Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

Καθηλωμένα τα C-27J ανολοκλήρωτο τα πρόγραμμα αναβάθμισης των C-130!

C_130_12
Εντονότατο προβληματισμό προκαλεί η κατάσταση στο Στόλο των μεταφορικών αεροσκαφών της ΠΑ. 

Αυτό γιατί ενώ η ΠΑ κανονικά θα έπρεπε να διαθέτει 22 μεταφορικά αεροσκάφη αλλά σήμερα διαθέσιμα είναι μόνο 10 έως 12 από αυτά.


Κανονικά η ΔΑΥ (Διοίκηση Αεροπορικής; Υποστήριξης) θα έπρεπε να έχει στη διάθεσή της 15 C-130H/B και 8 C-27J αλλά τα μόνα αεροσκάφη  πάνω στα οποία στηρίζει το μεταφορικό της έργο είναι τα C-130H/B καθώς τα 8 C-27J είναι καθηλωμένα στην 112ΠΜ εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών.

Ποτέ στο παρελθόν ένας τύπος αεροσκάφους δεν έχει καθηλωθεί στο σύνολό  του εξαιτίας παντελους έλλειψης ανταλλακτικών αλλά πάνω από όλα εξαιτίας κακού προγραμματισμού.

Όπως αποκαλύπτουμε στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί η πτητική κατάσταση των C-27J είναι στην χειρότερη δυνατή που θα μπορούσε να είναι και οι προοπτικές για τη βελτίωση της. 

Τα C-27J έχουν πρακτικά εξαφανισθεί και είναι ζήτημα εάν κάποιο από αυτά καταφέρνει τελικά να πραγματοποιήσει κάποια αποστολή.

Το τελευταίο C-27J θεάθηκε κάπου τον περασμένο Φεβρουάριο σε πτήση αεροδιακομιδής ενώ η αμέσως επόμενη εμφάνιση ( είναι τόσο σπάνιες που καταγράφονται ως... γεγονός) έγινε στις 26 Ιουνίου όταν μετέφερε τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο σε περιοδεία που πραγματοποίησε στο Ανατολικό Αιγαίο.

Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα μπορέσει να πετάξει ξανά προσφέροντας έργο. 

Και δεν είναι μόνο αυτό: Κανονικά η ΠΑ θα είχε στη διάθεσή της σήμερα 12 μέσα μεταφορικά C-27J εάν η παραγγελία των υπολοίπων τεσσάρων δεν ακυρωνόταν για λόγους που έχουν να κάνουν με τις απαιτήσεις της τρόικα.

Τα μέσα C-27J είχαν παραγγελθεί κανονικά για την διευκόλυνση του έργου των βαρέων και περισσότερο κοστοβόρων C-130 πλην όμως σήμερα τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος ενώ βέβαια ο Έλληνας φορολογούμενος τα πλήρωσε για να πετούν.

Και για να ευθυμήσουμε λίγο στην αρχική συμφωνία αγορά των 12 C-27J  υπήρχε πρόβλεψη για option 4 αεροσκαφών ακόμη με την ίδια τιμή που αγοράστηκαν τα υπόλοιπα. Τελικά η option έγινε ακύρωση συνολικά 8 αεροσκαφών. 

Αντί να αγοράσουμε 16 πήραμε 8 για να πετά το ένα από αυτά…
33639
C-27J
Μάλιστα στην συμφωνία για την ακύρψση της παραγγελίας των 4 C-27J που υπέγραψε η ΠΑ με την Alenia Aermacchi η διαφορά και που υπογράφηκε πριν από δύο χρόνια η διαφορά των χρημάτων που θα προέκυπτε θα δινόταν για προμήθεια ανταλλακτικών και σχετικού αποθέματος. 
Αποτέλεσμα; 

Κανένα απολύτως. 

Τι έγινα τα χρήματα που είχε προκαταβάλλει η Ελλάδα για την αγορά τους;

Τι γίνεται με την νέα συμφωνία;

 Τελικά γιατί τα αεροσκάφη εξακολουθούν να μην πετούν εδώ και 10 χρόνια περίπου από το 2004 όταν ξεκίνησαν οι παραδόσεις τους;

Η κατάσταση σε ότι αφορά τις διαθεσιμότητες με το άλλο μεταφορικό αεροσκάφος της ΠΑ το C-130H/B είναι καλύτερες και αυτό γιατί η προμήθεια των ανταλλακτικών γίνεται μέσω προγραμμάτων FMS από την USAF και NAMSA μέσω ΝΑΤΟ.

Παρόλα αυτά το πρόβλημα με τα C-130 ακούει στο πρόγραμμα αναβάθμισης AUP το οποίο εννέα χρόνια μετά την έναρξη του δεν έχει ολοκληρωθεί και από ότι δείχνουν τα πράγματα δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί ούτε μέσα στο 2014 αντίθετα πάμε για το 2015 και βλέπουμε!

Συμφώνα με αποκλειστικές πληροφορίες του defencenet.gr από τα 10 C-130H και τα 5 C-130B υπολείπονται για εκσυγχρονισμό 2 “-H” και ένα “-B”. Δύο C-130H τα «751» και «752» βρίσκονται μεν στην ΕΑΒ για την εκτέλεση του προγράμματος αλλά η εταιρεία και εξαιτίας της αποχώρησης εργαζομένων μέσω εθελουσίων εξόδων και άλλα συναφή δεν έχει δυνατότητα αναβάθμισης δύο αεροσκαφών ταυτόχρονα αλλά μόνο ενός.


Αποτέλεσμα ακόμη το τελευταίο «-Β» να βρίσκεται στην πίστα της 356ΜΤΜ στην Ελευσίνα και είναι άγνωστο πότε θα παραδοθεί στην ΕΑΒ.

 Έτσι πρακτικά η ΠΑ αυτή τη στιγμή εκτελεί ένα τεράστιο έργο μεταφορέων και αεροδιακομιδών με 8 C-130H και 4 C-130B και κανένα C-27J την ώρα που η τουρκική Αεροπορία προμηθεύεται το νέο μεταφορικό της A-400M ενώ ταυτόχρονα "παλεύουμε" να λύσουμε το θέμα της αναβαθμίσων και των διαθεσιμοτήτων.
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: