και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Type 209/1200 το οποίο μετεξελίχθηκε με το νόμο Βενιζέλου σε πρόγραμμα προμήθειας δύο νένων Type 214, πλην του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, φυσικά, που υποτίθεται ότι είναι έτοιμος.
Να δούμε τι είπε κατ'αρχήν ο Α/ΓΕΝ:
-Tο S121 ΠΙΠΙΝΟΣ, πέφτει στο νερό για δοκιμές τον Σεπτέμβριο
-Το S118 ΩΚΕΑΝΟΣ και το S122 Mατρώζος θα πέσουν στο νερό πριν το νέο έτος (το ΩΚΕΑΝΟΣ έχει κάνει ήδη δοκιμές εν όρμω).
-Επιβεβαίωσε την αγωγή των 7 δισ. σε HDW, ThyssenKrupp Marine Systems και Abu Dhabi Mar. Ανέφερε ότι εφτασε σε αυτό το ύψος γιατί 3,2 δι. ευρώ έχουν κοστίσει τα υποβρύχια και άλλη τόση υπλογίζεται η ζημιά της χώρας από το γεγονός ότι δεν παραδόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.
-Μπορεί να έχει κατατεθεί αγωγή και να ζητάμε από τους Γερμανούς και τους Αραβες 7 δισ. ευρώ, αλλά "δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα" με την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα των υπό αποπεράτωση υποβρυχίων!
-Είπε για τις μπαταρίες των υποβρυχίων ότι μέχρι τώρα δεν παρουσιάζουν πρόβλημα στην φόρτισή τους αλλά υπολογίζεται ότι λόγω της ακινητοποίησης των υποβρυχίων δεν θα φτάσουν το 100% και θα αλλάξουν ότι λήξει το χρονικό διάστημα των 60 μηνών από την παραλαβή τους και αυτό το κόστος θα επιβαρύνει τα ... ΕΝΑΕ που είναι υπεύθυνα για την καθυστέρηση!
-Η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ ήθελε 30 εκατ. ευρώ για να ανοίξει τα ναυπηγεία κι εμείς τα ενεργοποιιήσαμε με 500.000 ευρώ
-Θέλουμε τα δύο επιπλέον Type 214 της αναθεωρημένης σύμβασης Neptune II και έχουμε λεφτά να τα πληρώσουμε, αλλά το θέμα είναι αν ο Ι.Σάφα μπορεί να ανοίξει τα ναυπηγεία και να τα ναυηγήσει
-Τα υποβρύχια που θα πέφτουν στο νερό θα αναλαμβάνουν υπηρεσία σε 6-7 μήνες αφού θεωρούνται ... ετοιμοπόλεμα!
-Επιβεβαίωσε ότι ουσιαστικά τα ναυπηγεία έχουν αποκρατικοποιηθεί για διάστημα δύο ετών όσο περίπου θα διαρκέσει το πρόγραμμα ναυπήγησης, αφού το Ναυτικό πληρώνει τους εργαζόμενους με ειδικές συμβάσεις.
Πολύ περίεργα είναι όλα αυτά για τους κατωτέρω λόγους, ξεκινώντας από το θέμα των μπαταριών:
Υπάρχει έστω μία περίπτωση στο δισεκατομμύριο να δεχθεί ο Ι. Σάφα ότι ευθύνονται τα ΕΝΑΕ που δεν παραλήφθηκαν τα υποβρύχια και συνεπώς να πληρώσει τις νέες μπαταρίες;
Εδώ ο Ι.Σάφα, πατώντας επάνω στο νόμο Βενιζέλου έχει διαλύσει τα ΕΝΑΕ και όλο το πρόγραμμα ναυπήγησης του υποβρυχιακού στόλου της χώρας, θα δεχθεί ότι έχει ευθύνες για τις μπαταρίες;
Μακάρι, αλλά δε το βλέπουμε ως πιθανή εξέλιξη...
Σε αυτή την περίπτωση θα είναι σα να ομολογεί στο διαιτητικό δικαστήριο που προσέφυγε η Ελλάδα ότι ευθύνεται και πρέπει να πληρώσει 7 δισ. ευρώ! Kαι για την συνεργασά των Γερμανών μετά των αγωγή, επίσης υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσον θα είναι αγαστή στην ολοκλήρωη των υποβρυχίων.
Εχουν αποδείξει στις καλές εποχές, ότι είναι απατεώνες. Γιατί να αλλάξουν τώρα;
Σε ότι αφορά το πότε θα λάβουν επιχειρησιακό "πιστοποιητικό" και θα πλεύσουν επιχειρησιακά στο Αιγαίο ο ΠΙΠΙΝΟΣ και ο ΜΑΤΡΩΖΟΣ αυτό αν συβεί μέχρι το τέλος του 2015 θα είμαστε τυχεροί, αλλά δεν το βλέπουμε, τουλάχισον για τον ΜΑΤΡΩΖΟ.
Οσο για τον ΩΚΕΑΝΟ συμπαθητική η προσπάθεια του Α/ΓΕΝ να πείσει ότι θα πλεύσει, αλλά "ο κόσμος το'χει τουμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι":
Το υποβρύχιο δεν πρόκειται να μπει ποτέ σε υπηρεσία γιατί είναι επικίνδυνο.
Και ποτέ δεν θα βάλει κανείς την υπογραφή του σε κάτι επικίνδυνο.
Το υποβρίχιο έχει παραδοθεί από το 2009 από τους Γερμανούς και συνεχώς αναβάλλεται η παραλαβή του με διάφορες προφάσεις.
Γιατί;
Μήπως γιατί κανεις δεν ρισκάρει να συμβεί κάτι το ανεπανόρθωτο;
Από εκεί και πέρα ας ζητήσουν από τα ΕΝΑΕ και την HDW και την ThyssenKroup, αλλά 500-600 εκατομμύρια.
Κατά τα λοιπά σε ότι αφορά το 5ο και το 6ο υποβρύχιο Type 214 και "τα λεφτά που υπάρχουν" ο Α/ΓΕΝ θύμισε περισσότερο τον αλήστου μνήμης Γιωργάκη Παπανδρέου.
Ας βρούνε λεφτά για τα λιπαντικά των πλοίων και να αγοράσουνν τορπίλες για τα νυν υποβρύχια που ΘΑ παραλάβουν και μετά ας συζητήσουν για το 5ο και το 6ο Type 214.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου