Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Κορβέτες «Θεμιστοκλής» για το ΠΝ; Η πραγματικότητα και οι ευσεβείς πόθοι


Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει υπάρξει πληθώρα αναφορών σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει οριστική συμφωνία με τα Ισραηλινά ναυπηγεία για την ναυπήγηση ενός αριθμού κορβετών κλάσης «Θεμιστοκλής» για το ΠΝ.


Μάλιστα, τα πλοία κλάσης «Θεμιστοκλής» αναφέρονται και ως αντικαταστάτης των γερασμένων ελληνικών πυραυλακάτων Combattante ΙΙΙ και ΙΙΙΒ.

Φυσικά η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική όσο και εάν ορισμένοι το παρουσιάζουν εντελώς λανθασμένα ως οριστική συμφωνία. Αρχικά να τονίσουμε πως το ΠΝ και το ΓΕΝ δεν προσανατολίζεται στην αντικατάσταση των Combattante σε άμεσο χρονικό ορίζοντα αφού πρώτη προτεραιότητα για το ΠΝ αποτελούν οι κύριες μονάδες κρούσης επιφανείας.

Κατά δεύτερον η Ισραηλινή σχεδίαση της κλάσης «Θεμιστοκλής» των 800 τόνων εκτοπίσματος βασισμένη στη Saar δεν φέρεται να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του ΠΝ για τους εξής δύο βασικούς λόγους: πρόκειται για πλοίο πολύ μεγάλο για πυραυλάκατο και πολύ μικρό για κορβέτα από πλευράς τεχνικής διαμόρφωσης οπλικού φορτίου και αισθητήρων καθώς και εκτοπίσματος.

Το πλοίο αποτελεί μια καλή σχεδίαση πλην όμως περισσότερο χαρακτηρίζεται ως περιπολικό ανοικτής θαλάσσης ικανό να εξυπηρετήσει ανάγκες του ΛΣ ή στη θέση μελλοντικά των κανονιοφόρων του ΠΝ παρά να θεωρείται επιλογή κορβέτας ή πυραυλακάτου για τη Διοίκηση Ταχέων Σκαφών.

Για το ΠΝ αποτελεί μονόδρομο μια κορβέτα της τάξης των 3000 τόνων και σε καμία περίπτωση των 800 τόνων για προφανείς επιχειρησιακούς λόγους, ενώ για τις νέες πυραυλακάτους μελλοντικά, έμφαση πρέπει να δίνει απαραιτήτως στο χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος, στον όγκο πυρός (το ιδανικό θα ήταν να φέρει 16 κατευθυνόμενα βλήματα) καθώς και σε βλήματα νέας τελευταίας γενιάς όπως οι NSΜ.

Εξάλλου οι όποιες κορβέτες προωθούνται για το ΠΝ θα έπρεπε να καλύπτουν όλες τις μορφές σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων με σουίτα ανθυποβρυχιακού πολέμου, τουλάχιστον 16 βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας, σύστημα εγγύς άμυνας κατηγορίας CIWS όπως το RAM καθώς και τουλάχιστον 8 κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας (θα επαναλάβουμε και πάλι πως κανονικά πρέπει να είναι 16 και όχι 8).

Αυτό που πραγματικά ισχύει για την ισραηλινή σχεδίαση της κλάσης «Θεμιστοκλής» είναι καθαρά μια σχεδίαση με προοπτικές ναυπήγησης στην Ελλάδα και όχι κάποια οριστική συμφωνία που έχει ήδη κλείσει.

Αν πάλι για πολιτικούς λόγους πρέπει να προτιμηθεί μια ισραηλινή σχεδίαση σε συνεργασία με ελληνικά ναυπηγεία, αυτή είναι η Saar-6, η οποία είναι πραγματικά μια πολύ καλή κορβέτα.
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: