Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Αμερικανικό πανεπιστήμιο «ανακαλύπτει» τα χαρισματικά παιδιά της Ελλάδας!

AAA2532255BF9D482ADBE491CE
Το αμερικανικό πανεπιστήμιο John Hopkins αναδεικνύει μέσω του «Κέντρου για χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά» που διαθέτει, τις ιδιοφυίες σε όλο τον κόσμο, τώρα το Κέντρο αυτό ήρθε και στη χώρα μας, μέσω του κολεγίου Ανατόλια
Από τον Απρίλιο άρχισε να λειτουργεί και στην χώρα μας παράρτημα του «Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα παιδιά» του αμερικανικού πανεπιστημίου John Hopkins, στο κολέγιο Ανατόλια, που βρίσκεται στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης.

Το Κέντρο που λειτουργεί με αποκλειστική χρηματοδότηση από το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, δέχεται παιδιά από όλη τη χώρα τα οποία παίρνουν μέρος σε ειδικές εξετάσεις, προκειμένου να επιλεγούν τα πιο χαρισματικά παιδιά, που  έχουν την δυνατότητα να στεγάζονται στο οικοτροφείο του κολεγίου και να τύχουν υποτροφίας, πολλά από αυτά, από το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.


Το «Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά» του Κολλεγίου Ανατόλια έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Johns Hopkins και με την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, επιτρέποντας στους πιο ικανούς και δραστήριους μαθητές να ανακαλύψουν τις ακαδημαϊκές τους δυνατότητες, να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να γνωρίσουν μία κοινωνία σπουδαστών.

 Αρχικά, εντοπίζονται, μέσω ειδικών εξετάσεων, οι ταλαντούχοι μαθητές και στη συνέχεια, μέσω μαθημάτων που έχουν δοκιμαστεί στον χρόνο και είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια ανάπτυξης των ιδιαίτερων δεξιοτήτων και του ταλέντου τους.


Πετυχημένο το πρώτο «πείραμα» στην Ελλάδα
Το πρώτο «πείραμα» στην Ελλάδα ήταν ιδιαίτερα επιτυχές, αφού όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Simeon Brodsky, διευθυντής του CTY International, πάνω από 1500 παιδιά, από κάθε γωνιά της Ελλάδας εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν στις εξετάσεις που έγιναν σε 12 πόλεις.

«Πρόκειται για έναν μεγάλο αριθμό, που δείχνει την καλή και σκληρή δουλειά, από την πλευρά του Ανατόλια, σε ό,τι αφορά την αναζήτηση χαρισματικών, ταλαντούχων νέων στην Ελλάδα», σημειώνει ο κ. Brodsky.


Επισημαίνει δε, ότι οι αιτήσεις δεν ήταν μόνο από μαθητές της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αλλά από πολλές γωνιές της ελληνικής επικράτειας. «Το κορυφαίο σκορ στις εξετάσεις επιλογής πέτυχε μαθητής από κάποιο χωριό», λέει χαρακτηριστικά.

Περίπου 40.000-60.000 παιδιά από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες ανά τον πλανήτη «περνούν» κάθε χρόνο από το Center for Talented Youth του πανεπιστημίου John Hopkins και των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων ή άλλων φορέων. Εναλλακτικά, περίπου 13.000 άτομα παρακολουθούν τα προγράμματα που προσφέρει το Κέντρο online.


Μια παγκόσμια χαρισματική κοινότητα ή χαρισματικοί λαοί;
Υπάρχουν, άραγε, κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των ταλαντούχων παιδιών ανά τον πλανήτη; «Η σύντομη απάντηση σε μια τέτοια ερώτηση θα ήταν 'ναι', αφού βλέπουμε πως τα χαρακτηριστικά των μαθητών, π.χ. στην Ελλάδα, είναι όμοια με εκείνα των μαθητών των ΗΠΑ», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δρ Amy Shelton, υπεύθυνη για την έρευνα στο CTY του John Hopkins, η οποία βρέθηκε πρόσφατα στο Κολλέγιο Ανατόλια ενόψει της έναρξης του Θερινού Σχολείου του Κέντρου για τα Ταλαντούχα και Χαρισματικά Παιδιά.


   Ωστόσο, όπως προσθέτει, «εάν θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την απάντησή μας σ' ένα τέτοιο ερώτημα, θα πρέπει να προχωρήσουμε στην έρευνά μας.

Να εξετάσουμε, δηλαδή, πόσο όμοιοι ή διαφορετικοί είναι νέοι που προέρχονται από ποικίλα κοινωνικά, πολιτισμικά και άλλα περιβάλλοντα. Αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε εάν έχουμε μια παγκόσμια κοινότητα ή αν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά εντοπίζονται σε συγκεκριμένους μόνο λαούς. Νομίζω πως η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα είναι κάπου στο μέσον».


Πρόσφατα ενταγμένη στο δυναμικό του CTY στο John Hopkins και προερχόμενη από το πεδίο της Νευρολογίας, η Amy Shelton «παντρεύοντας» τη Νευρολογία, που είναι και το βασικό αντικείμενο σπουδών και ενασχόλησής της, με την εκπαίδευση, δηλώνει ενθουσιασμένη με την πρόκληση του να μπορείς να εντοπίζεις και να δουλεύεις με ταλαντούχα παιδιά.

"Με συναρπάζει η διαφορετικότητα και πιο συγκεκριμένα πόσο διαφορετικά μπορεί να είναι τα παιδιά αυτά" λέει χαρακτηριστικά και συμπληρώνει:
«Όταν μπαίνεις σε μια αίθουσα με ταλαντούχα και χαρισματικά παιδιά καταλαβαίνεις πως κάτι είναι διαφορετικό. Υπάρχει μια απίστευτη ενέργεια».

Μάλιστα, όπως λέει χαριτολογώντας ο Simeon Brodsky, τα πράγματα μερικές φορές... δυσκολεύουν ακόμη και για τους ίδιους τους διδάσκοντες, αφού οι ερωτήσεις των ξεχωριστών αυτών μαθητών γίνονται ενίοτε εξαιρετικά απαιτητικές!

 Το πρώτο Θερινό Σχολείο

 Το πρώτο πρόγραμμα του CTY Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο, με τη συμμετοχή μαθητών Δημοτικού από 15 διαφορετικές περιοχές της χώρας.
Το πρόγραμμα αφορά την εκμάθηση προγραμματισμού εξ αποστάσεως με τη γλώσσα Scratch, ενώ ένας νέος κύκλος του θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2014.

Η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με περισσότερα μαθήματα εξ αποστάσεως, ένα νέο πρόγραμμα δύο ημερών αφιερωμένο στην Ρομποτική και στην Τεχνητή Νοημοσύνη και με νέο κύκλο εξετάσεων για ένταξη στα προγράμματα του CTY Greece.
Από τις 29 Ιουνίου μέχρι τις 18 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί στο Κολλέγιο Ανατόλια το μεγαλύτερο πρόγραμμα του Κέντρου: το Θερινό Σχολείο για μαθητές Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου.

Ενενήντα μαθητές θα παρακολουθήσουν μαθήματα, όπως: Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Κρυπτολογία, κ.ά.
Τα παιδιά θα φιλοξενηθούν στο Οικοτροφείο του Κολλεγίου Ανατόλια συμμετέχοντας, παράλληλα, σε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων αναψυχής και άθλησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 66 από τους 90 μαθητές του Θερινού Σχολείου υποστηρίζονται με μερική ή ολική υποτροφία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Όλα τα μαθήματα διδάσκονται στα αγγλικά και έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να εμπλουτίζουν τις γνώσεις και να επιταχύνουν τη μάθηση σε χαρισματικούς μαθητές, που έχουν επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες σε έναν τομέα.

Το κατάλληλο μάθημα εξαρτάται από το επίπεδο της μόρφωσης στο οποίο βρίσκεται ο μαθητής και όχι απαραίτητα στην ηλικία ή τους βαθμούς του.
Οι μαθητές επιλέγουν μαθήματα υψηλότερου επιπέδου από το επίπεδο της τάξης στην οποία βρίσκονται, τα οποία όμως ανταποκρίνονται στις ικανότητές τους.

protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: