
Ως πηγή του συγκεκριμένου video δίδεται η Διοίκηση Αμυντικού Υλικού της Σουηδία (FMV). Η δοκιμή έγινε στο πλαίσιο της υποστήριξης του γερμανικού προγράμματος εξοπλισμού των μαχητικών αεροσκαφών Tornado με βλήματα LaGS (Laser Guided Sidewinder).
Το πρόγραμμα αναπτύσσει η γερμανική Diehl σε συνεργασία με το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμών, Πληροφορικής και Υποστήριξης των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων (BAAINBw).
Συνολικά εκτελέστηκαν τρείς (3) βολές και σημειώθηκε 100% επιτυχία (τα βλήματα που χρησιμοποιήθηκαν στις βολές δεν έφεραν πολεμική κεφαλή).
Συγκεκριμένα το πρόγραμμα αφορά στις εκδόσεις AIM-9L/M για τις οποίες η γερμανική Diehl διατηρεί δικαιώματα OEM (Original Equipment Manufacturer :Κατασκευαστής Αυθεντικού Υλικού).
Το πρόγραμμα LaGS αφορά στη μετατροπή βλημάτων, των συγκεκριμένων εκδόσεων σε βλήματα αέρος-εδάφους καθοδήγησης λέιζερ, υψηλής ακρίβειας.
Σύμφωνα με την Diehl το πρόγραμμα, εκτός του εθνικού οφέλους, για τη Γερμανία, έχει και μεγάλες εμπορικές προοπτικές καθώς το παγκόσμιο απόθεμα σε βλήματα Sidewinder και ειδικότερα των εκδόσεων AIM-9L/M είναι μεγάλο.
Η έκδοση AIM-9L τέθηκε σε παραγωγή to 1977, ενώ άρχισε να αναπτύσσεται από το 1971. Η έκδοση AIM-9M, που είναι βελτίωση της έκδοσης AIM-9L, τέθηκε σε παραγωγή το 1982.
Πρόκειται δηλαδή για παλαιά βλήματα, τα οποία έχουν ξεπεραστεί τεχνολογία, ακόμα και μέσα στην οικογένεια των βλημάτων Sidewinder, με τη νεότερα έκδοση AIM-9X.
Το πρόγραμμα LaGM έρχεται να δώσει ένα νέο ρόλο στα βλήματα αυτά αξιοποιώντας τα ως ένα φτηνό μέσο προσβολής στόχων εδάφους.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το βλήμα Sidewinder αποκτά δυνατότητες προσβολής στόχων, αλλά ούτε η Γερμανία είναι η μόνη χώρα που επενδύει στον Sidewinder ως μέσο προσβολής στόχων εδάφους.

Τον Μάρτιο του 2018 το Ιράν παρουσίασε το αντιαρματικό βλήμα Azarakhsh (Αστραπή), μια έκδοση του AIM-9P, για χρήση από επιθετικά ελικόπτερα.
Το Azarakhsh έχει βάρος 70 κιλά, μήκος 3,1 μέτρα και μέγιστο βεληνεκές 10 χιλιομέτρων, ενώ είναι εφοδιασμένο με θερμογραφικό ανιχνευτή.

Και επειδή μιλάμε για μετατροπή εν υπηρεσία βλημάτων, το κόστος θα είναι χαμηλό και ανταγωνιστικό.
Το κύριο κόστος του προγράμματος LaGS αφορά στην αλλαγή του συστήματος καθοδήγησης, στην εγκατάσταση νέων ψηφιακών καλωδιώσεων και νέας μονάδας ελέγχου.
Τα νέα βλήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαχητικά αεροσκάφη, αλλά και από επιθετικά ελικόπτερα, όπως το AH-64 Apache, τα οποία είναι πιστοποιημένα για χρήση βλημάτων της οικογένειας Sidewinder.

Την πιθανότητα αξιοποίησης του συνόλου ή μέρους των 812 βλημάτων Sidewinder, των εκδόσεων AIM-9L/I, AIM-9L/1-1 και AIM-9M, που διαθέτει στο οπλοστάσιο της η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), υπό την προαίρεση βέβαια ότι θα αντικατασταθούν με νέα, ικανότερα βλήματα, όπως ο IRIS-T για παράδειγμα, έτσι ώστε να μην υπάρχει έλλειμμα στο οπλοστάσιο της ΠΑ.
Οι βεβαιωμένες παραγγελίες-παραλαβές αφορούν σε 300 AIM-9L/I, 347 AIM-9L/I-1 και 165 AIM-9M.
Πιο συγκεκριμένα, η σύμβαση προμήθειας των 300 AIM-9L/I υπογράφηκε το 1984, ενώ οι παραδόσεις ολοκληρώθηκαν το 1986.
Το 1992 υπογράφηκε σύμβαση προμήθειας 47 AIM-9L/I-1 Sidewinder, τα οποία παραδόθηκαν το 1993. Τα υπόλοιπα 300 AIM-9L/I-1 αγοράστηκαν το 1998 και παραδόθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Η σύμβαση για την προμήθεια των 165 AIM-9M υπογράφηκε το 1998.
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου