Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Ι.Σάφα-ΤΚΜS: Άφησαν το Στόλο χωρίς υποβρύχια, θέλουν και τις ΜΕΚΟ-200ΗΝ!

Image

Αδιέξοδο καταγράφηκε στην χθεσινή κυβερνητική επιτροπή αναφορικά με το μέλλον των ΕΝΑΕ, παρά το γεγονός ότι η πλευρά του μυστηριώδους Λιβανέζου Ι.Σάφα και η «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα» ThyssenKrupp Marine Systems, δήλωσαν ότι «τα βρίσκουν» για τα οφειλόμενα χρήματα η μία της άλλης και την ναυπήγηση των Typer 214 και μάλιστα ζητούν επιτακτικά να τους δοθεί άμεσα και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ-200ΗΝ.

Σε ότι αφορά αυτό το τελευταίο υπάρχει εντυπωσιακή σκλήρυνση της γραμμής του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (θα φανεί λίαν συντόμως αν είναι «για τα μάτια του κόσμου» ή όντως το υπουργείου επιτέλους αποφάσισε να υπερασπιστεί τα δικαιώματα του δημοσίου και κυρίως του Π.Ν.) με τον Π.Μπεγλίτη να δηλώνει ότι «Αυτά που ξέρανε τελείωσαν.


Αποδείχθηκαν ανακόλουθοι τόσες φορές.

Τώρα πρέπει να υλοποιηθούν όλα τα αρχικώς συμφωνηθέντα και εν συνεχεία θα δούμε για νέα προγράμματα».

Ωστόσο το μείζον πρόβλημα παραμένει η απόφαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. που απαγορεύει οποιαδήποτε ανάληψη εργασιών από το Ναυπηγείο πολιτική ή και στρατιωτική που δεν έχει να κάνει με απ’ευθείας ανάθεση έργου από το Π.Ν.. Δηλαδή ήταν ... φούμαρα όλα αυτά που ισχυρίζονταν επί ένα χρόνο οι κυβερνητικοί ότι «Θα αποκτήσουν εξαγωγικό χαρακτήρα, θα φέρουν δουλειές από το εξωτερικό» και άλλα τέτοια.

Η απόφαση που βασίστηκε στο έγγραφο Πλασκοβίτη αναφέρει ακριβώς αυτά που ζητούσε το … ελληνικό Δημόσιο: «Μόνο εργασίες με απ’ευθείας αναθέσεις από το Π.Ν.»!

Σε μια προσπάθεια να υπάρξει ανατροπή αυτής της απόφασης η κυβέρνηση δια του υπουργείου Οικονομικών σκοπεύει να αποστείλει επιστολή εντός του Αυγούστου ζητώντας από την Επιτροπή να άρει την συγκεκριμένη απαγόρευση και τουλάχιστον να επιτρέπει στα ΕΝΑΕ να λαμβάνουν εργασίες εκτός από το Π.Ν. και από άλλα Ναυτικά (η Ε.Ε. θεωρεί ότι σε οποιοδήποτε άλλο έργο πλην των απ’ευθείας αναθέσεων για το Π.Ν., παραβιάζεται η απόφαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού  που λέει ότι θα ανασταλεί το πρόστιμο – αρχικό κάπου 220 εκατ. ευρώ, τώρα περί τα 500 εκατ. ευρώ .

Στην ίδια επιστολή, θα διαβεβαιώνεται (πάλι… ) ότι θα πειθαρχήσουν τα ΕΝΑΕ στην κατάργηση και πώληση του τομέα πολιτικών κατασκευών. Πόσες πιθανότητες έχει να γίνει δεκτό αυτό από την Ε.Ε.; Ελάχιστες, αυτή την στιγμή. Και στην Ε.Ε., θέλουν πρώτα να δουν αν θα υπάρξει στοιχειώδης βούληση και μετά θα αποφασίσουν.

Κατά τα λοιπά φαίνεται ότι υπάρχει επαναπροσέγγιση μεταξύ Λιβανέζων και Γερμανών με την οποία λένε ότι θα προχωρήσουν στη ναυπήγηση των δύο νέων Type 214, αλλά θέλουν να πάρουν άμεση υπόσχεση για τον εκσυγχρονισμό των … ΜΕΚΟ-200ΗΝ, ένα πρόγραμμα το οποίο έχει υποχωρήσει σε προτεραιότητα στο νέο ΕΜΠΑΕ.

Ο προβληματισμός που υπάρχει για το συγκεκριμένο θέμα στο Π.Ν. και στο υπουργείο, είναι εύλογος: Τι θα συμβεί αν επαναληφθούν στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών όσα συμβαίνουν με το πρόγραμμα των υποβρυχίων.

Οι ελάχιστες σχετικά σύγχρονες μονάδες του στόλου θα τεθούν εκτός ενέργειας περιμένοντας να λύσουν τις διαφορές τους Λιβανέζοι και Γερμανοί;

Άσχημο timing επέλεξαν για το αίτημά τους αυτό (άσχετα αν ο εκσυγχρονισμός πρέπει να προχωρήσει).

Το κλίμα έχει αλλάξει σε βάρος τους στο υπουργείο Άμυνας μετά τα συνεχή φιάσκο…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: