα η  δήλωση – μαρτυρία  από υψηλόβαθμο Στέλεχος  της Μονάδος : “Δεν λειτούργ ησε  κανένα ή σχεδόν  κανένα  Α/Τ  από τα υπάρχοντα στην  εν λόγω  τοποθεσία”. 

Για τις  Μοίρες Πυροβολικού δεν γνωρίζω αν πρόλαβαν να κάνουν ή αν έκαναν καθόλου πυρά . ( Γιατί ρε γαμώτο ; 

Γιατί ;  

Η  καλή  λειτουργία τους  θα μας  εξασφάλιζε  τα ΠΑΝΤΑ, .... την σωτηρία  πολλών  Μονά δων που διαλύθηκαν στη συνέχεια εκεί , το πιθανότερο την Αμμόχωστο  και τις περιοχές της Μεσα ορίας που τελικά κατελήφθησαν). 

Και το αποτέλεσμα:Οι Τούρκοι  δεν χρειάστηκε να ενεργήσουν   διαδοχικά , όπως  το  έκαναν  εναντίον του  Στρατοπέδου της ΕΛΔΥΚ  και αλλού , δύο  ή  και τρείς επιθέσεις – αναγνωρίσεις για να βρούν την κατάλληλη  συνταγή  και να πετύχουν αυτό που  επεδίω καν , αλλά  μέσα σε  1  -  1 . 30` ώρα  με τον  αστείο  στρατό τους  πάτησαν – διέλυσαν στην κυριολεξία την  εγκατεστημένη εκεί Αμυντικά Μονάδα .

 ( Τώρα θα μου  πείτε τι είμασταν εμείς  ; 

Απάντηση : Δώστε την μόνοι  σας . 


Εγώ ό,τι ήταν να πω σας  το είπα .... ή Χρειάζεται να πούμε και  κάτι  άλλο... ;;; !!! ) . 

Εμένα μου  κόβεται η ανάσα .  Μου φαίνεται αδιανόητο .
  Δεν μπορώ να το καταλάβω  και δεν θέλω να κάνω άλλα σχόλια. 

Μπορώ μόνον να σας πω τι έκανα εκεί στην Κύπρο  αμέσως  μετά  τον πόλεμο . Κάτι ανάλογο με αυτό που έκανε ο Ανθλγός στο “Τριμελές” με τα πυρο μαχικά που του  έλειπαν .  


Βρέθηκαν στο Τμήμα μου  από  Εφέδρους  που προσκολήθηκαν σ` αυτό  όπλα  με  αρκετά πυρομαχικά που δεν δούλευαν πχ.  Δύο Γερμανικές  Τουρτούρες , ένα πολυβόλο 0,30 και άλλα αυτόματα όπλα ( κινέζικα ...κλπ ). Μέθοδος – Τρόπος επισκευής των ¨:

Τα έπαιρναν τεχνίτες Έφεδροι σε τσουβάλι με μικρές άδειες , τα πήγαιναν στο χωριό τους τα επισκεύαζαν και τα έφερναν πίσω .

 Θα μου πείτε – μιλάτε για ακραίες λύσεις  και ότι αυτό δεν ήταν Στρατός . 


ΟΚ  θα μπορούσα  να το παίξω  και εγώ  Κυριλέ , όπως ......., αλλά σε  μηδέν χρόνο είχα στο Τμήμα μου σο βαρά  όπλα που δούλευαν σαν Ελβετικά  ρολόγια .  

Αυτό  μπορούσε  να γίνει και με τους  Σ/Α , τα Α/Τ  ....... κλπ , με άλλο τρόπο ). 

Με δυό λόγια θέλω να πω ότι δεν έπρεπε τότε , αλλά και σήμερα να υπάρχουν σε Μονάδες Όπλα και μέσα που δεν δουλεύουν.

( Υπήρχαν και υπάρχουν σ` αυτές  κα τάλληλο προσωπικό – Πληθώρα : Τεχνίτες Οχημάτων, Ηλεκτρονικοί , Σιδεράδες ... κλπ και διατίθε ντο – διατίθενται τα  απαραίτητα μικροποσά  που απαιτούνται για  την προμήθεια των  αναγκαίων ανταλλακτικών και μικρουλικών για την επισκευή – αποκατάσταση της λειτουργίας των ).

            Αναφέρω τα παραπάνω , επαναλαμβάνοντας για να μην παρεξηγηθώ , όχι για να αμφισβητή σω  την ανδρεία – παλικαριά και το τεράστιο έργο  που προσέφεραν οι παραπάνω μαχητές–Νεκροί ή  Ζωντανοί ήρωες  συμπεριλαμβάνοντας  εννοείται  και τους  Διοικητές  των, πραγματικούς υπερα σπιστές της Λευκωσίας ( όχι μυθικοί , όπως αναγράφονται κάπου – ούτε για κάποιον  σωτήρα ..... όπως  προβάλλεται από μερικούς ... ) .                                                                                                               
Το  ίδια  πιστεύω  και για τους  Αξλούς – Οπλίτες  του 399ΤΠ  και για τον Διοικητή του , ο οποίος επίσης , πιστεύω ότι θα  προσπάθησε για το καλύτερο ,.... ( Συνέχεια στην παράγραφο  5 του ΥΓραφου , στο τέλος , για  ευνόητους  λόγους )  .

            Και επανέρχομαι στο κυρίως θέμα της επιστολής μου :

            Εγώ, προσωπικά , θέλω να συγχαρώ τον εν λόγω  τότε  έφεδρο  Ανθλγό  Κωνσταντίνο Κωνσταντίνου ( σήμερα Υπλγό ) και τους Αξκούς – Οπλίτες που ανήκαν τότε στη δύναμή του γι` αυτό που επιτέλεσαν εκεί με αυτοθυσία – παλικαριά και ιδιαιτέρως τον ίδιο γιατί αποφάσι σε να πεί, πολύ σωστά, μερικές αλήθειες σεβόμενος την μεγάλη ευθύνη που είχε τότε και  δεν απεμπολεί  για  χάρη  κανενός , αφού  ήταν όρκος – υπόσχεση  τιμής στην υπηρεσία της Πατρί δος , προβάλλοντας συγχρόνως την αγάπη – εκτίμηση και  ευγνωμοσύνη του για τους συναδέλ φους  (τότε ) που τον βοήθησαν – συμπαραστάθηκαν να την φέρει σε πέρας . 

Επί πλέον βγάζει δικαιολογημένα και κάποια πικρία για  την ανάγκη που αισθάνθηκε , χωρίς ο ίδιος να λυγίσει,  της παρουσίας  κάποιου  μεγαλύτερου - προισταμένου ..... και για τους υφισταμένους του και για λήψη οδηγιών – κάλυψη αναγκών σε πυρομαχικά και ενδεχομένως άλλα θέματα . 

Ίσως να έδωσε και καλύτερες λύσεις από αυτούς , όπως στο θέμα της έλλειψης πυρομαχικών .

      Τα ίδια με τα παραπάνω ισχύουν και για τους Οπλίτες θητείας  που ανήκαν τότε  στον  1ο Λόχο / 211 ΤΠ  και στη συνέχεια ( από 23 Ιουλίου 74 ) υπήχθησαν στο 366 ΤΕ και  έχω αναφερ θεί εκτενέστερα  . (..... . Νομίζω ότι ο Σύνδεσμος  και ο εν λόγω Υπλγός μπορούν  να τα βρούν μεταξύ τους , χωρίς να δημιουργούνται πικρίες και διαμαρτυρίες ... ) .

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΌΤΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΥ ΨΟΥΝ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΕΚΕΙΝΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ  ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΣ  ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ  ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΘΕΝ ΚΑΛΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ.



( Γιατί οι άνθρωποι που αντιμετώπισαν αυτά  ζουν και γνωρί ζουν αν έγινε ή δεν έγινε κάτι με αποτέλεσμα να αναφύονται, χωρίς να υπάρχει λόγος , διαμαρτυρίες – παράπονα όπως αυτά  του Συνδέσμου Μαχητών του 1ου Λ./211ΤΠ  και του εν λόγω τότε Ανθλγού ) .

             Αν χρειαστεί θα επανέλθω με περισσότερες θέσεις – απαντήσεις και στοιχεία . ( Σας ζητώ    περισσότερα αυθεντικά, κατά το δυνατόν, στοιχεία για τα πυρά που εκτέλεσε στις 16 / 8 /74  , μετά τις 0930  ώρα η  187 ΜΠΠ  στην περιοχή της ΕΛΔΥΚ – 212 ΤΠ και ενδεχομένως τα στοιχεία των Αξκών που χρησιμοποιήθηκαν  ως  ΠΑΠ αυτής   από διάφορες  θέσεις .


  Επίσης τα στοιχεία του Αξκού  ΠΑΠ  της Μοίρας , που διατέθηκε το πρωί στις 17/8/74 και περί ώρα 0830 – 1000  στον διοικητή του 3ου Λόχου (-2 ) / 399ΤΠ (+) Δρία Εφέδρων του 386 ΤΠ (; ), που ήταν εγκατεστημένοι Αμυντικά επί του κυρίως Υψ. Κολοκασίδη – 180 ( και αυτή για μένα ήταν η σωστή χρησιμοποίηση του ΠΑΠ ) .


Υπόψιν, ότι στο Υψ, αυτό την ίδια ημέρα και περί ώρα 0700 – 0800 οι Τούρκοι  εκτέλε σαν, απ` ότι φάνηκε για την πλάκα τους και όχι μόνον , πυρά με όλμους 81 χ, για περίπου 30 – 45 λεπτά . Είχαν την πολυτέλεια να  δοκιμάζουν  πρώτα αντιδράσεις  και μετά  να ενεργούν ... , χωρίς  να μπορούμε εμείς να ανταποδίδουμε  όπως έπρεπε ) .

     Για όσους ενδιαφέρουν τα παραπάνω και θέλουν - αναζητούν περισσότερα Στοιχεία προτείνω να διαβάσουν – ακούσουν δια του Internet τα ακόλουθα :

esxatianasxesi.blogspot.com/2013/07/1974-1-211-1974-1974.html
20 Ιουλ 2013 - ... του 1974 : Η άγνωστη ιστορία του 1ου λόχου του 211 Τάγματος Πεζικού ... ιστορία", όπως προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 Κύπρου, στις 20/7/2012 ( Υπόψιν σας ότι στον εν λόγω τομέα υπήρχαν και άλλα τμήματα ) .
................................................................................................................................................................β1.Μαρτυρία από το πεδίο της μάχης » Σύγχρονη Άποψη
magazine.apopsi.com.cy/2008/07/331. [ Αναγράφεται στο τέλος του εν λόγω εγγράφου .

 Σίγουρα ο Διοικητής του 336 ΤΕ και οι συν αυτώ κάλυπταν δικαιολογημένα το τμήμα  που δεχόταν την μεγα λύτερη Πίεση στον τομέα ευθύνης των , όπως επιβάλλετο  και την περίπτωση να πάθουν Ένας ή και Δύο εξ αυτών κάποιο ατύχημα  ...... ( Δκτής , Υπδκτής ,Δκτής 1ου Λ./ 211τπ υπεύθυνος όλου του τομέα στον 1ο Γύρο) .


Ο Ανθλγός που αναφέρεται στην εν λόγω μαρτυρία – διαμαρτυρία  δεν ορκίσθηκε απ` ότι φαίνεται στα φυλακισμένα Μνήματα, ούτε ο Λγός του Λιγουδιστιανός ή ότι ο  Λιγουδιστιανός .. ............ δεν τον ενημέρωσε σχετικά και για την αλλαγή που επήλθε στη διοίκηση – ΖΕ ευθύνης του Τάγματος .

 Ο σχολιασμός καλύπτει και άλλες περιπτώσεις ] .                         
...............................................................................................................................................................
γ. Αναρτήθηκε από ΑΡΓΥΡΗΣ ΧΑΛΑΡΗΣ στις 6:36 π.μ. Δεν υπάρχουν σχόλια:     


 [ Επίσημη άποψη της Α` Μοίρας Κ/Δ για το πως χρησιμοποιήθηκαν τα ΠΑΟ 90 χ.  Και  να μην γραφεί  κάτι διαφορετικό εκ  των  υστέρων  γιατί θα είναι τουλάχιστον άκαιρο - ανέντιμο . ( Α/Τ είχαν ζητήσει όλοι οι  Διοικη τές . 

Το θέμα  είναι που  διατέθηκαν και  ποιός τελικά τα διέταξε ... κλπ ) . 
Το ότι τα δύο ΠΑΟ 90χ,  πήραν διαταγή να ταχθούν, αρχικά , στην εν λόγω διασταύρωση δεν έχει αναφερθεί μέχρι τώρα που θενά αλλού . 

Δική μου εκτίμηση είναι ότι κάλυπταν στον χρόνο  εκείνο την περίπτωση να “ξεχυθού ν” κάποια  μεμονωμένα  Τούρκικα  άρματα προς την Λευκωσία από το μέτωπο ... , ή  διά της οδού Γρηγορίου  Αυξεντίου ή δια της Λεωφόρου  Δημοκρατίας  που θα είχε ως αποτέλεσμα να υπερκερα στούν οι Τοποθεσίες  Αμύνης  της ΕΛΔΥΚ  και του 212ΤΠ, ( εννοείται και ο Τομέας του 336 ΤΕ ) και στις 1500 ώρα διατάχθηκαν να επανέλθουν στο ΣΔ / 212 ΤΠ ( Ford  Kολοκασίδη ) για τα περαι τέρω .


Είχε  πλέον γίνει  γνωστός  ο προσανατολισμός της δύναμης των Τουρκικών Αρμάτων   που είχαν καταλάβει το Στρδο τη ΕΛΔΥΚ και θα ήταν  εκτός τακτικής αντίληψης και επιδιώξεών τους στον  χρόνο  εκείνο  και ενώ είχε  αποφασισθεί εκεχειρία από 1600 ώρα ( επίσημα )να χρησιμοποιή σουν  Άρματα-ΠΖ  στην  κατεύθυνση   Σχ. Γρηγορίου , Οδός Γρηγόρη  Αυξεντίου – Υψ. Αρμένικα Μνήματα ,  Δυτικός Τομέας  Λευκωσίας.


Επίσης  ψάχνω  να βρώ  εδώ και 4 μήνες  ποιός ήταν ο  κοντός Κύπριος Επίστρατος (;) που χειριζόταν  το πενηντάρι  και  κτυπούσε με  αυτό το Τούρκικο πεζικό που ακολουθούσε τα  Άρματα από το Ύψωμα 190  Κολοκασίδη ( Σκουπιδότοπο ) εκεί που είχαν ταχθεί  τελικά  και τα δύο ΠΑΟ των 90 χ, με τους Κ/Δ  και δεν μπορώ να τον  βρώ ].

................................................................................................................................................................
δ. Για όσους θέλουν να βρούν και να δουν τις τοποθεσίες που αναγράφονται στην επιστολή μου , μπορούν διά του Internet να επιλέξουν τους “Χάρτες Λευκωσίας”, στη συνέχεια το “ΛΕΥΚΩΣΙΑ  HOLIDAY  INN – Χάρτες  Google – Google maps”, ( εμφανίζεται κοινός Χάρτης )  και μετά  με επιλογή  του  μικρού  πλαισίου , στην άνω  δεξιά πλευρά του τον “Χάρτη από Δορυφόρο”, επιτυγχά νεται την απεικόνιση τους εδάφους ή των κατοικημένων τόπων , όπως είναι στην πραγματικότητα .


( Με πίεση επάνω στο χάρτη του δείκτη – γροθιά , με το αριστερό “ποντικιού” μπορεί να γίνει μετα τόπισή του στον τόπο που θέλουμε, εκτός από την αναγραφή του στο επάνω παραλληλεπίπεδο πλαί σιο και πίεση του  δείκτη  δίπλα στο  ΜΠΛΕ πλαίσιο με την ρακέτα ) .


            Μία μικρή βοήθεια για ανεύρεση 2-3 χαρακτηριστικών σημείων :                                                   Ξεκινώντας από τον Κόμβο Κολοκασίδη : Αμέσως βόρεια βρίσκεται το Ύψ. 180 . 

Αμέσως Δυτικά , εκεί που έχει κατασκευασθεί το Ινστιτούτο Νευρολογίας , ήταν το Ύψ. 190 – Σκουπιδότο πος . ( Αμέσως ΒΑ αυτού βρίσκεται το Υψ.  190 – ΣΥΤΑ ) .


Ο δρόμος που αρχίζει από τον Κόμβο και κατευθύνεται προς Βορρά , συναντά την Οδό Γρηγορίου Αυξεντίου και σχηματίζει με αυτήν Διασταύρωση . Αμέσως Δυτικά αυτής η Σχ. Γρηγορίου και Ανατολικά το Νεκροταφείο  Αρμένικα  Μνήματα και λίγο Ανατολικότερα το Ομώνυμο Ύψωμα .


            ΒΑ της  Σχ. Γρηγορίου και του Υψ, μπροστά από αυτήν , σε μικρή απόσταση βρίσκεται το παλαιό Στρδο της ΕΛΔΥΚ και ΒΑ αυτού , σε απόσταση 800 μέτρα το Στρατόπεδο της ΤΟΥΡΔΥΚ . Νότια του Κόμβου Κολοκασίδη και σε απόσταση 600 μ,  βρίσκεται το Ύψ.  Μον Μπαρνάς . ( Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την  Κλίμακα κάτω Αριστερά  στο Χάρτη , με Υποδεκάμετρο, για να εκτιμήσετε τις αποστάσεις που σας ενδιαφέρουν ) .


            Με  τον  ίδιο  τρόπο  μπορείτε να βρείτε  οποιαδήποτε τοποθεσία  ή  κατοικημένο τόπο σας ενδιαφέρει στην Κύπρο .          
            Παρακαλώ, τέλος, όσους διαβάσουν την παραπάνω επιστολή μου  να την συστήσουν και σε άλλους, ιδιαίτερα  Στρατιωτικούς.

Σας ευχαριστώ  
                                                                            
Με  εκτίμηση

 ΥΓ : ( Γράφω ορισμένα εδώ για να αποσυμφορήσω το κυρίως κείμενο της επιστολής μου προκειμέ νου αυτό να γίνει πιό εύληπτο – κατανοητό  ) .          
  1.   Γράφοντας – εξιστορώντας και κρίνοντας ορισμένα γεγονότα,( προσπάθεια κάνω για ένα τεράσ τιο  θέμα με πολλές  πτυχές ), επιζητώ  από  τον εαυτό  μου – συνείδησή μου , χωρίς να χρωστάω τίποτε σε κανέναν, να γίνω χρήσιμος – ωφέλιμος , για τους νεώτερους Έλληνες και ιδιαίτερα για τους  Στρατιωτικούς  που δεν πρέπει να  ξεχνούν ΠΟΤΕ  ότι φέρουν την τιμημένη στολή του Έλληνα Αξκού  και ότι βρίσκονται ΠΑΝΤΑ στην υπηρεσία της Πατρίδος και των Ελλήνων προετοι μάζοντας το Οποιοδήποτε Τμήμα τους ΜΟΝΟΝ  για τον πόλεμο ..... και ανησυχώντας για τα κενά -  ατέλειες που υπάρχουν σ` αυτό  ΣΑΝ  ΑΥΤΟΣ ( ο Πόλεμος ) ΝΑ  ΑΡΧΙΖΕ  ΑΥΡΙΟ .

Θέλω επίσης να τους επισημάνω ότι  δεν είναι περισσότερο  Έλληνες από τους Υπόλοιπους  και ότι στο Τμήμα τους θα υπηρετούν Έλληνες όλων των πολιτικών αποχρώσεων και δεν έχουν δικαίωμα, θα ήταν τουλάχιστον ΑΝΕΝΤΙΜΟ να τους μεταχειρίζονται ανάλογα με τα ΠΟΛΙΤΙΚΆ  τους φρονήματά . ( Στον Πόλεμο για την σωτηρία της Πατρίδος θα είναι δίπλα – δίπλα και θα καλύπτουν - στηρίζουν  ο ένας τον άλλον.... , χωρίς φρονήματα ) .


            ΤΈΛΟΣ να τονίσω – επισημάνω με όλη μου τη δύναμη ότι η αγάπη προς την Πατρίδα και τους Υπόλοιπους Έλληνες βγαίνει από τις πράξεις μας και την υπεύθυνη - έντιμη αντιμετώπιση της δουλειάς μας και δια του παραδείγματος και όχι με το πολύ Μπλά – Μπλά και την Πατριδοκαπηλία , προς ίδιον , κατά κανόνα, όφελος και εις βάρος των Υπολοίπων .                                                        
2.  Οι παραπάνω – παρακάτω  παρατηρήσεις – συμπεράσματα δεν αναφέρονται μόνον  στο 336ΤΕ και το 211ΤΠ  αλλά και  στον τομέα του 212 ΤΠ , την ΕΛΔΥΚ  και  τις άλλες Μονάδες  που συμμε τείχαν στην μεγάλη  ομολογουμένως  αυτήν προσπάθεια για  την σωτηρία της  Λευκωσίας και όχι μόνον .

  1.   Οι  περιγραφές  που  αφορούν  στην δραστηριότητα  του 336 ΤΕ ( κυρίως )  και των Υπολοίπων Μονάδων  που δραστηριοποιήθηκαν στο Δυτικό Τομέα της Λευκωσίας καλύπτονται και από τα δύο παρακάτω δημοσιεύματα. 



  1. Τα χρησιμοποιώ για να κρίνω – σχολιάσω δυό τρία σημεία , με τον τρόπο που  εγώ  τα αντιλαμβάνομαι  και  μπορεί  αν θέλει  κάποιος να τα σχολιάσει  με επιχειρήματα ή να κάνει και ερωτήσεις . ( Δεν δίνω το Ε mail μου για να μην γίνει άσχημη  χρησιμοποίηση .... , χωρίς να έχω ιδιαίτερο πρόβλημα ) .

www.efylakas.com › ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ‎    26 Ιουν 2010 ( Τα περισσότερα δημοσιεύματα ακολουθούν  τη γραμμή – σειρά  τούτου).
olympios1.blogspot.com/2010/08/14-16-1974.html‎  11 Αυγ 2010 Υπάρχουν και άλλα δημοσιεύμ.)

            (1). Σε παράγραφο του ( α ) σχετικού που περιλαμβάνεται στις δραστηριότητες  23 Ιουλίου 74, αναφέρεται  η Υποστήριξη  που είχε η Μονάδα από πλευράς  Πυροβολικού ... κλπ .

 Θέλω να εξάρω το γεγονός , ότι τις συντεταγμένες  για αιτήσεις βολών τις έδινε  ουσιαστικά ο Δκτής της Μο νάδος .  Δηλ ο  ΠΑΠ  βρισκόταν  δίπλα  στον  Δκτή της Μονάδος  που γνώριζε να δίνει συντεταγμέ νες  και να κρίνει – αξιολογεί τις απειλές , καθορίζοντας προτεραιότητες ..... κλπ  καλύπτοντας έτσι άμεσα και λίαν αποτελεσματικά  τις Υπομονάδες του . 


Ότι δηλ το καλύτερο .  Εννοείται βέβαια ότι από το Παρατηρητήριο της Μονάδος , μπορούσε να ελέγχει  Άμεσα τον Τομέα του  ή  τουλάχιστον τις πιό κρίσιμες περιοχές του . ( Οπωσδήποτε είχε χάρτη , το αναφέρω απλά για να το επισημάνω ,γιατί  το θεωρώ πολύ σοβαρό , εκτός του ότι χάρτη  είχε και ο ΠΑΠ του Πυροβολικού ) .

            Σε  μιά παράγραφο  πιό πάνω από την προηγούμενη αναφέρεται  στο Λόχο  Υποστηρίξεως .  ... κλπ , με  Δκτή  τον  Ανθλγό  Αντώνη  Καρρά . Δεν  προσδιορίζεται η θέση του , εκτός  αν αυτός βρισκόταν εντός του Προεδρικού Μεγάρου ( ; .... και δεν μπορώ να αντιληφθώ τη θέση του ).

            (2). Σε παράγραφο του ( β ) σχετικού που περιλαμβάνεται στις δραστηριότητες 15  Αυγ.74, αναφέρεται στις 1500 ώρα απειλή ρήγματος μεταξύ του 336 ΤΕ και ΕΛΔΥΚ από Άρματα Μ 48.......


κλπ  και παρακάτω σε άλλη παράγραφο , ότι η κατάσταση ήταν κρίσιμη ( που ; ) και πιό κάτω ακό μη σε περιοχή (;)  που καλυπτόταν από Λόχο 100 ανδρών (;) υπό τον Κύπριο Ανθλγό  Α. Καρρά (;) του Λόχου Υποστηρίξεως (;) που δεν είχε Τομέα στο ΠΟΤ , σύμφωνα με το σχετικό σχεδιάγραμμα (;) στο δημοσίευμα .του (α) σχετικού .

            Ο  εν λόγω  Ανθλγός  ανέφερε στον κ. Αλευρομάγειρα ( απευθείας αν δεν ανήκε σε Λόχο ; γιατί απ` ότι φαίνεται δεν ανήκε σε Λόχο , ούτε ήταν Δκτής Λόχου με Τομέα ), για κινούμενα  Άρμα τα εναντίον του στα 200 μέτρα ..... ενώ δεν είχε Α/Τ , ούτε υπήρχαν άλλα στην Περιοχή .

            Και  τότε του δόθηκε  Λακωνική – ξεκάθαρη  διαταγή από τον Δκτή Τάγματος (;) ενώ  είχε την λύση του Πυροβολικού ...... που έλεγε μεταξύ των άλλων , ... “ Σταματήστε τα με ότιδήποτε... .
Με τά  σωματά σας”.......... που ακούγεται  ομολογουμένως  εντυπωσιακό !!!.... .

 [ Κάτι νομίζω εδώ  δεν γράφεται  σωστά  και το πιθανότερο να μην  ελέγχθει έτσι από τον  Διοικητή , εκτός αν ο Δκτής  ήταν μαζί  στο  ίδιο  όρυγμα με  αυτόν που  διατάσσει , “ περίπτωση  του  ΗΡΩΑ  Λγού  Σταυριανάκου  στο  Στρδο της  ΕΛΔΥΚ” , ή  είναι  αποφασισμένος  και  έχει  προετοιμάσει  τους Στρατιώτες  του να  χρησιμοποιήσουν Α/Τ  Law μιάς χρήσεως , ή  Α/Τ Νάρκες που θα τις ρίπτουν  την τελευταία στιγμή στις Ερπύστριες , ( ενδεχομένως ορισμένες  από αυτές να έχει μεριμήσει ώστε να τοποθετηθούν  μεμονωμένες  μπροστά  από την  διάταξη με καλή παραλλαγή ,  σε υποχρεωτικά περάσματα ), ή  Βόμβες  Μολότωφ  μέσα από τα ορύγματα ή πίσω από αυτά , ( από Ομάδες  κατάλληλα διατεταγμένες ), γιατί διαφορετικά δεν τους έδινε  εναλλακτική λύση , από το να πεθάνουν ή να  συλληφθούν  σίγουρα  αιχμάλωτοι ή να διαφύγουν  την τελευταία στιγμή  κατά τρόπο μαγικό  , εκτός αν μπορούσαν να σταματήσουν  τα Άρματα  με το σώμα τους .... .


            Ο  Ανθλγός στη συνέχεια  κλήθηκε να δώσει  συντεταγμένες  στο Πυροβολικό ......... ή  το πιθανότερο να  τις έδωσε ο Δκτής ( σύμφωνα με το άλλο (α) σχετικό ) ; ( Αν ο Ανθλγός είχε Χάρτη και  Επικοινωνία  απευθείας  με το Πυροβολικό θα μπορούσε να το κάνει ή να έδωσε τις εν λόγω συντεταγμένες δια του Δκτή Τάγματος – ΠΑΠ.  


Αν ακολουθήθηκε τελικά η διαδικασία που αναφέ ρεται (;) θα αποτελεί  οπωσδήποτε σοβαρό επίτευγμα, ( γνωρίζω την εκεί πραγματικότητα γι` αυτό διατηρώ  τους  ενδοιασμούς - επιφυλάξεις μου )  και μάλιστα  λίαν αποτελεσματικό , αφού με την πρώτη βολή κτυπήθηκε Άρμα .


( Χάθηκαν υψώματα – τοποθεσίες ,  ΑΝΕΥ  ΛΟΓΟΥ ,  επειδή δεν δόθηκαν συντεταγμένες ή σωστές  συντεταγμένες στο Πυροβολικό εναντίον Αρμάτων ή  Άρματος που  κτυπούσαν  εκ του ασφαλούς  και από απόσταση Υψώματα ή  Ύψωμα ή  εκινούντο χωρίς να δέχονται πυρά , με αποτέλεσμα στο τέλος να τα  πατήσουν).

( Και το χειρότερο ακόμη να μην έχουν τα Πυροβόλα πυρομαχικά για να εκτελέσουν τις αιτήσεις που εδίδοντο , αν εδίδοντο ) .

            Εννοείται  ότι δεν υπάρχουν κανόνες , ούτε Υψώματα κατά παραγγελία και ότι πάντα στις περιπτώσεις  αυτές  παίζει ρόλο η  διαμόρφωση των Υψωμάτων , η οργάνωση  του εδάφους  και η διάταξη των Τμημάτων 

.( Βέβαια  ένα  καλά  και  σκληρά – υπεύθυνα  εκπαιδευμένο  ρεαλιστικά
Τμήμα μπορεί να ανταποκριθεί σε οποιοδήποτε Ύψωμα και Αγώνα προσαρμοζόμενο ανάλογα στις ιδιαιτερότητές του ).

            Σε παράγραφο πιό  κάτω αναφέρεται σε κάποιον Ανθλγό που ήταν στην περιοχή , ο οποίος λέγει ότι κατόρθωσε και επέφερε ως ΠΑΠ πλήγματα στον εχθρό, τόσο σε προσωπικό,όσο και υλικό . ( Το ερώτημα το δικό μου βέβαια είναι ποιός έδινε τελικά εκεί συντεταγμένες για να κτυπήσουν τα πυροβόλα ; ) . 
Δική μου εκτίμηση είναι ότι δινόταν από τον Διοικητή της Μονάδος , δια του ΠΑΠ ή  κατόπιν  αποδοχής – εγκρίσεώς του . ( Και για έναν επί πλέον λόγο , ότι ήταν  κατά πως φαίνεται αποτελεσματικά ) .

            Για μένα οπωσδήποτε όλοι οι Αξκοί , ακόμη και οι Διμοιρίτες πρέπει να φέρουν Χάρτη, να γνωρίζουν – διαβάζουν  αυτόν  και να μπορούν  να δίνουν σωστές συντεταγμένες . Επίσης , υπό ορι σμένες  προυποθέσεις , όπως ΠΧ  σε αγώνα εντός κατοικημένων περιοχών , είναι δυνατή η χρησιμο ποίηση βάσει σχεδίου αυτοσχέδιων βομβών τύπου “ Μολότωφ”, κατά τρόπο αποτελεσματικό .

            (3).  Σε  πολλά  σημεία  του δημοσιεύματος ( “α” σχετικού κυρίως , αλλά και του “β” ), λέγε ται ότι οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν ευρέως , μεταξύ των άλλων Αεροπορία και Πυροβολικό . ( Σίγουρα χρησιμοποίησαν ευρέως Όλμους 4,2 in  και 81 – 60 χ. ) .
            Έχω έναν ενδοιασμό για το αν χρησιμοποίησαν τόσο πολύ Πυροβολικό .
            Στην τοποθεσία του Στρδου της  ΕΛΔΥΚ  και του 212 ΤΠ, στις 16/8/74  και από ώρα 0930  μέχρι το πέρας των εχθροπραξιών πιστεύω ότι δεν χρησιμοποίησαν Πυροβολικό. ( Και ευτυχώς , αν και οι  Όλμοι 4,2 in  ήταν κάτι ανάλογο .... και το υποκαθιστούσαν όπως πρέπει – κατάλληλα ) . 
Η Αεροπορία τους ( δύο – 2  Αφοι ) , πέρασαν μόνον μιά φορά  ευτυχώς πολύ χαμηλά στις 1430 ώρα περίπου , όταν ο όγκος της συμπτυσσόμενης ΕΛΔΥΚ (+) , πάνω από 200 άτομα ακροβολισμένα σε ευθεία γραμμή , βρισκόταν στον πεδινό χώρο, μετά τη Σχ. Γρηγορίου, κινούμενα προς τα Υψώματα 180-190 Κολοκασίδη , χωρίς να τα προσβάλουν , γιατί δεν πρόλαβαν να τους δούν .

            (4). Περί το μέσον έως  το τέλος σχεδόν του  (β) σχετικού  και πριν ή  δίπλα από το διάγραμ μα της τοποθεσίας  Αμύνης , αναγράφονται διάφορες  μαρτυρίες , ( νομίζω ότι δεν έχουν  σχέση με τον  συγγραφέα του δημοσιεύματος ... ) , όπως και σε άλλα 2 ή 3 ακόμη δημοσιεύματα , που καλύπ τουν ανάλογα την δραστηριότητα του 336 ΤΕ  και  αναφέρουν ως γεγονός ότι δόθηκαν  εντολές  σε Δκτές  Λόχων  από Αξκούς  εκτός της  Δκσης  του Τάγματος  --  έγιναν συστάσεις από ΟΗΕδες για να  εγκαταλείψουν τις θέσεις  τους  λόγω.... κλπ  και το πιό απίθανο ακόμη  ότι δόθηκε εντολή  στο Διοικητή του 336 ΤΕ δια μέσου του Διοικητή των Φυλακών !!! από την Κυβέρνηση !!! για να εγκα ταλείψει την  Λευκωσία !! ! , επειδή αυτή δεν πήρε τα όπλα να πολεμήσει εκεί και εγκατέλειψε την Λευκωσία ( το τελευταίο  είναι δικό μου ) ....  κλπ  ανοησίες , όπως  ότι θα τους  επιτίθετο μέσα σε κατοικημένο τόπο μία τεθωρακισμένη  Μεραρχία !!!  .... κλπ για να ακολουθήσουν οι  υπερήφανες δηλώσεις  κάποιου Λοχία ,   του  κ. Αλευρομάγειρα .....    κλπ .
             Προτείνω στον κ. Αλευρομάγειρα με όλο το σεβασμό , για ότι μπόρεσε  και έκανε εκεί , να ελέγξει τα εν λόγω δημοσιεύματα και να τα επιβεβαιώσει ή διαψεύσει ή ανασκευάσει, γιατί νομίζω ότι δημιουργούνται άσχημες  εντυπώσεις , χωρίς λόγο .
(  Εννοείται ότι δεν αμφισβητώ τις πολύ  κα λές  προθέσεις  αυτών  που τα δήλωσαν  και αυτών που τα αναπαρήγαγαν – δημοσίευσαν .... , αλλά νομίζω ότι χρειάζεται προσοχή .... ) .
  Εννοείται επίσης, ότι δεν αναφέρομαι  στην τιμή να είναι ο κ. Αλευρομάγειρας   Αξκός του Ελληνικού Στρατού  και ανηψιός του ηρωικού Συνταγματάρχη  Βουδι κλάρη, του οποίου δεν συμβαίνει να γνωρίζω την ιστορία , αλλά για τα υπόλοιπα .

            (5).  Για την 4η παράγραφο στα  προλεγόμενα  του (α) σχετικού θέλω να ρωτήσω, σύμφωνα με ότι γράφεται : 
Δηλαδή ο κ. Αλευρομάγειρας πιστεύει ότι φταίει Μόνον το ΓΕΕΦ – Επιτελείο του ( και εξ  όσων γνωρίζω όχι όλοι ) για το τραγικό – εγκληματικό σφάλμα να ζητά διαρκώς την άδεια για οποιαδήποτε  ενέργειά  του Επιτελείου στην Αθήνα , ή ότι είχαν  καταστεί ανδρείκελα της κατά στασης των Αθηνών ( δημητράκη ιωαννίδη ... κλπ ) σε επίπεδο απαράδεκτης – ανεγκέφαλης εξάρτη σης για Έλληνες Αξκούς  ;  

Ποιός το επέβαλε αυτό και βεβαίως είναι απορίας άξιο γιατί ενώ ήδη οι Τούρκοι  είχαν αρχίσει την Αποβίβαση – Αεραπόβασή τους  και είχαν πλήρη συνείδηση του γεγο νότος  τούτου  δεν ενεργούσαν όπως  έπρεπε , αλλά με  απαράδεκτη  και πάλι καθυστέρηση .
( Δεν είναι δυνατόν να γίνεται προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα ή να είμαστε και με τον Χωροφύλαξ και με τον Αστυφύλαξ ) .

            (6). Όσον αφορά στα διάφορα συμπεράσματα που αναφέρονται επίσης στο (α) σχετικό :
             
   (α). Συμφωνώ με όσα αναγράφονται για  την απόσυρση το 1967 της Ελληνικής Μεραρχία ς από την Κύπρο και ότι αυτά συμβαίνουν και θα συμβαίνουν όταν είμαστε υποχωρητικοί απέναντι στους Τούρκους και όχι όπως επιβάλλεται Αυστηροί και Προσεκτικοί , κινούμενοι κατάλληλα, πρός  όλες τις κατευθύνσεις, [ ΗΠΑ – Ρωσία – Κίνα - Ευρώπη – Ευρωπαική Ένωση – ΟΗΕ – ΝΑΤΟ – Αρμόδια  Διεθνή  Δικαστήρια – Λοιπούς  Αρμόδιους  Διεθνείς Οργανισμούς -  Κράτη που δεν συμ παθούν και δεν θέλουν τους Τούρκους, ..... κλπ )  και με όλους τους τρόπους – μέσα , ανάδειξη όλων των παραβάσεων – παραβιάσεων – ενοχλήσεων , ακόμη και των πιό μικρών δίνοντας την έκταση – σημασία  που χρειάζεται – απαιτείται και για να μην παίρνουν θάρρος για να προβάλουν περισσότερα ] και με όλους τους δυνατούς τρόπους - μέσα κατάλληλη χρησιμοποίηση των δυνάμε ων  που μας στηρίζουν – υποστηρίζουν , όπως πχ οι απόδημοι Έλληνες , οι Χριστιανικοί Λαοί  και από τις Μουσουλμανικές χώρες , αυτές που έχουμε παραδοσιακά φιλία και αλληλουποστήριξη , καθότι οι Τούρκοι θα εξοπλίζονται διαρκώς  και θα επιζητούν  αφορμές για να  προωθήσουν  αμετα νόητα – ύπουλα – υπόγεια την επεκτατική τους πολιτική  ΠΧ.  ΑΟΖ, Δ. Θράκη , την Κύπρο.... κλπ .

( Δεν συζητώ βέβαια ότι πρέπει διαρκώς να προετοιμαζόμαστε για πόλεμο , ώστε να είμαστε σε θέση όχι μόνον , αν χρειαστεί να τους αντιμετωπίσουμε , αλλά και να τους δώσουμε ένα γερό μάθη μα .... . Χρειάζεται βέβαια διαρκής εγρήγορση και όχι εφησυχασμός ) .
          
      (β). Ο  Κίσιντζερ  καλά έκανε , όπως  και ο κάθε Κίσιντζερ ή Νταβούτογλου ή ..... .
Κοιτά ζουν σύμφωνα με το μυαλό τους ..... κ.α , που ενδεχομένους να καλλιεργούν – πλασάρουν κατάλλη λα οι  Αντίπαλοί μας , για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα της  χώρας των .
( Και η πιπίλα αυτή πρέπει να σταματήσει , γιατί μας αποσπά την προσοχή και μας αποπροσανατολίζει ) .
Το πρόβλημά μας δημιουργείται από το τι κάνουμε εμείς , αν κοιτάζουμε πχ  το συμφέρον της Πατρίδος  μας ή των Εταιρειών ... κλπ .
              
  (γ).  Συμφωνώ  επίσης , με  ότι αναγράφεται για την έλλειψη  ενημέρωσης , ψυχολογικής προετοιμασίας  και  εκπαίδευσης  της  Εφεδρείας , αν  και  εκτός των άλλων αποτελούσε  μία πολύ μεγάλη για τον αντίπαλό μας αποτροπή .
Τα αποτελέσματα , λόγω της έλλειψης αυτής , τα είδαμε στην πράξη. 
( Αυτό εννοείται ότι πρέπει να το καταλάβουν – συνειδητοποιήσουν όλοι οι Έλληνες  και  ιδιαίτερα σήμερα που οι Τούρκοι μας θεωρούν λόγω της κρίσης αδύναμους.  Αφορά  και στην τεράστια δύναμη της  Εθνοφυλακής  . 
Επίσης  πιστεύω  απόλυτα ότι  αφορά  ακόμη  περισσότερο στους Έλληνες Κυπρίους, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ  που θα δοθεί η οποιαδήποτε λύση για  την αντιμετώπιση του προβλήματος  που δημιουργήθηκε , ΑΝ  ΥΠΑΡΞΕΙ  ΠΟΤΕ  ΛΥΣΗ .

Οι  Τούρκοι κατά την γνώμη μου είναι ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ και τα θέλουν όλα δικά τους  και δεν πιστεύω ότι θα συνεναίσουν  ποτέ σε μια δίκαιη – ειρηνική λύση στην Κύπρο ...... . Συνεχώς  θα  έχουν  παράλο γες  απαιτήσεις , θα απειλούν , εκβιάζουν  και θα προετοιμάζονται .

( Απόδειξη  ότι  διατηρούν τον Στρατό κατοχής ακόμη στην Κύπρο , χωρίς οποιαδήποτε μείωση  και δεν συζητώ καθόλου για τους επόίκους ......) . 
Η  απάντηση  σ` αυτούς μέχρι να  ....... πρέπει να είναι  η διαρκής – υπεύθυνη  προετοιμασία – προπαρασκευή για πόλεμο και “ Το Μολών Λαβέ ” ( Και δεν αξίζει να τους φοβό μαστε γιατί αποδείχθηκε ότι έχουν στρατό της πλάκας  και ούτε θα μπορέσουν να φτιάξουν ποτέ , αρκεί εμείς να είμαστε αυτοί που πρέπει “ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΣΤΡΑΤΟΣ” ) .

                Το ερώτημα βέβαια που τίθεται για την Κύπρο, πριν τον Ιούλιο του 74, είναι ποιός θα καλούσε την Εφεδρεία για ενημέρωση – προετοιμασία – εκπαίδευση , αφού είχε δημιουργηθεί εκείνο το απίθανο κλίμα , της έλλειψης εμπιστοσύνης του ενός προς τον άλλο και ότι η Εθνοφρου ρά εξυπηρετούσε κυρίως τις απόψεις του Γρίβα – ΕΟΚΑ Β`... κλπ , ενώ δεν συνέβαινε αυτό σε πολύ μεγάλο βαθμό και εννοείται ότι δεν εξυπηρετούσε ούτε τον Μακάριο .
Δεν είχαν πουλήσει όλοι οι Αξκοί την αγνή Πατριωτική τους συνείδηση και τα πιστεύω τους για τον Στρατό και την Ελλάδα στους πατριδοκάπηλους και στον διάβολον και δεν υπονοώ τον Μακάριο ) .

               (δ). Συμφωνώ  απολύτως  με τον κ. Αλευρομάγειρα στο ότι αυτά τα κακέκτυπα – επιτήδει ων – πατριδοκάπηλων – ελαστικής συνείδησης αξκών που διέλυσαν τις Μονάδες στην Κύπρο  και έγινε  ότι έγινε , διέλυσαν στη συνέχεια, για να επιβιώσουν και όχι μόνον ....Μερικοί έκαναν και καριέρα και μπορείτε να αντιληφθείτε πως  -- δικαιολογήσουν  τα αδικαιολόγητα και  άλλα πολλά αίσχη, και τις Μονάδες του Ελληνικού  Στρατού , για αρκετές δεκαετίες  και δεν γνωρίζω εάν αυτές  έχουν  ακόμη συνέλθει .

Μερικοί από αυτούς έχουν το θράσος να επισκέπτονται ακόμη και σήμερα την Κύπρο, ενώ είναι γνωστοί για την διπλωματική λαμογιά τους και να το παίζουν ήρωες , να δια δίδουν τις γνωστές  αηδίες τους  και να ρίχνουν λάσπη όπου χρειάζεται – προκαλώντας , για  ευνόη τους  λόγους . 

Είναι  αυτό που ήξεραν  να κάνουν ως  άριστοι – αδίστακτοι  συνωμότες – λαμόγια , καλύτερα  από  κάθε άλλον , για να εκθέσουν – διαβρώσουν  όσους  είχαν τον ανδρισμό να έχουν διαφορετική  άποψη  και να τους αντιμετωπίσουν όπως  τους  άξιζε , λίαν επιεικώς  ως ζωντόβολα , χωρίς να τους λογαριάζουν και να μην τους συγχωρήσουν ποτέ γι` αυτό που έκαναν στην Κύπρο .

4.  Συνέχεια από παράγραφο της 1ης σελίδας [Μοναδική εμπειρία , που δεν υποκαθίσταται – αντικαθίσταται – αποκτιέται με ότι δήποτε άλλο ψυχολογικά – πραγματικά .
Το βάπτισμα του πυρός που λένε , η αίσθηση και η εμπειρία ότι κάποιος απέναντι σε βάλει με πραγματικές σφαίρες ....... και η όποια δυνατότητα έχεις να αντιδράσεις , θέλοντας να νικήσεις και να ανταποκριθείς  περισσότερο αποτελεσματικά , με λογική, ασφάλεια - χωρίς λάθη , ψυχολογία και σύμφωνα με την εκπαίδευσή σου, αποδεχόμε νος κατά το δυνατόν και τον κίνδυνο που διατρέχεις .

 Εφόσον η πειθαρχία , η εκπαίδευση – εκγύμναση  και η ψυχολογική – σωματική  προετοιμασία - σκληραγωγία – αντοχή που επιτεύχθηκε - έγινε ,  ήταν αυτή που έπρεπε από την ειρήνη και βρίσκε ται εν εξελίξει ( όπως συμβαίνει με τους Οπλίτες θητείας ) τότε ευκολότερα μπορούν να εφαρμοσ τούν τα  παραπάνω . 

Και εν προκειμένω  ιδιαίτερα για την  Άμυνα : Εφαρμογή της  αρχής   ( που λέγει) “ότι η επίθεση είναι η καλύτερη Άμυνα” , έστω και αν αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί  διαφο ρετικά , ή μη μόνον δια των πυρών, που εκδηλώνονται  την κατάλληλη στιγμή και κατά το δυνατόν αιφνιδιαστικά και με όγκο , ώστε να επιτευχθεί –  επιβληθεί επί του αντιπάλου , εκτός των άλλων και ψυχολογικά υπεροχή  ΠΧ .

            Οι Τούρκοι  στις 1545` -1600 ώρα περίπου, μετά την κατάληψη της ΕΛΔΥΚ – σταθεροποίη σή τους  (1400 – 1530 ) και σίγουρα νωρίτερα από την Σχ. Γρηγορίου ( δια επιτελών ), άρχισαν  να κατοπτεύουν και διερευνούν λίαν προσεκτικά  και με κατάλληλη χρησιμοποίηση δύο ( 2 ) Αρμάτων τον πεδινό χώρο και τα γύρω Υψώματα ,μεταξύ  της Σχ. Γρηγορίου και του κυρίως Υψ. Κολοκασί δη – 180 , αμέσως βόρεια της ομώνυμης Αντιπροσωπείας . 

Η αναγνώριση – διερεύνηση  αυτή και για ύπαρξη – αντίδραση Α/Τ κράτησε μέχρι στις 1700 ώρα περίπου ( ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΑ ;;; !!! ) , οπότε με το 2ο Άρμα , ( ευρίσκετο επί της Οδού Γρ. Αυξεντίου , πίσω από το Δυτικό Τμήμα της Σχ. Γρηγορίου ) , που κάλυπτε το 1ο  ( το οποίο είχε φθάσει κινούμενο πάρα πολύ σιγά και με στάσεις  Αμέσως Νότια του Υψ. Αρμένικα Μνήματα , επί της οδού Γρ. Αυξεντίου) , άρχισε να εκτελεί βολές  διερευνητικές – σκοπευμένες επί του Υψ. Αρμένικα Μνήματα .

Παράλληλα και πολύ ενωρίτερα επί του ιδίου Υψώμ.  εντάθηκαν τα πυρά που εκτοξεύοντο από Όλμους 4,2 in -  81 x και Ελεύθερους  Σκοπευτές . 

Προφανώς εκεί αντελήφθησαν την μοναδική απειλή  γι` αυτούς και κατόπιν τούτου σε λίγο χρόνο περί ώρα 1800 εκτόξευσαν  επίθεση με Ουλαμό Αρμάτων και Λόχο περιορισμένης δύνα μης ( 50 – 60 ανδρών ) , για κατάληψη  των Υψ. Κολοκασίδη , πιστεύοντας  ότι η επόμενη σοβαρή  αντίσταση γι` αυτούς βρίσκεται επί του Υψ. Μον Μπαρνάς , απόδειξη ότι όλα τους τα πυρά και διά των Αρμάτων τα εκτόξευαν εναντίον του εν λόγω Υψώματος .

Όταν προχώρησαν στον κάμπο με σχηματισμό τριγώνου και το πρώτο Άρμα που εκινείτο μπροστά από τα άλλα 150 μέτρα περίπου , έφθασε πριν και επί του Υψ. 180 – Κολοκασίδη , άρχισε ΞΑΦΝΙΚΑ  να βάλλεται από το Υψ. 190 – Σκουπιδότοπο , από ένα ΠΑΟ 90χ, Κ/Δμέα  και στη συνέχεια και από 2ο ( άλλο), με αποτέλεσμα στην αρχή να κτυπηθεί στην πίσω άκρη ή  στην ερπύστρια ( υπάρχουν διιστάμενες απόψεις ) και στη συνέχεια γυρίζοντας πίσω περί τα  70 μέτρα από το Ύψωμα 180 , να κτυπηθεί ξανά κέραια και να πάρει φωτιά . 

ΟΙ  ΤΟΥΡΚΟΙ  ΥΠΕΣΤΗΣΑΝ  ΠΛΗΡΗ  ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟ  γιατί άρχισαν να γίνονται πυρά με τα δύο ΠΑΟ 90 χ και εναντίον των υπολοίπων Αρμάτων , με αποτέλεσμα να τα μαζέψουν και να φύγουν πίσω , εκτός από το Άρμα που βρισκόταν Νότια του Υψώματος Αρμέ νικα Μνήματα , αποδεδειγμένα .

 ( Προφανώς είχαν πιστέψει ότι δεν υπάρχει άλλη αντίσταση ή Α/Τ στην περιοχή .
Για την ιστορία κτυπήθηκε αποδεδειγμένα και άλλο ένα Άρμα λίγο πριν κρυφτεί αριστερά από την Σχ. Γρηγορί ου ) . 
Από σοβαρή μαρτυρία Πυροβολητή και Άλλου Υψηλόβαθμου Στελέχους στην περιοχή λέγεται ότι κτυπήθηκε και ένα 3ο Άρμα περί το μέσον του Πεδινού χώρου , αμέσως δυτικά  από το δρόμο,( εννοείται από το Πυροβολικό )  χωρίς να ακινητοποιηθεί , γεγονός που αμφισβητείται από τους Καταδρομείς υπηρέτες των ΠΑΟ και ότι από την 187 ΜΠΠ εκτοξεύτηκε από τις 1830 – 1900 ώρα

 ( τέλος εχθροπραξιών ) πολύ μεγάλος όγκος πυρών εναντίον των Τούρκων . ( Όλα όσα αναγράφον ται παραπάνω και αφορούν στα πυρά του Πυροβολικού βρίσκονται υπό διερεύνηση  και παρακα λούνται  όσοι γνωρίζουν σχετικά να συμβάλλουν, κατά  το δυνατόν υπεύθυνα με έγκυρα στοιχεί α ) .

Υπόψιν σας , ότι κατά το χρόνο που εκτελούντο τα πυρά από τα δύο ΠΑΟ 90 χ  εναντίον των Τούρκικων Αρμάτων – ΠΖ , επί των Υψ. Κολοκασίδη και Αρμένικα Μνήματα δεν υφίστατο κανένα άλλο Τμήμα , η μή μόνον ένας ηρωικός κοντός Επίστρατος (; ) , πίσω από τους Κ/Δμείς  ο οποίος γατζωμένος επάνω σε ένα Πολύβόλο 0,50 χ έβαζε διαρκώς εναντίον των Τούρκων . ( Ο εν λόγω ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ) ] .

            Περίπτωση ανάλογη με τα παραπάνω είναι και τα πυρά που εκτοξεύτηκαν εναντίον των Τούρκων στις 17/8/74 το πρωί από τον 1ο Λόχο του 336ΤΕ που εδέχετο κυρίως την επίθε σή των , τους  γειτονικούς του Λόχους , του Πυροβολικού  και των ΜΑΡΜΟΝ  ΧΑΡΡΙΚΤΟΝ , για την απόκρουσή των που τελικώς επιτεύχθηκε .
5.  Συνέχεια από παράγραφο που αφορά στο 399 ΤΠ ( δύο σελίδες πριν το τέλος της κύριας επιστο λής μου :  

          Το ίδια πιστεύω και για τους Αξλούς – Οπλίτες του 399ΤΠ και για τον Διοικητή του , ο οποί ος  επίσης , πιστεύω ότι θα προσπάθησε για  το καλύτερο ,  αλλά ποιός τον άκουγε ή  ποιός ασχολή θηκε ή ακόμη – ακόμη μπορούσε να ασχοληθεί μαζί του, για να επαυξήσει την μαχητική ικανότητα της Μονάδος του ,(να βελτιώσει την λειτουργικότητα των Όπλων της )  και επί πλέον , δεν έκανε  άμυνα εντός  κατοικημένης  περιοχής , δεν είχε κάν τα λίγα Α/Τ όπλα της ΕΛΔΥΚ , που δούλευαν.

Υπόψιν ότι οι Μονάδες στην Κύπρο δεν διέθεταν τεχνικούς για να ελέγξουν την καλή λειτου ργία των Α/Τ και ο έλεγχος της καλής λειτουργίας των όπλων εξαρτάτο από κάποια τεχνική υπηρε σία (;) ... Και σταματάω εδώ, γιατί δεν  κατέχω πλήρως το αντικείμενο .

Θα μου πει κάποιος ότι θα μπορούσαν να δοκιμάσουν τα όπλα  αυτά  κάπου εκεί κοντά με πραγματικές βολές ...  . .
ΑπάντησηΘα μπορούσαν, χωρίς να γνωρίζω την πραγματικότητα – δυσκολίες που αντιμετώπιζε η Μονάδα στο χρόνο εκείνο ... κλπ .


 Επανέρχομαι , (για λόγους συναισθηματικούς ), μόνον για λίγο ή όσο είναι απαραίτητο , χω ρίς να θέλω να ξεφύγω από το κυρίως θέμα μου , που αφορά στις Μονάδες – Λόχους – Τμήματα , που συνέβαλαν στην σωτηρία της  Λευκωσίας ,  και να πω δυό λόγια για τα παλικάρια του 399 ΤΠ ( Παιδιά ηλικίας 19 και 20 χρόνων ), που  στον λίγο χρόνο  που μπόρεσαν  να αντιμετωπίσουν τους Τούρκους , δημιούργησαν σκηνές μεγάλης ανδρείας , σε άμεση επαφή  μαζί τους και ενώ εκινούντο μεταξύ των Αρμά των τους .

Σκηνές εφάμιλες αυτών που συναντήσαμε μετά από δύο ημέρες στο Στρδο της ΕΛΔΥΚ, όταν και πάλι τα Τούρκικα Άρματα , μετά από τεράσ τιες αναλογικά απώλειες =  ΉΤΤΑ  τους , κατώρθωσαν να  εισβάλουν στο Στρδό τους . 

Πχ.  Αναφέρονται οι περιπτώσεις  του Σαλπιγκτή της Μονάδος , ο  οποίος  κτυπούσε τους Τούρκους  μέχρι την τελευταία στιγμή με  ένα Πολυβόλο 0,50 χ  και ενός Στρατιώτη μας, που τον κάλεσε με νοήματα ένας Τούρκος Αρματιστής, υπό την απειλή  Όπλου να ανέβει στο Άρμα του και πήγε ( ο φανατικός Μουσουλμάνος ) να τον σκοτώσει  εξ  επαφής , βάζοντάς  του  το όπλο  στο στήθος , όταν ανεβαίνοντας στο Άρμα αποκαλύ φθηκε ο Σταυρός που έφερε στον λαιμό του.

Το όπλο του  όμως έπαθε εμπλο κή , (!!!... δεν είμαι  φανατικός Χριστιανός . Πιστεύω  όμως  και  προσπαθώ να  είμαι σωστός Χριστιανός ... )  και  έτσι μπόρεσε  ο  Στρατιώτης μας , ενεργώντας ψύχραιμα και ακαριαία να τον κτυπήσει με όλη τη δύναμή του , στο κράνος – κεφάλι του   και έτσι να μπορέσει να διαφύγει.


Και τώρα νομίζω , ότι επιβάλλεται, να αναφέρω τα απαραίτητα ( κατά την γνώμη μου ) για την περίπτωση, αλλά και γενικότερα σχετικά συμπεράσματα που αν και κατόπιν εορτής δεν παύουν να είναι χρήσιμα, για  τυχόν εχθροπραξίες  με τους Τούρκους, (δεν θα το έλεγα πιθανές, αν και μερι κές φορές γίνονται υπέρ το δέον προκλητικοί και χρειάζεται να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί ... , χωρίς να επηρεαζόμαστε από τους λεονταρισμούς τους  ) μέχρις ότου  βρεθεί – δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα , αν και εφόσον βρεθεί:

Συναντήσαμε από μεμονωμένα άτομα , μικρά Τμήματα , Λόχους , Μονάδες περιορισμένης δύναμης ... κλπ ,  σκηνές  Άφθαστης – Μοναδικής  ανδρείας – Παλικαριάς , σε όλα τα πεδία αντιπα ράθεσης με τους Τούρκους , χωρίς όμως την απαραίτητη συνοχή , την έγκαιρη – κατάλληλη ενεργο ποίησή τους , με βάση τα σχέδια και σε συντονισμό – συνδυασμό με άλλα γειτονικά ή ενδεδειγμένα  Τμήματα , τον κατάλληλο εξοπλισμό και βαριά όπλα ,( κυρίως Α/Τ και Α/Α ), και στο τέλος – τέλος την κατάλληλη ψυχολογική  προετοιμασία που επιβάλλεται στις περιπτώσεις αυτές.

 [ Το αντίθετο μάλιστα , έπρεπε να αντιμετωπισθεί – ξεπεραστεί η διχαστική – αρνητική ψυχολογία που είχε δημι ουργηθεί λόγω πραξικοπήματος μεταξύ Μακαριακών - Γριβικών ( Ήπιων ή Ακραίων και από τις δύο παρατάξεις ), πράγμα καθόλου εύκολο , για να μην πω ότι σε ορισμένες, ευτυχώς λίγες περιπτώ σεις , δεν μπόρεσε να ξεπεραστεί , με αποτέλεσμα Τμήματα που προβλέπονταν  να μην συγκροτη θούν ή να μην μπορέσουν να αποκτήσουν την απαιτούμενη συνοχή , αγωνιστική διάθεση , εγρήγορ ση και φανατισμό – πάθος απέναντι στους Τούρκους . 

Αρκετοί δηλαδή ήταν  εκείνοι , ( μεταξύ των ενστόλων  και  ιδιαίτερα  των εφέδρων) που υπέστησαν ψυχολογικό - συνειδησιακό  σοκ – αιφνιδια σμό , βλέποντας  τους Τούρκους Αλεξιπτωτιστές, σαν σε κακό όνειρο, να πέφτουν δυτικά του Κιόνε λι, στη συνέχεια εκείνου του Πραξικοπήματος που άμβλυνε – θόλωσε τη διάθεση – δυνατότη τα για άμεση δυναμική αντίδραση , όπως θα μπορούσε να είχε γίνει – επιτευχθεί και επιβάλλετο με ευνόη τα αποτελέσματα , για την συνολική – αναμενόμενη απόδοση των Τμημάτων- Μονάδων .

Τεράστια “συμβολή” σ` αυτό , όπως έχει αναφερθεί και στην αρχή της επιστολής μου, μπορώ να πω την μεγα λύτερη,  είχε και η αχαρακτήριστη – προδοτική  ολιγορία που επέδειξαν τα  Γενικά  Επιτελεία της ΕΦ και των Αθηνών, ώστε να πάρουν έγκαιρα και άμεσα τα ενδεικνυόμεναμέτρα)] . 

Και ένα γενικό συμπέρασμα που ισχύει για όλους τους Έλληνες  και που ανέδειξε – κατέδει ξε τόσο  κραυγαλέα  και αδυσώπητα η πραγματικότητα της  Κύπρου ( Ιούλιο – Αύγουστο 74 ), ότι για μιά τέτοια προσπάθεια, όπως αυτή που έγινε για την αντιμετώπιση της εισβολής  εκεί , η  Πατρί δα μας έχει ανάγκη όλους – συνειδητά – υπεύθυνα – συμμετοχικά στον υπέρτατο βαθμό ( και όχι μόνον την απλή, με βάση τον νόμο, παρουσία μας ), από τον πιό μικρό , έως τον πιό , δυνάμενο να προσφέρει, μεγάλο .

Τυχόν δε απουσία έστω και του ενός θα γίνεται αισθητή, ιδιαίτερα στο πεδίο της μάχης ή για την ασφάλεια – επιτήρηση κάποιων ευαίσθητων χώρων – περιοχών, από τους Εφέδ ρους – εθνοφύλακες ( αν χρειαστεί ) και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε όταν καλούνται –  καλούμε θα περιοδικά  και σύμφωνα με το πρόγραμμα  των  Επιτελείων για ενημέρωση – εκπαίδευση – προε τοιμασία ( ψυχολογική – σωματική ) ... κλπ , στοιχεία  απαραίτητα για  να  μπορέσουν να αταποκρι θούν με τον τρόπο που προανέφερα .

6.      Τελειώνοντας  θα  επαναλάβω  κάτι που  συνάντησα στην εν λόγω προσπάθειά μου  και μου έκανε μεγάλη εντύπωση, καθότι  αντιπροσωπεύει πλήρως τα περισσότερα Τμήματα που πολέμησαν  τον εισβολέα στην Κύπρο, εκτός εννοείται των Τμημάτων που υπερασπίστηκαν την Λευκωσία και όχι μόνον .
(  Συμπεριλαμβανομένης και της Τριλοχίας  στο Στρδο της ΕΛΔΥΚ , με  βάση τις δυσα νάλογες απώλειες που είχαν  οι Τούρκοι στην προσπάθειά τους να το καταλάβουν ) .
Εμείς ήμασταν πάντα με τον Έκτορα
Που ήξερε πως δεν έχει ελπίδα,
Μα βγήκε από τα Τείχη και σκοτώθηκε,
Για της ψυχής του την Πατρίδα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: